17-10-2010 Berg en Terblijt, 3e Bokkebaggertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Zo, de eerste winterse toertocht zit er weer op. Wat een mega verschil met vorige week (qua weer en modder!)
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

En? Ook zoveel bordjes gemist? Ze hingen een beetje karig en er zijn ook wat gejat door wandelterroristen, herkenbaar aan hond, sjaals en wandelschoenen. Vond het verder een beetje een saai tochtje.. :oops:
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Michiel schreef:En? Ook zoveel bordjes gemist? Ze hingen een beetje karig en er zijn ook wat gejat door wandelterroristen, herkenbaar aan hond, sjaals en wandelschoenen. Vond het verder een beetje een saai tochtje.. :oops:
Oranje bordjes viel nog wel mee. Alleen het bordje van de afsplitsing van de 45 niet gezien :~ We wilden het niet te lang maken... zaten we alsnog op de langere afstand...
Groot gedeelte van de tocht was inderdaad over wat bredere wegen maar ach... ik had Limbobiker1967 in de buurt van me rijden en dan is het altijd wel grappig :tong
Ichel79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 10:32
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT Edition

De afsplitsing naar de 45km heeft volgens mij iedereen gemist...
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Ichel79 schreef:De afsplitsing naar de 45km heeft volgens mij iedereen gemist...
Ja volgens mij ook.
Fons (http://www.fonsmtb.be" onclick="window.open(this.href);return false;) stond ook nog ergens te filmen: "amaai mannen, tis nie meer ver eh. We zitten al op 42, nog maar 3" Uhhh... nouwwwwww :D
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Samen met m'n vader lekker rustig de 30 km gedaan. Was lekker fris :evil: boven op het plateau.
Gelukkig maar een bordje weg! Stond een zijkert (letterlijk) die ons op de goede weg stuurde :-q
Laatst gewijzigd door goof op wo 20 oktober 2010, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Live life on the edge, the view is much better there!
univers11
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 17:05
Mijn mountainbike: Trek 6000 '09, Trek 8500 '10 beide custom build
Contacteer:

Was weer een leuke tocht, helaas wat veel veldwegen, maar heb me toch goed vermaakt. Helaas een keer verreden omdat een of andere dwaas het nodig vond een bordje mee te nemen :evil:
limbobiker1967
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 19:41
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT Carbon

Om 8.oou vanuit Eijsden met de fiets vertrokken , Sjtom Zoëg opgepikt en fietsend , pratend richting Berg en Terblijt.
Ingeschreven voor de 45km maar kwamen er in Gulpen achter dat we toch een bordje gemist hadden en dus op de 65 km route zaten.Bij de 2e bevoorrading (Scheulder) toen maar richting Eijsden gefietst waardoor we uiteindelijk toch op 85 km uitkwamen.
Wat een verschil met vorige week , 6° brrrrrrrr
Onderweg nog met Fons Moors gesproken (ben benieuwd naar zijn filmpje)
Terro
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 18 februari 2009, 00:24
Contacteer:

Vanuit het verre noorden(Alkmaar & Haarlem) waren we afgereisd voor 65 km fun
En dat hebben we gedaan ook....Leuke klimmetjes en dito afdalingen :-q ...Om naar bijna 65 km de fietsen weer af
te spuiten....
Weet iemand waar we de foto's kunnen vinden van de fotograaf bij de 2e verzorgingspost
Thanx :bier:
Laatst gewijzigd door Terro op zo 17 oktober 2010, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Can I Play With Madness
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

neem aan dat die hier komen te staan
http://www.bokkebaggertocht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandaag ook de 65km gereden. Het was koud en er lag redelijk veel slijk. De bevoorradingen waren dit jaar beter als vorig jaar. Onderweg een aantal mensen die mij vroegen welke afstand ik aan het rijden was. Hadden blijkbaar ook de splitsing 45/65 gemist. :-D
Wonky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 16:30
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro 100 K18 2008

Wij vanuit regio Utrecht, ik en m'n pa, zaten om 6:50 in de auto. Deze toertocht hebben we in 2008 ook gereden. We gingen eigenlijk voor de 45km, maar omdat er bordjes waren weggehaald bij de splitsing werden het 60 km (920 hoogtemeters). Op zich niet zo erg want we genoten en de benen waren goed. Wel na 18 km hard gevallen wat ik nu flink begin te voelen. Zeker een toertocht die we nog eens gaan doen.
Je kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen .....
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Sjtom Zoëg schreef: Fons (http://www.fonsmtb.be" onclick="window.open(this.href);return false;) stond ook nog ergens te filmen: "amaai mannen, tis nie meer ver eh. We zitten al op 42, nog maar 3" Uhhh... nouwwwwww :D
Hehe, jullie staan op z'n site. Had hem ook nog ingehaald maar op de eerstvolgende klim kwam hij mij weer gnuivend snuivend en sputterend voorbij.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

Gisteren met zijn vijven vertrokken, waren de eerste bij de inschrijving haha :oops: , we wilden voor de 50 km gaan met zijn allen, maar net zo als iedereen splitsing gemist, bij de 2e bevoorrading (50 km) 1 maat rustig terug gereden naar de start via de korste weg. Verder met vieren, ergens rond Sibbe dacht ik, stond oranje bord met pijl rechtdoor :~ (asfalt weg over steken) maar ook rechts op de asfalt weg een oranje bord met pijl, dus wij rechts gereden :-{ , weer de bordjes gevolgd ( kwam wel bekend voor deze omgeving ) kwamen we weer uit bij het kasteel in oud valkenburg?!? :~ Toen besloten om stukje achter het kasteel weer mee tepakken en via Valkenburg, Cauberg :-q terug naar Berg en Terblijt tebiken. Bijna aangekomen kwamen we weer op de route terecht :winkie: , laatste 6 km van de route weer kunnen oppakken met nog wat leuke klimmetjes erbij. Terug bij de start aangekomen met 71 km op de teller en een gemiddelde van 19.8 km/per uur.
Leuk tochtje, ff wennen weer aan de lage temperatuur, maar lekker genoten. Dus volgend jaar weer :-q
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Michiel schreef:Hehe, jullie staan op z'n site. Had hem ook nog ingehaald maar op de eerstvolgende klim kwam hij mij weer gnuivend snuivend en sputterend voorbij.
Haha, ben nu ook wel benieuwd naar het filmpje :D
univers11
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 17:05
Mijn mountainbike: Trek 6000 '09, Trek 8500 '10 beide custom build
Contacteer:

Deel 1 en 2 van de filmpjes staan inmiddels online (http://www.fonsmtb.be" onclick="window.open(this.href);return false;)
Plaats reactie