waarom zo weinig toertochten NH, ZH en Utrecht?

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Hoe komt het toch dat er zo weinig tochten in de regio randstad zijn?

Er is inderdaad minder "natuur" maar nog steeds opties genoeg met een hele kuststrook in NH en ZH
en de Utrechtse heuvelrug in Utrecht.
MTB ers genoeg lijkt mij als ik de drukte op sommige routes zie.
Er zijn wel wat kleine tochtjes maar vaak is dit 3 rondjes bestaand parcours.
Of wil SBB ook niet meewerken in genoemde provincies?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Ik ben het geheel met je eens :-q ,dat er te weinig toertochten zijn wat alleen geschikt is voor mtb. Ik probeer al een jaar
of 2 met stichting ride for the roses mtb editie te houden met sponsoring van mijn pa`s werk pwn, waternet en staatbosbeheer. Het zou inderdaad leuk zijn om dat te doen en nu schoorl ook grotendeels verwoest is heb ik eigenlijk wel zin om zo iets met mtb-noordwest, te doen om weer geld in te zamelen. Als pwn en sbb de duinen een keer openstellen voor een mtb toertocht, om geld in te zamelen voor wat dan ook zou wel leuk zijn...

Ik vind het wel triest waarom dat niet wordt gedaan, terwijl wij dat wel leuk vinden om door de natuur heen te rijden
met een grote groep.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Geweldig ik ben voor!! :-q waar kan ik doneren? :D
Is er niet ooit een vergelijkbare toertocht geweest met de naam Noord Hollands mooiste?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het verbaast me ook dat er geen tochten zijn op de Utrechtse heuvelrug, het is daar ook een moie omgeving.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
jeroen_rhenen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 17:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

De marathon van Amerongen was erg leuk!!! jammer dat deze maar 1 keer per jaar is, lijkt mij toch genoeg amino om er meerdere per jaar te organiseren... er zijn zat leuke plekken daar in de omgeving om mischien een andere toertocht/marathon te organiseren...
When i was born devil said …Oh Shit!!!!Competition…!!! …
willy1986
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 4 juli 2008, 11:25
Mijn mountainbike: 29'er: Trek GF Paragon 2011 + Giant Defy Rabo 2010 (racefiets)

http://www.dtcnet.nl/cms/atb/kalender-201112" onclick="window.open(this.href);return false; in de gaten houden. ;)

Verder kan ik je melden dat Bert L. heel veel weet over SBB en regeltjes... ook veel landeigenaren staan dwars. (lees het topic van Amerongen en Lage Vuursche even door voor meer info)
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Er zijn wel wat kleinere tochtjes hier en daar maar vaak op club niveau ook toegankelijk voor CX
en erg toegankelijk.
Wat ik mis is een grote toertocht die marathon waardig is.


Beetje off topic maar toch:

Ook valt het me op dat als er een tocht is dan vaak in de winter, de reden hiervoor weet ik (bestaat een topic over)
In de winter staat bij mij eigenlijk de mtb modus uit en de snowboard modus aan.
Voor veel Mountainbikers start het seizoen pas in de winter want in de zomer zit je op een racefiets...... :~
Persoonlijk zou ik het juist andersom doen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie