Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Ook nieuw hier maar al zoveel gelezen, het nieuwe is er al wel af :tong

Ik ben 39, kom uit Twente. Van mijn 20e tot pakweg mijn 30e aardig wat kilometers gemaakt op een Giant en een Scott. Beide korte, snelle fietsen. Uiteindelijk alles weggedaan, ik was het gejakker door het bos wel een beetje zat. Ook de houding op de fiets beviel niet meer en ik had geen interesse om naar alternatieven te kijken. Ook veel meer andere dingen te doen dan fietsen.

Nu weer aangestoken door mijn buurman en na een korte zoektocht een Kona Honzo AL 2020 besteld. Deze wordt in december geleverd, zo heb ik mooi alle tijd om nieuwe gear (heb immers niks meer) bij elkaar te zoeken.
Ik wil geen snelle rondetijden maar maximaal fun. Ook geen spd-pedalen meer maar opnieuw techniek (en conditie :D ) opbouwen. Lekker spelen op tracks in de buurt en in de toekomst ook de mogelijkheid om een bikepark te bezoeken.

:-q :D
melandri
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 2 oktober 2019, 19:30

Hoi ik ben Marc, ook nieuw hier. Ik wil een MTB gaan kopen en wil naast ritten door de duinen ook wat parcoursjes rijden en kijken hoe daat gaat. Ik worstel met het kopen van een fiets dus ga daar een topic over aanmaken. Ik fiets veel op de racefiets momenteel.
Tassie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 2 oktober 2019, 19:39

Hallo allemaal

Ik heb me ook net aangemeld ik ben natasja 40 jaar en ben eigenlijk opzoek naar een vrouwelijk fietsmaatje in de omgeving van (liemers) duiven zevenaar westervoort giesbeek om samen mee te fietsen op zondagochtend

Als er dames (dus geen heren) zijn uit mijn buurt dan hoor ik het graag

Gr
ilonka73
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 september 2019, 20:49

Hoi Allemaal,

Ik zal mijzelf ook even voorstellen.
Ik ben Ilonka 46 jaar beginnend qua Mountainbike sinds paar weken in het bezit van een mooie fiets.
Ik fietste al wel op de racefiets maar door vrienden aangestoken om ook het bos in te trekken.
Dat doe ik al met paard ook dus de overgang was een kleine stap.
Nu de techniek onder de knie krijgen dat geeft meer uitdaging.

Ik ga dan ook zaterdag een leuke clinic dag volgen om mij het een en ander eigen te gaan maken.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Hoi, ik ben Herman maar aangezien die gebruikersnaam al bezet was de naam vd 🐱maar gebruikt. Begin dit jaar een Cannondale Trail 3 gekocht en de smaak inmiddels te pakken. Op de zondag ochtend regelmatig in de bossen met wat vrienden die ik aan het fietsen heb gekregen. Recent mijn eerste georganiseerde toertocht verreden...supergaaf ! maar tevens een signaal dat ik aan mijn conditie en techniek moet werken...🤔
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Welkom en veel plezier hier,en op de fiets natuurlijk :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Welkom allemaal! :bier:
Peatsmoke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 oktober 2019, 17:58
Mijn mountainbike: Merida Big Nine Pro One
Contacteer:

Eigenlijk had ik al een topic geopend in show your stuff, maar ik maak meteen even gebruik om mezelf wat beter voor te stellen.
Ik woon in het Zuidoosten van Limburg en ben net de 50 gepasseerd. Na enkele jaren op een fitnessfiets (Stevens Strada) rondgereden te hebben, begon de beperktheid daarvan, mij nogal te irriteren. Zeker in Duitsland (waar ik ook graag fiets ivm de rust en ruimte die daar nog is) kom je nogal wat fietspaden tegen die opeens veranderen van asfalt in een (om maar in Duitse termen te spreken) tankbaan. Ondanks mijn Schwalbe Durano Plus (die niet lek gingen) was het toch frustrerend. Bovendien wil ik juist de rust en ruimte opzoeken, in plaats van over asfalt of betonpaden te knallen.
Mijn ervaring met mountainbiken is eigenlijk gewoon nul. Om wat meer kennis op te doen, ben ik lid geworden van dit forum.
What doesn't kill you, makes you wish it did...
klickstart
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 29 augustus 2013, 21:51

Mij hier ook maar eerst voorstellen. Was al geregistreerd van 2013, Joost mag weten waarom...
Mijn naam is Lieve, bouwjaar 1963, duidelijk een pak ouder dan mijn fiets: Specialized Stumpjumper FSR Pro uit 2007.
Ik heb die onlangs gekocht omdat ik een woon-werk-fiets met motor zocht. Deze voldoet prima aan de wensen.
Meer nog, ik ga er ook voor en na mee fietsen. Ook zonder motor bolt die heel fijn.
Ik heb een motor eigenlijk nodig vanwege een heel slechte knie die niet meer beter wordt, kan er geen kracht mee zetten :((
De oude Trek staat nu in de schuur en die maken we nu in orde voor mijn vriend om dan samen de buurt onveilig te maken.
Ik heb altijd wat met noppen gehad en rij ook offroad motoren, trial en zijspan.
Oja, Belgisch zuid Limburg, voornamelijk vette leemgronden...

Afbeelding

Afbeelding
Robbertcz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 2 november 2019, 13:37

Hallo,

Ik kijk al een tijdje mee op dit forum en al veel nuttige verhalen geleden op dit forum. Ik ben Robbert en 35 jaar. Vroeger heb ik veel gefietst en dit heeft wat jaartjes stil gelegen. Nu wil ik dit weer gaan oppakken en mooie tourtjes gaan rijden.

Op het moment ben ik ook opzoek naar een nieuwe mountainbike. Dus ik ga kijken wat voor nuttige adviezen ik hier vandaan kan halen.

Groet Robbert
Jacobus Hermanus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 7 november 2019, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized chisel expert

Ook ik zal me eens netjes voorstellen. Na al tijden, met plezier, mee gelezen te hebben werd het er eens tijd voor.

Man, 47 jaar, Leusden. Mtb nu zo’n 7 jaar, waar van de laatste 3 jaar echt actief. Ben dan ook natuurlijk in de gelukkige omstandigheden om midden tussen de UHR routes te wonen. En die vervelen niet snel.
Ik ben iemand die het afdalen leuker vind als ik zelf eerst omhoog gefietst heb. Al heb ik met mijn lengte en daardoor toch ook automatisch hoger gewicht niet echt de bouw van een klimgeit, ik geniet wel van een pittige klim. In de buurt zijn Amerongen, maar zeker ook Leersum dan ook mijn favoriete routes.

Naast de mtb dit jaar ook een gravelbike gekocht en ook dat bevalt goed voor de ritten waar een mtb eigenlijk overkill zijn, zoals bijvoorbeeld bij de meeste tourtochten. En ook ideaal voor de winter, omdat mountainbiken nou eenmaal meer een zomersport is.

Of ik nu ook veel ga posten durf ik niet te zeggen. Ik blijf in ieder geval lekker meelezen en van de goede tips profiteren.
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Hoi Allen,

Eerder advies gevraagd op het forum, maar over 2,5 week gaat het feest lostbarsten en heb ik eindelijk mijn MTB en ga ik beginnen met mijn kameraad om gezamenlijk te fietsen. Ik ben Pascal, 35 lentes jong en woon in het noordoosten van Nederland. Bosrijke omgeving (2km van de MTB route).

De fietsenmaker heeft voor mij de fiets apart gezet en daarnaast wat andere stuff zoals helm, pedalen, schoenen en een winterjas/winterbroek apart laten bestellen in de kleur van de fiets.

De fiets wat ik heb gekocht/ga kopen is de Merida Big Nine 300 2019 model.

Heb zelf nog geen ervaring met het MTBen op een proefdagje na dan.

gr
MeneerPeer
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

MeneerPeer schreef: di 12 november 2019, 12:14 Hoi Allen,

Eerder advies gevraagd op het forum, maar over 2,5 week gaat het feest lostbarsten en heb ik eindelijk mijn MTB en ga ik beginnen met mijn kameraad om gezamenlijk te fietsen. Ik ben Pascal, 35 lentes jong en woon in het noordoosten van Nederland. Bosrijke omgeving (2km van de MTB route).

De fietsenmaker heeft voor mij de fiets apart gezet en daarnaast wat andere stuff zoals helm, pedalen, schoenen en een winterjas/winterbroek apart laten bestellen in de kleur van de fiets.

De fiets wat ik heb gekocht/ga kopen is de Merida Big Nine 300 2019 model.

Heb zelf nog geen ervaring met het MTBen op een proefdagje na dan.

gr
MeneerPeer
Wees welkom :) Bij noord-oosten denk ik vooral aan plat en open, welke route zit je dichtbij?
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Bokmaaa schreef: di 12 november 2019, 12:39 Wees welkom :) Bij noord-oosten denk ik vooral aan plat en open, welke route zit je dichtbij?
Ter Apel,

Maar ik ga samen met mijn kameraad ook verder kijken hoor. Eerst maar eens trainen en conditie opbouwen en het allerbelangrijkste van elke sport/vak, ervaring opdoen.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

MeneerPeer schreef: di 12 november 2019, 13:40
Bokmaaa schreef: di 12 november 2019, 12:39 Wees welkom :) Bij noord-oosten denk ik vooral aan plat en open, welke route zit je dichtbij?
Ter Apel,

Maar ik ga samen met mijn kameraad ook verder kijken hoor. Eerst maar eens trainen en conditie opbouwen en het allerbelangrijkste van elke sport/vak, ervaring opdoen.
Ah joh, dat is geen Noord :wink: Maar leuk, veel plezier! Mocht je eens wat meer tijd hebben, Sleen is een aanrader bij jou in de buurt!
Plaats reactie