Enkele vragen na aankoop fiets.

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In mijn kast hangen twee broeken die ooit als lange hardloopbroek in het aanbiedingrek van het Kruidvat lagen. Kosten destijds iets van €5,- ~ €7,50 en zijn ideaal om over je korte fietsbroek te dragen zolang het niet echt vriest. Bij de Lidl kom je dergelijke dingen ook weleens tegen voor een paar centen (een fietsbroek met zeem zou ik daar niet kopen, die zijn echt ondermaats).

Gaat het wel onder nul zijn die broeken wat dunnetjes en niet winddicht, dus dan zijn er betere opties. Voor die gevallen trek ik of een lange fietsbroek van de Decathlon aan, met zeem en winddichte voorkant, of een "baggy" lange broek van Endura. Die is niet echt winddicht, maar wel van een dikkere stof als die Kruidvat dingen en daarmee ook prima bruikbaar als het koud is. Zeker in het bos, waar je minder last van de wind hebt als op een racefiets.

ps: over die hogere spacer onder je stuurpen: de stuurpen klemt wel nog steeds met beide boutjes om de vorkbuis? Niet dat het bovenste boutje "nergens" meer omheen klemt?
Mocht dat namelijk het geval zijn kun je beter de lagere spacer weer terug monteren en een stuurpen met meer rise kiezen. Een pen die niet met beide bouten klemt loopt meer risico op breken en dat wil je echt niet...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
noxist
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 12 november 2020, 17:22

kermit schreef: vr 4 december 2020, 12:25 ps: over die hogere spacer onder je stuurpen: de stuurpen klemt wel nog steeds met beide boutjes om de vorkbuis? Niet dat het bovenste boutje "nergens" meer omheen klemt?
Mocht dat namelijk het geval zijn kun je beter de lagere spacer weer terug monteren en een stuurpen met meer rise kiezen. Een pen die niet met beide bouten klemt loopt meer risico op breken en dat wil je echt niet...
Aan de stuurpen is niks veranderd omdat ik alleen het stuur omhoog had gedaan. Er zitten ook spacers boven mijn stuur. Dus dit is geen probleem lijkt mij.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Inderdaad, als je alleen de spacer van boven naar onder je stuur hebt verplaatst is er niks aan de hand (er van uitgaande dat het eerst goed zat ;-) ).

Maar ik dacht, toch maar even benoemen voor het geval dat.
We willen onze forumleden graag heel houden :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie