NIeuw

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

timbo16 schreef:He,

Ik heb iemand gevonden die een leuke fiets heeft voor mij.
Ik hoop deze week te kunnen gaan kijken.
Is wel 130 euro.
Maar degeen heeft zelf ook deze fiets en rijdt ook regelmatig inde bossen(heb het gezien heeft mij foto's gestuurd)en zegt dat het goed gaat met de fiets en dat het een leuke fiets is en zeker voor de beginnende.

Dus hoop dat het wat wordt.

Groeten tim

Ps:bedankt voor de tips
Tim,

Let op. Voor 130 euro koop je niet veel.
Een paar binnen en buitenbanden misschien, maar geen fatsoenlijke fiets.
Tenzij de verkoper sinterklaas is en jou ontzettend matst.
Wanneer je met een mtb serieus in het bos gaat rijden, dan heb je een bepaald minimum aan materiaal nodig.
Ruwweg kan je hetvolgende stellen:
2e hands moet je dan denken aan 500 euro, nieuw vanaf 1000 euro.
130 euro lijkt niet duur, maar wanneer de fiets niet geschikt is voor het doel (en daar twijfelen wij ten zeerste aan) dan is 't weggegooid geld.
Laat ons voordat je de koop sluit eerst ff wat foto's en specificaties zien.
timbo16
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 957
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 14:23
Mijn mountainbike: Crosser voor offroad
Contacteer:

Foto had ik al neergezet.

Specificaties:

*Fiets is nieuw en zit nog in de doos,
*Wielmaat 26",
*Lekkere lage opstap (70 cm is de stanghoogte),
*Metallic gespoten, modern Y-frame, 13 kg. totaal,
*21 versnellingen,
*Versnellingen in handvaten geïntrigeerd, (gripshift)
*Aluminium velgen,
*Dikke banden met rijrichting,
*Voorvering,
*In het midden, monovering, instelbaar op gewicht,
*V-brakes, waardoor zeer krachtige remmen,
*Koehoorngrepen op het stuur, (barr-ends)
*Spatborden,
*Bidon+houder,
*Veiligheids-standaard, voor ongewild omvallen
Kortom een zeer sportieve fiets, voor jaren fietsplezier.
Voor inlichtingen, bel 06-40178208

Weet je is heel leuk hoor een fiets vaan 500 euro 2ehands of 1000 nieuw maar weet je wat het is ik heb geen 1000 euro.
En ik zal langzaam dan ook gewoon zelf andere onderdelen kopen(betere)en zo de fiets naar mijn stijl/smaak opbouwen.
En ik wil gewoon in het begin rustig opbouwen hoor ben niet van plan meteen van rotsen te springen of over complete bomen heen te rijden ofiets.
Ben een beginneling.
Ik weet dat je het(althans denk ik)goed bedoelt.
Maar niet iedereen heeft zoveel geld.
Ik heb hier nog een andere hobby en dat is het houden van reptielen en daar gaat ook heel wat geldt naar toe(vind ik verder geen probleem)

Groeten tim
timbo16
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 957
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 14:23
Mijn mountainbike: Crosser voor offroad
Contacteer:

Nog wat foto's.
Ik vind het een mooie fiets.
En ziet er netjes uit.
Hij heeft hem zowel in blauw als rood.

Afbeelding

Afbeelding
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

timbo16 schreef:Weet je is heel leuk hoor een fiets vaan 500 euro 2ehands of 1000 nieuw maar weet je wat het is ik heb geen 1000 euro.
En ik zal langzaam dan ook gewoon zelf andere onderdelen kopen(betere)en zo de fiets naar mijn stijl/smaak opbouwen.
En ik wil gewoon in het begin rustig opbouwen hoor ben niet van plan meteen van rotsen te springen of over complete bomen heen te rijden ofiets.
Ben een beginneling.
Ik weet dat je het(althans denk ik)goed bedoelt.
Maar niet iedereen heeft zoveel geld.
Ik heb hier nog een andere hobby en dat is het houden van reptielen en daar gaat ook heel wat geldt naar toe(vind ik verder geen probleem)

Groeten tim
Best begrijpelijk dat je geen 1000 Euro er voor over hebt, maar ik raad je echt sterk af om deze fiets te kopen. Dat is niet lullig bedoelt, maar deze fiets zal je zeker teleurstellen. Echt waar het is drie keer niets om het bos mee in te gaan. Ik heb hier eerder een verhaal gelezen van iemand die zo'n fiets best leuk had opgebouwd met LX enzo, maar die is ontzettend hard onderuit gegaan en vork stuurpen en weet ik veel wat gebroken. Je zegt dat je de fiets vanzelf met betere spulletjes wil gaan uitrusten, maar het probleem is juist dat het frame ook prut is en binnen de kortste keren zal breken. Dan kun je nog beter voor dat geld een oude tweedehandse mountainbike kopen van voor 2000 ofzo, daar zul je waarschijnlijk dan nog meer plezier aan hebben. Voor 500 Euro (dat is echt het minimum) zijn best leuke fietsjes te krijgen, met als belangrijkste eigenschap een behoorlijk frame. Die fietsen zijn het dan waardig om terzijnertijd betere onderdelen op te schroeven.
Denk drie keer na voordat je besluit om dit ding te kopen en denk niet dat we hier uit ons nek lullen, omdat we allemaal op fietsen van drie ruggen zouden rijden (wat niet zo is overigens), want dit soort fietsen zijn gewoon gevaarlijk als je er echt mee gaat mountainbiken (zelfs als beginner).

Succes iig :-q .
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Volgens mij dringt het niet tot je door dat je voor 130 Euro geen fatsoenlijke fiets kunt kopen. Voor dat geld kun je nog geeneens een normale voorvork kopen. Je zult er gewoon spijt van krijgen. Of erger nog, in het ziekenhuis belanden. Omdat deze fietsen niet gemaakt zijn om er de bossen mee in te duiken. En tja, dat je niet even 500 euro op zak hebt kan ik begrijpen, maarruh is werken geen optie? Je zult wat over moeten hebben voor hobby's, en mountainbiken is nou eenmaale een dure hobby.
Don't just train... train right.
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Alle waar is naar z'n geld.
En 130 euro is erg weinig voor een fiets.
Leuk om mee naar school te rijden, maar in het terrein komen er krachten vrij waar deze fiets niet tegen kan.
Ik raad 't je af.
Niet om je plezier te vergallen, maar voor je eigen bestwil.
Afbeelding
megabike
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Trek 6500, Manitou super six, Deore / LX /Magura HS33 /Bontrager
Contacteer:

Ik ben begonnen op een 2e hands van fl 700,- (nog uit de gulden tijd ;) )
Blijf iig weg van een vol geveerde. En misschien ook van alleen voor geveerd.
Voor rond de 150 euro kan je vast wel een 2e hands vinden, en als die een vaste vork heeft, heb je er misschien ook langer dan een week wat aan.
Succes
"Talk is cheap. Show me the code."
- Linus Torvalds
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Bedenk je dit eens: hoeveel nieuwe stadsfietsen van € 130,- kom je tegen?
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
fietspadracer
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 14 september 2003, 20:03
Mijn mountainbike: giant atx 870
Contacteer:

Ook ik raad je deze fiets af
er staan der zat bij mij op school maar het is echt allemaal niks, als ie nieuw is dan veert het alemaal nog mooi en soepel, ook schakeld het nog.
MAAR na 1 flinke rit is alles stug. Hij heeft echt veel beperkingen en is idd leuk om alleen naar school mee te fietsen.
i bought her lots of drinks at night, she bought me nothing but a bike
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

Idd, ga beter op zoek naar een hardtail (geen achtervering) geef er dan een 3 a 400 euro voor uit (2e hands) daar kun je een paar jaar plezier aan beleven. Word je hobby echt wat dan kun je altijd later een full suspension kopen.....

Mijn historie: 1) Batavus Dasher, 2) Giant ATX 860, 3) Specialized Stumpjumper FSR Comp

Suc6 met je uiteindelijke beslissing.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

In Amstelveen heb je Metrolijn 51, daar is zelfmoord gewoon nog gratis, 150 euro is echt afzetterij.
Plaats reactie