Trek 4900

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Nickelson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 10 april 2004, 01:33

Ik ga een mountainbike kopen maar weet nog niet welke. Ben bij de plaatselijke fietsenspeciaalzaak geweest en die stuurde me door naar fietsenwijk.nl.

Iemand ervaring met fietsenwijk.nl?

Ik heb oa gekeken naar de volgende fietsen:
http://www.fietsenwijk.nl/zoeken/nieuwe ... 2300B0&p=1
http://www.fietsenwijk.nl/zoeken/nieuwe ... 2300B0&p=1
http://www.fietsenwijk.nl/zoeken/nieuwe ... 2300B0&p=1

Zijn dit goede prijs-kwaliteitsverhoudingen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Laat je niet gek maken door kreten als LX Montage. Vaak alleen de achterderailleur is dan LX en de rest deore of minder.
Vraag wat meer info over de overige onderdelen. Ook is de ene fiets 48 cm en de andere 50. Goed laten meten en vooral een fiets passen en uitproberen !

goede zaak trouwens met verstand van zaken...

Alle fietsen hebben 28" wielen
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
koga freak
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 19 februari 2004, 13:44
Mijn mountainbike: kona caldera: marzocchi, xt, hayes...
Contacteer:

Als ik 1 van die drie zou kiezen: de trek !

Wat globe zegt is zeer juist !!!
Mss staat er alleen een LX achter derailleur op, en niet cassette, ketting, schifters( dat zeker niet! )enz...
Eerst goed informeren!

gr
Magic75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 juni 2003, 11:35
Mijn mountainbike: NS Extreme!
Contacteer:

Ik zou voor de Be One gaan. Goede fork, 26" wielen. Kvind 28" beetje te groot :P
Street is fijn :) (Vooral met een NS Extreme Frame) ;)
koga freak
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 19 februari 2004, 13:44
Mijn mountainbike: kona caldera: marzocchi, xt, hayes...
Contacteer:

Magic75 schreef:Ik zou voor de Be One gaan. Goede fork, 26" wielen. Kvind 28" beetje te groot :P
:wink:

Nou die b1 is wel mooier !!
Maar wat je van die vork zegt is fout!
De pilot zit op het zelfde niveau!

Maar ik denk dat je op de b1 buiten achterderailleur enz... betere onderdelen zult krijgen!
Magic75
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 juni 2003, 11:35
Mijn mountainbike: NS Extreme!
Contacteer:

koga freak schreef:
Magic75 schreef:Ik zou voor de Be One gaan. Goede fork, 26" wielen. Kvind 28" beetje te groot :P
:wink:

Nou die b1 is wel mooier !!
Maar wat je van die vork zegt is fout!
De pilot zit op het zelfde niveau!

Maar ik denk dat je op de b1 buiten achterderailleur enz... betere onderdelen zult krijgen!
Ik zei: "goede fork". niet: "RS pilot is slechte fork". En ik denk dat die Be One fiets toch wel wat beter is afgemonteerd dan die andere twee
Street is fijn :) (Vooral met een NS Extreme Frame) ;)
koga freak
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 19 februari 2004, 13:44
Mijn mountainbike: kona caldera: marzocchi, xt, hayes...
Contacteer:

Magic75 schreef:
koga freak schreef: :wink:

Nou die b1 is wel mooier !!
Maar wat je van die vork zegt is fout!
De pilot zit op het zelfde niveau!

Maar ik denk dat je op de b1 buiten achterderailleur enz... betere onderdelen zult krijgen!
Ik zei: "goede fork". niet: "RS pilot is slechte fork". En ik denk dat die Be One fiets toch wel wat beter is afgemonteerd dan die andere twee
Dat liet ik ook blijken :wink:
Nickelson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 10 april 2004, 01:33

bedankt voor de reacties.

Ben net na de zaak geweest om te vragen hoe het zit met de maten. Ik ben namelijk 1.90 en de fietsen zijn max 19.5". Ze zeggen dat het per persoon anders is welke maat je nodig hebt. Is er iemand die ongeveer even lang is als mij en ervaring heeft met 19.5"?
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

19,5 inch is een perfecte maat voor jou lengte.

Ik zou zelf ook voor de B-One gaan. Zowieso lekker wat Ritchey spullen erop en RaceFace. Is naar mijn mening een heerlijk allround fietsie.

Scott doet het ook erg goed en zijn goede frames, met "heuvel af" echt een trouwe kameraad. In verhouding vind ik persoonlijk Scott wel wat aan de "te" dure kant voor de afmontage, maar je kunt deze altijd upgraden en ik denk dat het frame het enigszins waard is.

Trek......tsja......ik ben er niet echt een voorstander van.
koga freak
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 19 februari 2004, 13:44
Mijn mountainbike: kona caldera: marzocchi, xt, hayes...
Contacteer:

Heb je die vork van die scott gezien?? :-{
Als je daar een serieuze heuvel mee af gaat, is ze naar de knoppen!


heb wat info van die fiets gezocht, en hij is beter afgewerkt dan a ldie anderen!!!
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Tsja daar sluit ik me bij aan......niet echt een denderende voorvork......kan altijd nog een andere op. Om mee te beginnen is het niet verkeerd.......

Een B-One Bombus zou ook nog een interessante optie zijn, denk ik.

En om een oude duitse variant in te brengen: Cube biedt in deze prijsklasse ook goede fietsen m.n. door de scherpe prijs/kwaliteitverhouding.
Nickelson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 10 april 2004, 01:33

voorvork van de scott= RST CAPA TL.... is die echt veel minder dan de Rock shox pilot??
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Zekers!
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

RoLimit schreef:Tsja daar sluit ik me bij aan......niet echt een denderende voorvork......kan altijd nog een andere op. Om mee te beginnen is het niet verkeerd.......

Een B-One Bombus zou ook nog een interessante optie zijn, denk ik.

En om een oude duitse variant in te brengen: Cube biedt in deze prijsklasse ook goede fietsen m.n. door de scherpe prijs/kwaliteitverhouding.
de bombus is idd geen verkeerde prijs. en heef ook een goed prijs kwaliteit verhouding.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Ik kan wel wat nuttigs over die Scott zeggen. Ik ken iemand die er 1 heeft.

Ik rij zelf ook op dat Scott frame. Lekker frame (voor mij), is niet te racy georienteerd en stijf genoeg voor mijn 90 killootjes.

Wielen die er inzitten zijn voor afgemonteerd met een Scott naaf, zal niet de allerbeste naaf zijn die er is maar loopt wel soepel. Achter zit een deore naaf in. Velgen zin Rigida ZAC19. Prima velgen en redelijke spaken, en houdt goed.

Remmen van de scott ronduit bagger! Ik voelde me er niet erg lekker mee. Ook niet met andere blokken. Mijn vrouw rijdt er nog wel mee (60 kg.) en voor haar doen ze wat ze moeten doen.

Verder veel 'eigen'scott onderdelen. Doen het prima, maar zijn niet de lichtste onderdelen. Zadelpen had ik wel binnen 500 km in 2-en.

RS pilot had ik ook in mijn Scott zitten en is een prima vork voor het geld. Doet gewoon wat ie moet doen en vergt niet al te veel onderhoud. Alleen ik was wat aan de zware kant en had last van bottom-outs. Pre-load is wel iets in te stellen maar voldeed voor mij niet helaas. rebound is niet in te stellen.

grtz Guido
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Plaats reactie