rugzak

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
RoyMTB89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4900

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar rugzak voor tijdens het MTB-en . De rugzak moet niet te groot zijn. Groot genoeg voor een wat klein spul, zoals een koekje, multitool, portemonnee en sleutels.


Ik heb zitten kijken naar een Camelbag, maar aangezien ik het niet nodig vind om water op mn rug te hebben. Dus ik dacht : waterzak eruit ----> ruimte voor mijn spullen. Of is dit te makkelijk?

Hoor het graag,

Groetjes
janvaneldik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 27 augustus 2012, 20:48

.
Laatst gewijzigd door janvaneldik op za 6 februari 2021, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoyMTB89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4900

JanvanEldik: ik ga er is naar kijken, maar is de mogelijkheid er om de waterzak eruit te halen de ruimte te gebruiken voor spullen?
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

als je hem nog ergens kunt vinden, dan wellicht de 'camelbag rogue'. Deze is nog iets kleiner dan de lobo. Ik vond de Lobo nl. net iets te groot voor hetgeen je zelf ook mee wil nemen. Ook deze heeft echter een drinkzak erbij (die hoef je natuurlijk niet te gebruiken. Hij heeft daarnaast 2 kleine compartimenten en voelt piepklein aan op je rug :winkie:
- What goes Up, Must come Down -
janvaneldik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 27 augustus 2012, 20:48

.
Laatst gewijzigd door janvaneldik op za 6 februari 2021, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

janvaneldik schreef:Inderdaad verstandig om gewoon in de winkel te gaan kijken en vergelijken om erachter te komen wat het best bij je past. Ik haal de waterzak er inderdaad wel uit als ik deze niet gebruik, maar gebruik dan gewoon het standaard vak voor mijn spullen (dus niet de ruimte voor de waterzak).
ze kunnen wel aanzienlijk duurder zijn in een winkel.

ter info (hij is wel flink duurder geworden :o )
http://www.actionsports.de/de/zubehoer/ ... 2014-black
- What goes Up, Must come Down -
janvaneldik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 27 augustus 2012, 20:48

.
Laatst gewijzigd door janvaneldik op za 6 februari 2021, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoyMTB89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4900

@jonjon: zoiets zoek ik ja . Alleen als het zonder camelbak is vind ik het ook goed.

@janvaneldik: in de winkel kun je idd echt zien of het wel wat is voor mij.

Maar zijn er ook rugzak van dat formaat zonder waterreservoir?
janvaneldik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 27 augustus 2012, 20:48

.
Laatst gewijzigd door janvaneldik op za 6 februari 2021, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoyMTB89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4900

Perry sport ken ik wel maar die andere 2 die je noemt niet , maar ga ik uitzoeken.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Evoc CC 6l? Anders heeft Decathlon ook nog een paar prijstechnisch niet oninteressante modellen...


Heb je voor een wat klein spul, zoals een koekje, multitool, portemonnee en sleutels werkelijk een rugzak nodig? Lijkt me dat je dat ook in de zakken van je shirt/broek en bijv. een zadeltasje kwijt kunt...
Dan is het mijns inziens handiger om het water naar de rugzak te verplaatsen, daar a) je makkelijk meer kunt meenemen (1.5~2L is geen probleem), b) je veel meer mogelijkheden hebt om te drinken omdat je alleen even een hand van het stuur hoeft te halen maar niet diep te bukken met alle gewichtsverplaatsing tot gevolg (wat in een klim, afdaling, slingerende of smalle singletrack niet altijd handig is), c) water vriendelijker voor je rugwervel dan een mutlitool mocht je er eens onverhoopt over rollen...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

http://www.decathlon.nl/Kopen/rugzak+fietsen" onclick="window.open(this.href);return false;

Goedkopere opties die zeker niet minder zijn dan een Camelbak, al helemaal niet als je hem alleen als bergruimte gaat benutten.
Pronghorn73
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 08:56

Ik heb zelf twee rugzakjes. Voor enkel de losse spulletjes een Camelbag Classic zonder waterreservoir en voor de langere dagtochten een Deuter rugzakje met twee compartimenten, een voor waterzak en ander voor losse spulletjes. In het Te Koop topic komen regelmatig rugzakjes voorbij.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik heb sinds een half jaar een Camelbak en ik zou echt niet meer zonder willen. Misschien moet je het toch eens proberen (als je dat nog niet gedaan hebt).
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Voor korte tochten rij ik liever zonder rugzak, toch een stuk makkelijker.
Plaats reactie