Winter fietsjack

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
mikek1357
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 7 november 2014, 19:10

Wie heeft er tips voor een goed jack te gebruiken bij temperaturen rond de 0 graden, en dan geen merken als Assos of Castelli, simpelweg omdat dit te duur wordt.

Adviezen zijn welkom
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Ik rijd met een Sportsful jas van 100 euro. Daaronder wel een Craft ondershirt en mijn normale fietsshirt. geen kou gehad afgelopen weekend bij een temp van 2 graden.

Edit, nog wat goedkoper gevonden ook http://www.wiggle.nl/sportful-alpe-softshell-jacket/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wissel ook met deze http://www.martens-tweewielers.nl/shop/ ... art-grijs/" onclick="window.open(this.href);return false; en die is ook acceptabel voor die temperaturen.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Afgelopen kille weekend heeft mij mijn nieuwe Craft Bike Siberian mij prima op temperatuur gehouden. Daaronder alleen een Craft Be Active lange mouwen shirt aan gehad.
2 Weken terug heeft die mij in de stromende regen ook nog goed droog gehouden.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ultima is ook niet het duurste. Laats een leuk vest gekocht voor rond de euro 60,- maar was wel afgeprijsd.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Volgens mij is in de eerste plaats redelijk persoonlijk en afhankelijk van hoe je precies rijdt, maar voor wat het waard is...

Ooit bij cyclewear.eu goedkoop (30~35) een softshell-achtig ding van AGU gescoord (Urban), die doet het met een ondershirt met lange mouw tot een 0deg fatsoenlijk voor XC rides waarbij je continu in beweging blijft. Gaat het echt onder 0deg dan is een Gore softshell windstopper bla bla de standaard keuze; die is tamelijk briljant (ook qua ventilatie) wat voor de prijs ook wel mag...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Dezerdagen zijn er mooie aanbiedingen oa gore Bike wear bij zolando... Zojuist een mooie gore essential tool besteld voor 100e.. Toch mooi half geld...
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bij de Lidl/Aldi komt een dezer dagen ook wel weer de fietskleding in de bakken te liggen. Heb daar ooit een softshell Jack voor €15 gekocht. Ik kan er werkelijk niets negatiefs over zeggen.
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

Ik heb ook een Lidl (of was het Aldi?) jack en die bevalt me prima.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Ik heb een jack van Lidl, gecombineerd met thermoshirt en windstopper blijf ik zo goed op temperatuur.

Decathlon heeft ook betaalbare jacks (link).
modder zuigt!
sunspot
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:46

Ik had ook echt een winterjack nodig en heb bij cyclewear de quadar besteld van agu
Komt straks binnen dus laat wel weten wat het is. Deze was 40 maar ze hebben ze ook van 30 eveneens met winddichte voorkant
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Inderdaad zoals sunspot zegt bij cyclewear.eu is een hoop te bestellen tegen erg lage prijzen.
Ik heb zojuist een complete winterset besteld voor €49,95
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
sunspot
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:46

Quadar jack is prima overigens. Heeft geen fleece binnenkantje, maar t is een soort dikkere softshell stof.

Alleen de cuffs in de mouwen sluiten niet aan om mn dunne polsjes dus heb ik dat met naald en draad even 'gecustomized'. Dit is een maat S en ik ben 1.80m en fijn gebouwd zeg maar.

Vandaag was het 4 graden en had een zweethemd zonder mouwen en thermoshirt met lange mouwen, en moest mn jasje wat openritsen zelfs.

Vermoed dat een lang thermoshirt (van de action lekker goedkoop) er onder tot het vriespunt al voldoende zou kunnen zijn voor mij
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Mocht je nog interesse hebben in een niet te duur jack. Ik heb nog een weinig gebruikte AGU Varese maat M in de aanbieding..Afgelopen jaar goed getest in het mountainbike magazine... die mag weg omdat ie mij te warm is...
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ik heb 2 bontrager jacks met windstopper voorkant (incl. voorkant van de mouwen). prima jacks in combi met verschillende ondershirts! dunnere of met coll. meer heb ik dan niet nodig. zijn ook niet zo gek duur geloof ik.
life starts @ 150bpm...
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Vanmiddag onderweg richting Düsseldorf ff een pitstop gemaakt bij Cyclewear in Budel. Wilde nog een waterdichte/ademend winterjas kopen. Heb daar een Sportful "Fiandre wind Jersey" van 135 euro, min 10% dus 121 euries gekocht. Voor toertochten alleen maar een thermoshirtje eronder en gaan :-q

Ik vind het een leuke winkel met genoeg kleding en accessoires te koop daardaar :winkie:
Plaats reactie