mtb voor echte kleine kinderen (4jaar)?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Jenneke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 24 augustus 2015, 21:27

Hier zie je onze jongste op het fietsje. Hij is net een maand 4 en ook niet zo groot. Heb het idee dat deze maat hem prima past toch?

Frog bike lijkt me qua gewicht aardig in de buurt te komen. Zijn deze ook geschikt voor zulke parcours?
Onze zoon ligt regelmatig in het ziekenhuis vanwege heftige astma aanvallen, waardoor zijn conditie niet altijd even goed is. Hij is dan snel buiten adem. Dus echt fietstochten maken lukt me hem nu nog niet zo. Vandaar dat hij dit waarschijnlijk zo leuk vindt. Kan hij pauze nemen wanneer hij wil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Mag ik even zeggen dat ik al die foto's van die fietsende kinderen FANTASTICSH vind!
I may not be good, but at least I'm slow.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

@ Jenneke: Ik vind je zoon best groot hoor voor 4 maanden :D

Maar leuk fietsje, die van mij (zoon) wordt in mei 4 en zou een gaaf cadeau zijn (fietst zonder zijwieltje nu, met dank aan een Stryder, maar kan nog niet stoppen en starten in zijn eentje...)
dader
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 6 maart 2005, 17:24
Mijn mountainbike: ROOSTER!

Kuoka?
Mijn dochter van 5 rijdt op deze:

http://en.likeabike.ch/kokua-aluminum-c ... rakes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zijn super mooie fietsjes, niet goedkoop.
Jenneke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 24 augustus 2015, 21:27

Dankzij de reactie van George bij Frogbikes terecht gekomen. Wat zijn dat te gekke fietsen! We hebben vandaag een Frog 48 gekocht en hij is er zo blij mee! Alle kinderen in de straat fietsten er ook meteen op weg. Nu verder sparen voor een Frog voor de oudste :-)

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Geweldig ,, en nu weer snel terug naar dat prachtige bike park in Serfaus / Fiss.
Mijn jongens hebben daar ook hun eerste echte offroad momenten beleeft ! de fotos van jouw zoontje zijn heel herkenbaar op het pumptrack / oefen parcour aldaar.

Zodra hij echt goed kan remmen ( dat merk je als ouder redelijk snel ) dan kan hij ook wel de familie route Blauw doen daar ! weliswaar wel onder begeleiding van vader of moeder ... met de lift omhoog .. met de fiets naar benee .. !
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Gaaf toch die jochies
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Mijn zoon van 4 rijdt sinds een paar weken op een Ghost Powerkid 20" vooral het lage gewicht sprak mij hiervan echt aan. Hij is met 1.15 echt een kleine reus in vergelijk met zijn leeftijdsgenoten.

Op dit filmpje rijdt hij segment 6 van MTB de schaak in een rit van totaal ruim 18 km.: https://vimeo.com/138389768" onclick="window.open(this.href);return false; :D

Binnenkort is de familie toertocht (25km) van Venray en deze gaan we proberen te rijden. Alles op zijn tempo natuurlijk. Hoop dat ik m bij kan houden. :tong
Jenneke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 24 augustus 2015, 21:27

Jeroentune, weet je of er in NL ook dit soort bikeparks voor kinderen zijn, zoals in Serfaus?
Ik heb al wel wat rondgekeken en we gaan morgen ook naar de opening van de BMX baan in Utrecht (daar wonen we) maar ben gewoon benieuwd.

Bowiex, leuk hoor. De frog is ook maar 6.8 kilo en ik merk dat hij nu ineens ook hele lange afstanden kan fietsen. Nu wil alleen de oudste natuurlijk ook een mtb. Dat wordt ook een Frog.

Maar die van ons is maar net iets langer dan een meter, 102 cm ofzo, dus een enorm verschil met jouw zoon.
Bernadictus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 16:45
Mijn mountainbike: 2017 Giant Trance, 2014 Giant Defy

Jenneke schreef:Hier zie je onze jongste op het fietsje. Hij is net een maand 4 en ook niet zo groot. Heb het idee dat deze maat hem prima past toch?

Frog bike lijkt me qua gewicht aardig in de buurt te komen. Zijn deze ook geschikt voor zulke parcours?
Onze zoon ligt regelmatig in het ziekenhuis vanwege heftige astma aanvallen, waardoor zijn conditie niet altijd even goed is. Hij is dan snel buiten adem. Dus echt fietstochten maken lukt me hem nu nog niet zo. Vandaar dat hij dit waarschijnlijk zo leuk vindt. Kan hij pauze nemen wanneer hij wil.
...
Mijn vrouw spreekt haar dank uit voor het besmetten van papa met het mee-mountainbike virus. Hij zit de gehele avond op internet te speuren voor een mini-mtb voor z'n jongste :lol:
Jenneke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 24 augustus 2015, 21:27

Haha, Ja graag gedaan ;-)
Die frog fietsen zijn superlicht. We hebben dit weekend gecrost op de BMX baan in Utrecht (vanaf de startersheuvel, 4,5 meter hoog haha) en daarna nog het bos in. Hij gaat als een speer. Enig nadeel is dat ik deze fietsen niet echt tweedehands tegenkom nog maar ze schijnen dan wel weer heel goed verkoopbaar te zijn. Misschien een keer proefrijden bij een dealer?

Frog hanteert binnenbeenlengte als maat en daar kwam mijn zoon op 43 uit maar we hij paste toch met gemak ol een frog 48, dus ik zou wel altijd even passen.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Jenneke schreef:of er in NL ook dit soort bikeparks voor kinderen zijn, zoals in Serfaus?
Ik weet niet of het vergelijkbaar is qua mogelijkheden voor kinderen, maar neem een een kijkje bij Bikepark Utrecht op de Nedereindse Berg: http://www.wvhetstadion.nl/bikepark-utrecht" onclick="window.open(this.href);return false;
Bernadictus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: di 18 maart 2014, 16:45
Mijn mountainbike: 2017 Giant Trance, 2014 Giant Defy

Ik weet dat er wel de plannen liggen voor een Free Ride/BMX baan in Almere, bij de schaatsbaan op het FBK sportpark, of deze geschikt zal zijn voor kleinere kinderen - geen idee.
Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 24 maart 2014, 22:44
Mijn mountainbike: Cube LTD SL Blackline 2015
Contacteer:

Haha geweldig, die van ons is nog veel te klein (2 jaar) maar dendert op zijn (Chillafish BMXie) loopfiets wel flink hard omlaag in de Toscane. Moest hem wel vasthouden anders lag ie ergens onderaan..
Dus ik denk dat dat ook wel goed gaat komen over een paar jaar.
Cube LTD SL 29 2015
Cube Nature Pro 2015
Cube Curve Pro 2014 [retired]
Cube Analog 29 2014 [retired]
patrick75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 10 september 2012, 23:11
Mijn mountainbike: Salsa Beargrease xl

]@Jenneke .
Hier in Deventer hebben we een junior afdeling bij de drv de zwaluwen .
Jongste lid 4 jaar .
Geen idee waar je vandaan komt maar mocht je in de buurt zijn , keer mee trainen met de kids kan altijd hoor.
https://www.youtube.com/watch?v=LzrUE0a1yr8

De kleine links vooraan in het filmpje is de jongste

mvg
Patrick
Plaats reactie