Welkom!

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Hoi, welkom in de beginnershoek van het Mountainbike.nl forum.

Voordat je een vraag post eerst een paar tips:

1. Gebruik de zoekfunctie.
Veel vragen zijn de revue al gepasseerd op dit forum. Middels de zoekfunctie (Afbeelding Zoeken, bovenaan de pagina) kun je op veel van je vragen waarschijnlijk al snel een antwoord vinden.

2. Werking van forumfuncties.
Over hoe je foto's moet plaatsen, je een avatar kunt activeren (zie ook hier), kortom: hoe het forum werkt kun je van alles lezen in de FAQ (forum-FAQ & algemene FAQ, bovenaan de pagina)

3. Wat is een goede beginnersfiets?
Dat is zo ongeveer wel de meest gestelde vraag. Hoewel voor een ieder persoonlijke extra wensen aan te geven zijn, zijn de onderstaande zaken op bijna iedereen van toepassing:
a. een echt terreinwaardige nieuwe mountainbike voor minder dan € 500,- bestaat niet. Ik weet het, op marktplaats en dergelijke wordt je overstelpt met aanbiedingen voor "super full-suspension mountainbikes met Shimano onderdelen" voor rond de € 200,- maar geloof mij: dat is niks.
b. een terreinwaardige mountainbike heeft minimaal Shimano Deore of SRAM 5.0/SX5 schakelonderdelen. Alles wat daaronder zit (Shimano Alivio/Altus, SRAM 3.0 etc.) is eigenlijk niet echt geschikt voor gebruik in het terrein.
c. heb je niet zoveel te besteden, probeer dan een tweedehands fiets te zoeken. Liefst een hardtail (met alleen voorvering dus) en hou ook dan nog rekening met minimaal € 300,-

Voor veel uitgebreidere informatie over de verschillende soorten fietsen en onderdelen daarop verwijs ik je graag naar dit topic op ons forum.

Voor de rest wil ik je nog even wijzen op de Afbeelding Policy van ons forum en wens ik je veel plezier op ons forum!

jf
moderator

ps: Er wordt na behandeling van vragen door een topicstarter vaak gevraagd om een slotje op het topic. We zetten echter in principe alleen topics op verzoek op slot in de onderdelen "te koop" en "gezocht". Daarbuiten laten we de topics liever open, om anderen de gelegenheid te geven eventueel op je vraag in te haken met hun eigen vraag. tevens staat een forum propvol met slotjes in onze ogen niet echt uitnodigend.

shiv, moderator.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gesloten