Advies (low budget) kleding

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
onroad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 22 april 2016, 22:16
Mijn mountainbike: Cube 29er LTD race

Goede avond.....

Heel pril trots eigenaar van een mtb.

Gisteren heel toevallig voor een zak aardappels bij de Lidl. En daar hadden ze wat fietskleding. Ik heb een shirtje en broek met soort bretels gekocht in maat L en dat past prima. Eigenlijk weet ik nog niet zo goed wat prettig is en mijn gevoel is dat ik wat warmere kleding wil, met lange mouwen en een lange broek.

Waar kan een zoekende starter wat voordelige kleding kopen om uit eindelijk een wat gerichtere keuze te kunnen maken?

Alle tips zijn welkom :wink:
Aan m'n spullen ligt het niet.....
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Decathlon is een goede optie als je er eentje in de buurt hebt.
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Aliexpress
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

https://cyclewear.eu/" onclick="window.open(this.href);return false; hebben ze ook wel leuke aanbiedingen. Met een setje beenwarmers/armwarmers kom je deze zomer al een heel eind. Zweetshirtje er eventueel nog onder. Ik heb trouwens al mijn thermoshirts, lang en zonder mouw bij de Lidl vandaan en ben daar zeer tevreden over.
nietsche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 21:07
Mijn mountainbike: The Tusker, Bionicon Reed

Mijn "huisleverancier" is Lidl, hebben een aantal keren per jaar fiets/hardloopkleding in hun programma. Ik fiets nu alweer een tijdje met een fiets binnenbroek en een lange hardloopbroek, gaat perfect voor € 15,00.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik heb mijn fiets kleding via mijn fietsclub.
Door sponsors beste prijs/kwaliteit verhouding.

Vooral met broeken ga het verschil merken.
Zweetshirts ed. ga ik ook naar decathlon/lidl/aldi.

Online kleren kopen doe ik niet.Ikwil het graag passen.Kan online ook maar dan moet heen en weer verzenden,dat zoek ik dan weer niet.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Gei-Kek schreef:Vooral met broeken ga het verschil merken.
Inderdaad, een goeie broek met goed zeem, daar merk je wel duidelijk verschil van
Andere kledij kan je zo budgetvriendelijk mogelijk gaan
onroad
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 22 april 2016, 22:16
Mijn mountainbike: Cube 29er LTD race

Gokje genomen en dit : http://www.miniinthebox.com/nl/waterdic ... 62058.html" onclick="window.open(this.href);return false;
besteld. Hoop dat het past. Laat nog wel even weten hoet het bevalt.
Cyclewear is ook wel intressant moet ik zeggen, alhoel ik al die AH kleding niet zo vat.

Iemand ervaring met die valhelmpjes van de Lidl? Ik heb ze even bekeken en zag eerlijk gezegd weinig verschil met de helmpjes van 100 euro en meer die ik bij bike2build zag hangen.
Aan m'n spullen ligt het niet.....
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb ook wel eens zo'n setje van Ebay geplukt maar zou het nu nooit meer doen. Met een beetje zoeken koop je hier in de online shops bij de aanbiedingen veel betere kwaliteit voor een zelfde lage prijs.

Voorbeeld. Agu Baggy voor €12,95 (nu helaas uitverkocht dus ik heb nog geluk gehad)
http://www.plutosport.nl/sporten/fietse ... en-448-010" onclick="window.open(this.href);return false;

Craft Jersey voor €12,50
http://www.bakkerracingproducts.nl/fiet ... ersey.html" onclick="window.open(this.href);return false;
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

onroad schreef:Iemand ervaring met die valhelmpjes van de Lidl? Ik heb ze even bekeken en zag eerlijk gezegd weinig verschil met de helmpjes van 100 euro en meer die ik bij bike2build zag hangen.
Ik kan het verschil wel zien (en voelen) maar in principe moeten de helmen aan dezelfde eisen voldoen en zouden dus even veilig moeten zijn. Ik ben door de jaren heen steeds duurdere helmen gaan kopen maar dat heeft vooral met het comfort te maken. Betere pasvorm en verstelmogelijkheden. Hoe dan ook, een helm moet vooral goed passen, beter een goedkope die past dan een dure die niet past.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Als aanvulling op George: je kan of veel zaken bezuinigen.... Maar doe dat niet op de helm... Die moet niet alleen goed passen maar ook en vooral goed beschermen.

Vellen langs je reet door een slechte zeem is niet fijn; je hersens buiten je schedel is een ander verhaal....
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mijn bovenbuurman heeft helemaal gelijk maar dat wil nog niet zeggen dat de fietshelm van de Lidl niet goed is. Daar kun je gerust mee biken als hij goed zit.
Zondaar
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 6 november 2008, 04:13
Mijn mountainbike: Staat naast mijn andere fiets..

Naast pasvorm krijg je natuurlijk nog persoonlijke smaak, maar als die factor ineens gaat mee tellen, dan doet het budget er ineens ook minder toe ;)

Ik heb eind vorig jaar besloten mezelf eens te trakteren op een deftige helm, vanwege een goede aanbieding is dat een Giro Synthe geworden. Prettige pasvorm, erg licht en voornamelijk daardoor errug comfortabel. Je merkt na een tijdje amper meer dat je hem op hebt.

De Btwin 700 van Decathlon is een hele fijne voor weinig geld. Jaren plezier van gehad, prettige pasvorm.

http://www.decathlon.nl/fietshelm-700-z ... 04985.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zondaar
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 6 november 2008, 04:13
Mijn mountainbike: Staat naast mijn andere fiets..

Als je overigens een lange broek koopt, neem er dan eentje met bretels en bv zonder zeem, stuk goedkoper en dan kan je de korte broek met zeem die je waarschijnlijk al hebt er onder gebruiken.

Heb denk ik ook 1/2 keer met een lange hardloopbroek gefietst die ik al had, niet te doen... Ding gleed constant af..
Gebruikersavatar
Nerobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 17 april 2016, 12:03
Mijn mountainbike: Antidote CarbonJack
Contacteer:

Zijn er ook lekkere baggy freeride/dh korte broeken voor schappelijke prijzen?
Ik vind maar bar weinig.
It’s a Szytech thing. You wouldn’t understand..
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
Plaats reactie