Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Hoi mannen, eindelijk eens een wat positiever bericht. Ik was ook begonnen met een klassiek homeopaat. Die was er van overtuigd dat hij mijn "Matjespijn" kon wegkrijgen. Maar dat hij wel een tijdje bezig zou zijn met het juiste pilletje te vinden. Nou, het lijkt erop dat hij het heeft gevonden!
De pijn is beduidend minder geworden en af en toe zelfs helemaal weg. Niet te vroeg juichen, maar toch wel een hoera. Mijn leven ziet er opeens heel anders uit. Nu moeten we nog mijn chronische bekkenbodemkramp zien op te lossen. Dat is ook geen pretje en veroorzaakt ook plasproblemen, zoals constante aandrang en regelmatig het gevoel een geblokkeerde blaas te hebben. Daar wordt je erg zenuwachtig van. Maar ik ben nu al bezig de juiste behandeling te zoeken van de bekkenbodemtherapeute. Momenteel probeert die met een ingebrachte sonde mbv stroomstoten die bekkenbodem resetten. Zal wel even duren voordat die spieren zich weer leren te ontspannen.
Maar goed, afgelopen twee weken als een beest in mijn achtertuin gewerkt om mijn lijf weer te leren wat te doen. En het was hard nodig ook. Ik loop nu krom van de spierpijn en val iedere avond in coma in bed. Tussendoor nog twee keer gefietst op vlak terrein, langste rit was 23 km. Ik merkte toch wel dat ik flink wat aan conditie had ingeboet, maar verder leverde het niet al te veel problemen op.
Vandaag gaan we naar de tuinder voor wat planten, aarde en overige spullen. Best erg veel bij elkaar wat we nodig hebben. Dat wordt een hoop sjouwwerk ook en zullen we ook wel een halve dag mee bezig zijn schat ik zo.

Daarna is de planning dat ik verder ga met de voortuin. Die heeft ook een enorme opknapbeurt nodig omdat ik er twee jaar niet veel aan heb kunnen doen. Ik schat dat ik daar nog wel een weekje mee bezig zal zijn. Het voordeel van tuinieren (en bestrating onkruid vrij maken) vind ik dat je echt iedere spier van je lichaam gebruikt.

Van de TIA (als het er al een geweest is) merk ik verder weinig, hooguit in conditionele zin. Maar ik mocht sowieso de eerste twee weken niet autorijden, omdat de kans op een eventuele herhaling dan het grootst is. Dus dan lijkt fietsen mij ook niet zo verstandig natuurlijk.

Het is eigenlijk mijn hoop dat ik door het tuinieren zover opknap dat ik het fietsen weer kan oppakken.

Ik wil dan beginnen met nog een keer of drie dat rondje op het vlak van 23 km. En als dat allemaal goed gaat, het Cadettenkamp op. En dan langzaam uitbouwen met Vrachelen en Dorst.

Tot zover en ontzettend bedankt voor de belangstelling weer! Dat waardeer ik echt enorm.
Laatst gewijzigd door Ad58 op ma 26 april 2021, 08:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooi man! Goed begin van de week zo :-q


(Ik moet nu dus echt gaan trainen voor dat rondje Dorst......)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Haha, waarschijnlijk ga ik er weer als een oud wijf overheen de eerste tijd!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Afbeelding
kijk, het zonnetje komt al weer terug!!

fijn om weer eens wat positiefs te horen en wie weet komt de Ad group ride er dan binnenkort toch!
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Cadettenkamp..... heb daar nog wel een paar haunting memories liggen🤣

Dus lijkt me heel mooi daar straks een keer kennis te maken met The man... The legend.... The Old Rookie :-q
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

En inderdaad heel fijn ‘goeier’ nieuws te lezen! Das toch het belangrijkste he. Op weg naar verdere verbetering :-q
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

:-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ad58 schreef: ma 26 april 2021, 08:45 Haha, waarschijnlijk ga ik er weer als een oud wijf overheen de eerste tijd!
En zelfs daar ga je al heel blij van worden... ;-)
Het zou toch geweldig zijn als je na al die ellende dat weer zou kunnen doen, het tempo is dan niet van belang. Al doe je onderweg een picknick om even uit te rusten :wink: :D

Ik/wij duimen voor je!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

:-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Goed nieuws joh!!! :-q
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Wow, dit is inderdaad een stuk positiever nieuws dan de laatste tijd!
Probeer te voorkomen dat je te veel te snel wilt en daardoor weer andere problemen gaat creëren.

Wat Kermit zegt, genieten van het rijden is ondergeschikt aan het snelheid waarmee dat gebeurt!

Succes met de tuin en verdere herstel!
Laatst gewijzigd door Erwin.vL op ma 26 april 2021, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Real men think straight and flat are boring :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Erwin.vL schreef: ma 26 april 2021, 11:22 Wat Kermit zegt, genieten van het rijden is ondergeschikt aan het plezier dat je er aan gaat hebben!
Da's een rare zin Erwin, niet helemaal wat ik zei :D
Maar ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Leuk, eindelijk positief nieuws! Succes Ad :-q
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

kermit schreef: ma 26 april 2021, 11:23
Erwin.vL schreef: ma 26 april 2021, 11:22 Wat Kermit zegt, genieten van het rijden is ondergeschikt aan het plezier dat je er aan gaat hebben!
Da's een rare zin Erwin, niet helemaal wat ik zei :D
Maar ik denk dat we wel hetzelfde bedoelen ;-)
Ehm, ja het stond er inderdaad heel erg krom.... :-{ effe aangepast! :wink:
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Prulleman schreef: ma 26 april 2021, 09:07 Afbeelding
kijk, het zonnetje komt al weer terug!!

fijn om weer eens wat positiefs te horen en wie weet komt de Ad group ride er dan binnenkort toch!
:-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q
Gesloten