Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Another week, another message… beetje beter Ad?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Gaat nog steeds niet zo lekker. Maar ik begin weer langzaam aan met wandelen en heel lichte fitness. De langzamerhand bekende riedel van voorzichtig opbouwen weer ...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

En op tijd stoppen om t lijf bij te laten trekken :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Hoort er ook bij inderdaad
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Erg belangrijk voor iedereen, en voor jou helemaal; het lijf op tijd rust gunnen om daarna weer stapje vooruit te maken!
Succes kerel! Keep your head up!
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Na de lichte opbouw van wandelen en fitness, vandaag weer op de fiets. Ik blijf gewoon proberen! Eens zal ik winnen! Het oefenrondje op het vlak van ongeveer 24 km. voelde goed. Lekker vlot gereden, de hele tijd niet in het rood maar wél continue in een lekker hoog tempo. Op een viaduct omhoog nog een elektrische fiets ingehaald, dat voelde wel lekker... :lol: Bij thuis komen was ik totaal niet vermoeid eigenlijk.

Wat ook stimulerend was: ik ben vandaag (na een paar slapeloze nachten) bij de uroloog geweest voor een controle bezoek. Deze verzekerde mij met het hand op haar hart dat met mijn urinewegen en blaas alles dik in orde is en dat er geen enkele reden is voor nog een keer van die middeleeuwse martelkamer onderzoeken.
Eerdere onderzoeken hebben uitgewezen dat de angst die ik heb dat mijn blaas uitvalt (MS complicatie) volledig ongegrond is. Dus het spookbeeld van ik met een urinestoma of zelfkatherisatie moet uit mijn hoofd.

Wat er wél aan de hand is dat ik lijd aan chronische bekkenbodempijn/kramp. En dat is weer veroorzaakt door die pijn in de onderbuik. En door die kramp gaan er allerlei lichaamsdelen mee pijn doen en mee krampen. En kan je blaas regelmatig niet volledig ontspannen waardoor het plassen moeilijker gaat. En dat veroorzaakt weer angst, de spookbeelden verschijnen, nog meer verkramping en ga zo maar door. En verder zal de MS in het hele orkest op de achtergrond ook een deuntje meespelen.


Het belangrijkste is nu om die vicieuze cirkel van angst en pijn te doorbreken. Daartoe krijg ik ondersteuning vanuit de psychiatrie, eventueel met wat medicatie. Die ik naar eigen inzicht mag gebruiken niet verslavend is en mogelijk ook die bekkenbodemkramp wat kan verzachten. Maar ook ontspanningsoefeningen en elektrische stimulatie van de bekkenbodem.
Dat een een ander de nodige tijd zal vergen, moge duidelijk zijn.

Mijn urologe heeft dit allemaal heel mooi en goed onderbouwd in kaart gebracht en verdwijnt nu voorlopig uit beeld. Maar ze heeft me vandaag in ieder geval heel erg gerust gesteld en dat is wel zo prettig.

Maar het goede nieuws is eigenlijk dat die vreselijke pijn in de buik waar het matje zat, ver over is. Maar goed, bekkenbodempijn is ook geen pretje. Maar dat ga ik vast en zeker ook overwinnen, onder het motto: alles wat je niet doodt maakt je sterker.... : 8)

Morgen weer fietsen.... :lol: Ik heb er nu alweer zin in! :lol:
Laatst gewijzigd door Ad58 op za 10 juli 2021, 09:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Klinkt gelukkig al weer overwegend positief Ad!
En de dat laatste stuk ga je zeker overwinnen, kan niet anders met jouw instelling. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Het blijft bewonderenswaardig, elk bericht weer.
rorikev
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 10 september 2010, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Excalibur 9

Hoi Ad. Heerlijk dat fietsen en voelen dat je nog kracht in je benen hebt. De pijn in je buik is gezakt naar je bekkenbodem, nu maar hopen dat die nog verder zakt naar je benen, maar dan na een mooie mtb rit. Succes man.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bedankt weer voor de positieve reacties! :-q Vandaag maar weer een oefenrondje. Lekker snel gereden, maar geen moment in het rood. Wel er tegen aan. Alle tien de stoplichten tegen en onderaan het viaduct, waar ik normaal nooit hoef te stoppen, moest ik nu bij beide oversteekplaatsen stoppen. Waardoor mijn aanvangssnelheid bij het viaduct nul was. Toch nog met 20 boven gekomen; een mooie training. Onderweg best veel pijn, maar geprobeerd niet op te letten.
Desalniettemin heb ik nu voor mijn doen een erg snelle tijd gereden, met een gemiddelde van 23,1. Om dit rondje op de MTB binnen een uur te rijden, blijft een uitdaging. Dan moeten er nog twee minuten af.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

When the going get's tough .... Wat een bikkel

Enne rustig opbouwen is ook een kunst. Ik ben nu een paar weken terug van een rugblessure, en doseer nog vooral het meer explosieve werk. Belasten gaat al prima, maar ik geloof zelf dat een iets voorzichtiger weg terug duurzamer gaat zijn. En voor wat het waard is, mijn Fysio liet me de tegenpolen van de verkrampte rugspieren aktiveren en dat heeft erg goed gewerkt.

Enjoy!! waar je kan :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Goed bezig Ad! Gewoon. Gewoon blijven proberen en het komt steeds een stapje dichterbij.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mooie berichten! :-q :D
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Mooie berichten Ad, :-q
Super deze ontwikkelingen, maar denk erom dat je niet te snel te veel wilt, waar je dan later weer voor "gestraft" wordt!
Zeker in de strijd tegen een tegenstribbelend lichaam is de weg van de geleidelijkheid vaak de beste!
Maar al met al zijn dit goede ontwikkelingen. :-D
Real men think straight and flat are boring :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Giant-E schreef: vr 9 juli 2021, 22:52 Het blijft bewonderenswaardig, elk bericht weer.
Dat vind ik ook, superknap dat je met al die tegenslagen zo positief kunt blijven. Diepe buiging!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gesloten