Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ad58 schreef: zo 8 september 2019, 16:34 Ow. Ik dacht dat de LD&D een stuk makkelijker was dan Dorst..... :o
En dat is ook mijn mening. LDD heeft veeeeeel lange saaie rechte stukken tov dorst. Maar tussen die lange rechte stukken zitten wel ontzettend leuke passages met wat meer hoogte verschillen als in dorst...

Qua technisch rijden (sturen/schakelen) vind ik dorst toch wel leuker als LDD maar als ik voor de km’s ga pak ik LDD zwarte en groene route.

Patrick
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ad58 schreef: zo 8 september 2019, 16:34 Ow. Ik dacht dat de LD&D een stuk makkelijker was dan Dorst..... :o
Geen idee.
Ik vond Dorst en LDD beide niet moeilijk.
Dorst is wat meer draaien en keren, LDD is wat meer los zand, hoewel ze de route wel hebben verbeterd met leem op de mulle stukken.
Als we het puur over trainen en oefenen hebben, dan heb je in Dorst alles bij de hand.
Maar ik doel op de afwisseling.

Wel heb ik een persoonlijk dingetje tegen de LDD (nee, niet het vignet), ik heb er gewoon altijd pech gehad, maar dat valt buiten dit topic.
Dus Ad, laat je niet weerhouden door mijn LDD pech.
Gewoon eens gaan kijken.
(wel een vignet scoren, anders heb jij ook pech...)
013 ken ik niet, is van na mijn tijd, schijnt aardig te zijn.
Eersel en L'gestel zijn ook leuk om je horizon te verbreden, maar wat meer auto km's.
(is met carpoolen natuurlijk geen probleem)
Wat ik van beide mooi vind is de rust en uitgestrektheid vd grensstreek.
L'gestel is zandgrond, dus snel droog in het natte seizoen, Eersel is zwarte grond, dus goed te doen als het zand elders te mul wordt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ad, ik las dat je niet altijd even makkelijk inklikt in je 520,s.
Ik had dat probleem ook met vergelijkbare pedalen met een voet die het niet lekker doet.
De normale SPD vervangen door Shimano XT trail pedalen met zo,n platformpje.
Hoewel ik nog te schijterig ben om het te gebruiken op technische parcours gaat het in en uitklikken er wel heel veel makkelijker mee en hoop daar binnenkort volledig op over te stappen voor alles behalve bikepark.

Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

over LDD en 013 t.o.v het drieluik.. ik vind LDD nog het meest te vergelijk met Vrachelen, maar dan alle heuveltjes opgerekt (2x-3 in hoogte). Op een enkele klim na zul je ze allemaal wel kunnen pakken. 013 heeft vooral veel hobbels (goed voor je pump techniek, als je die niet goed beheerst kost je dat echt een hoop energie/snelheid) en korte bochten zoals Dorst, maar door de totale lengte wel afgewisseld met rustigere stukken.
Zoals eerder gezegd, als Dorst wat minder energie gaat kosten, zeker icm de andere 2 routes, kan je LDD en 013 zeker aan. Drieluik zonder kapot te gaan, Dorst wat comfortabeler door de bochten en je bent er klaar voor.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurf schreef: ma 9 september 2019, 07:54 Ad, ik las dat je niet altijd even makkelijk inklikt in je 520,s.
Ik had dat probleem ook met vergelijkbare pedalen met een voet die het niet lekker doet.
De normale SPD vervangen door Shimano XT trail pedalen met zo,n platformpje.
Hoewel ik nog te schijterig ben om het te gebruiken op technische parcours gaat het in en uitklikken er wel heel veel makkelijker mee en hoop daar binnenkort volledig op over te stappen voor alles behalve bikepark.

Afbeelding
Die heb ik ook, erg blij mee.
Je hebt ze ook in de 500 serie,die doen niet veel onder voor de XT.
Rij al spd sinds 1990, was helemaal klaar met toeclips dus meteen een setje gekocht.
Ben er nu zo aan gewend dat ik me juist onzeker voel als ik niet ben ingeklikt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zo, inmiddels alweer een tweede drieluikje Dorst gereden. En nog wat meer erbij, in totaal een dikke 44 km.
Op mijn nieuwe banden, de Wolfpack Race en Speed. Meer daarover later.
Dropje chickenrun gedaan. Dorst gaat allemaal al wat beter. Vrachelen foutloos en snel gereden.CK ook, op die voor mij zo lastige laatste klim na.
Laatst gewijzigd door Ad58 op vr 13 september 2019, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bewonderenswaardig. Hoe voelt ‘t lichaam nu aan na zo’n rit?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Beetje vermoeid en stijf, maar verder valt het wel mee. De chronische pijn die na die operatie is ontstaan is met het fietsen verdwenen, een tijdje na het fietsen ook, maar keert nu weer in alle hevigheid terug. Als ze me daar eens van af konden helpen... Hoe gaat het met jou? Kan je rug wel tegen al dat geslinger? :wink:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die twee ruggenwervels zijn eindelijk geheeld (duurde 6 maanden), ik loop momenteel bij een fysio voor herstel core stability.
Fietsen gaat met de week beter, zeker sinds bewuste overstap naar fully. Vorige week 52 km op de UHR weg, en eigenlijk amper last gehad.
Zelfs alweer voorzichtig begonnen met hardlopen, maar is offtopic.... dit gaat over jou hier. :wink:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Geen probleem hoor. In ieder geval fijn om te horen dat het weer goed gaat :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ad, laat een rondje LDD geen dingetje in je hoofd worden zoals Dorst eerst was. Die route kun jij met gemak aan, is nergens lastiger dan het drieluik en korter dan die drie rondjes opgeteld. En qua omgeving op sommige stukken echt heel mooi, zeker als het onbekend gebied voor je is. Grootste zandverstuivingsgebied van NL meen ik en een van de weinige Nationale Parken in ons landje.

De Stadsbosroute kun jij ook prima aan, veel bochten maar weinig hoogteverschil en geen enkel heftig obstakel.
Dus als je pet er een keer naar staat, lekker uitproberen! Op een woensdag wil ik best een keer met je mee. Met voorkeur voor de LDD, want daar kom je tenminste langs wat horeca :wink: :D

Mocht je een keer van die spd's met een wat groter opppervlak willen proberen, let me know. Ik heb een setje 530 en 647 liggen, die mag je best wat ritjes lenen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bedankt voor de bemoedigende woorden en leuke voorstellen Kermit! Helaas lig ik er al weer een week uit nu..... :-? Balen! Net nu het zo lekker ging. Eerst eens kijken of ik deze heuvel kan gaan beklimmen en hoe lang ik er over ga doen....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat is balen Ad :-{
Maar tot nu toe lukt het je elke keer om er bovenop te komen dus... Veel sterkte!

En het aanbod staat natuurlijk ook over een langere termijn ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Hoe staat het er nu voor Ad? het weer zit uiteraard ook niet mee, maar zit fietsen er weer een beetje in of gaat het op het moment niet?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Het gaat al een tijdje niet.... :(
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gesloten