Adventures of an old rookie .....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zo knap is het niet hoor! Als je er goed over nadenkt, is het de enige logische keuze.
Zo, in het kader van langzaam opbouwen vandaag weer eens Cadettenkamp gefietst. Bandenspanning van 2.5 naar 1.6/1.8. Dat is dus goed te merken op het vlak. Ik heb het geluk dat ik dichtbij woon, binnen 10 minuten fietsen vanaf mijn wonig ben ik bij het bankje van het Cadettenkamp.
En hup, de track op. Ik neem me voor om rustig te fietsen. Onmiddellijk valt me het verschil op tussen normale fietspaden of zo'n single track. Je moet veel scherper zijn en het is veel vermoeiender vind ik. Nog wel wat pijn in de buik, maar met dit tempo blijft het onder controle. Die eerste paar bobbeltjes blijven leuk vind ik. Daarna is het voor mij eigenlijk wennen aan weer op zand te fietsen. En ik moet duidelijk aan mijn stuurtechniek werken. Ik kijk alweer uit naar de klimmetjes. De eerste drie gaan makkelijk. En leuk die hobbels na het tweede klimmetje! Moet je daar nu echt stapvoets? :lol:
Het laatste klimmetje lukt niet, maar ik had niet anders verwacht. Gaat goed komen. Ik wil nu niet teveel druk op mijn buik zetten.
En zo zit het eerste ritje er weer op. Langzaam opbouwen nu. Misschien morgen weer, als het weer het toestaat tenminste. Wordt vervolgd. :bier:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

kijk! Die heb je alvast weer in de pocket. nou hopen dat de boel een beetje rustig blijft en je weer vooruit kan blijven kijken!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ad58 schreef: ma 12 juli 2021, 11:57 Zo knap is het niet hoor! Als je er goed over nadenkt, is het de enige logische keuze.
Desondanks kan niet iedereen dat opbrengen ;-)
Ik denk dat ik er zelf heel anders (minder goed) mee zou omgaan...

Maar top dat je weer op de fiets zit. Ik hoop echt dat je nu definitief het ergste achter de rug hebt :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik hoop nergens meer op en dat bedoel ik niet negatief. Ik probeer gewoon per dag te leven. Gaat het niet, dan is dat jammer, maar misschien komt er morgen wel een betere dag. Gaat het wel, dan is dat fijn, maar verbind daar geen conclusies aan. Gewoon per dag kijken.

Ofschoon ik een toch wel een geheime agenda heb natuurlijk.... Het ultieme doel blijft het drieluik. Al was het maar om dat biertje dat ik dan van Erik krijg.... :bier:

Mijn training hiervoor is als volgt: eerst moet ik mijn
vaste oefenrondje van 25 km. op het vlak probleemloos kunnen rijden. Daarna moet ik Cadettenkamp probleemloos kunnen rijden en met een fatsoenlijke snelheid. Daarna Cadettenkamp en Vrachelen. Als dat goed gaat, ga ik Dorst op. Als dat een beetje lukt Dorst en Cadettenkamp. Lukt dat dan wordt het Dorst-Cadettenkamp-Vrachelen- laatste stukje Cadettenkamp.

Momenteel zit ik in mijn training Cadettenkamp. Dus nog aardig wat te gaan. Vrachelen ken ik goed, dus dat kan vlot gaan. Dorst heb ik een pas een keer of 4 gereden lang geleden. Maar goed, dit is allemaal toekomstmuziek.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mooie berichten. Ad je bent een 'man with a plan'.
Dat scherper zijn op de MTB is ook een mentale training die je weer moet opbouwen.
Op de MTB is het toch van het helemaal in het hier en nu zitten: bochtje aansnijden, houding op fiets door rul zand, versnelling en ritme voor klimmetje. Dat is vermoeiend, maar kan er wel voor zorgen dat voor een moment de ellende naar de achtergrond wordt gedrukt.
Ik hoop dat die momenten zich aaneenschakelen tot een soort mentale flow, zoals je die al eerder hebt beschreven aan het begin van het topic.
Dat is misschien wel belangrijker dan het voltooien van het hele drieluik. Die flow had je ook voordat je Dorst reedt.
Maar ja flow kan je niet najagen, dat moet komen vanuit interactie tussen jou en de trail. Dus mooi dat je weer rijdt.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Scherp opgemerkt Willem! Je hebt wel gelijk ja. Die flow is uiteindelijk wel waar het om gaat ja! En dat biertje van Erik natuurlijk.... :wink:
Maar ook door een plan te hebben en een uiteindelijk doel verzet je de aandacht misschien wat meer.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:-q Wow, Ad, positieve ontwikkelingen :bier:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Afbeelding

:-q Positief de week beginnen is een mooi begin.
Hou vol, doe rustig aan, focus op je doel en... eigenlijk alles wat iedereen zegt.
Top man :bier:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

In het kader van mijn trainingsschema vandaag wederom trainingsrondje Cadettenkamp. Ik had de indruk dat het alweer ietsjes en makkelijker en sneller ging en dat bleek ook te kloppen. Laatste klimmetje niet gehaald, maar al wel verder gekomen. :lol: Volgens mij gaat het best goed zo.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ad58 schreef: wo 14 juli 2021, 13:39 In het kader van mijn trainingsschema vandaag wederom trainingsrondje Cadettenkamp. Ik had de indruk dat het alweer ietsjes en makkelijker en sneller ging en dat bleek ook te kloppen. Laatste klimmetje niet gehaald, maar al wel verder gekomen. :lol: Volgens mij gaat het best goed zo.
Goed nieuws, fijn om te horen ! 👍
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

misschien een x 2 stapjes vooruit en 0 of 1 achteruit ipv andersom :bier:
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

rustig stapjes vooruit :-q
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Hey Ad, bijna weekend en gelukkig gaat het regenen;-). Stapjes vooruit hoop ik?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Helaas. Het blijft een sinus.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ontspannen blijven dan maar tot de golf de goede kant weer inzet…. Succes man. :-?
Gesloten