Staat ons zadel goed?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
baswijdenesdotcom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 11 september 2017, 07:45

Jamis Diablo schreef:Ik vind beide inderdaad behoorlijk kort zitten, vooral bij hem, zit bijna rechtop.
Ik kan me wel voorstellen dat je dan het gevoel krijgt dat je over het stuur gaat.
Zadel een stukje naar achteren scheelt al veel.
Bij haar staat het zadel overigens in verhouding lager dan bij hem.
Als je voet beneden is zie je het verschil, bij haar meer gebogen, daar zou ik het zadel iets hoger zetten.
Hebben jullie de fietsen bij een fietsenmaker gekocht?
Heeft hij het met jullie afgesteld?
Ik heb mijn fiets een tijd geleden op fietsenwinkel.nl gekocht. Eigenlijk een beetje spijt van omdat ik dus geen hulp krijg met afstellen etc.
Zij heeft wel de fiets gekocht in de fietswinkel (Balk in Nieuw-Vennep) en zij is goed is geholpen.
baswijdenesdotcom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 11 september 2017, 07:45

Lars TB schreef:
Jamis Diablo schreef:...
Bij haar staat het zadel overigens in verhouding lager dan bij hem.
Als je voet beneden is zie je het verschil, bij haar meer gebogen, daar zou ik het zadel iets hoger zetten.
Maar zij trapt mooi met de bal van haar voet en is de strekking van het been voldoende. Ze heeft ook dikkere hardloopzolen (wat dus de vraag oplevert waarmee gefietst gaat worden?). Hij heeft dunnere zolen en trapt met het midden van zijn voet. Het vertekent dus een beetje. Ik zou alleen op het mannelijke model actie ondernemen voor nu.
Op asfalt nog met gewone schoenen. Ook hier zijn wij nog mee bezig!! ;-)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5841
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5841
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5841
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Bij beide iets te laag, kracht zetten doe je met de bal van de voet op het pedaal.
Daarbij zitten jullie allebei vrij kort op het stuur.
Langere stuurpen of het zadel iets naar achter.
Start2Bike is zeker aan te raden voor beginners,hier leer je de basis.
Remmen, schakelen, klimmen, dalen, bochten nemen, onderhoud, voeding, kleding en alles wat de cursusvolgers zelf nog willen weten.
baswijdenesdotcom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 11 september 2017, 07:45

We zijn aan het kijken voor de Start2Bike cursus! Even kijken of we 7 - 8 Oktober nog halen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5841
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 10 augustus 2023, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

baswijdenesdotcom schreef:Ik heb mijn fiets een tijd geleden op fietsenwinkel.nl gekocht. Eigenlijk een beetje spijt van omdat ik dus geen hulp krijg met afstellen etc.
Zij heeft wel de fiets gekocht in de fietswinkel (Balk in Nieuw-Vennep) en zij is goed is geholpen.
Ga je voor onderhoud ook naar Balk? Of doe je dat zelf? Als je naar Balk gaat zou je eens kunnen vragen of ze jou ook eens kunnen opmeten en dan de fiets kunnen afstellen. Vaak is dat voor een kleine vergoeding mogelijk.

Start2bike is aan te raden om te doen. Heb ik ook een paar jaar geleden gedaan!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Plaats reactie