Hoe nemen jullie je smarphone mee?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:oops: ik durf het bijna niet te zeggen.....maar het mobieltje gaat zo dadelijk voor de tweede keer mee :D ....afgelopen zondag voor het eerst om wat foto's te kunnen maken, en ook omdat ik geen vaste mtb route's rij, maar over amper gebruikte bergpaden aan het rijden ben en daardoor uren lang geen mens tegen kom (alleen zo nu en dan op de kleine verbinding stukken) dus gaat er vandaag ook een zadeltas en een bandenpomp mee :lol: , omdat ik zo dadelijk meer afstand ga rijden en zonder deze spullen toch het risico bestaat dat ik een mega afstand moet lopen :D vanwege een lekke band....en dat wil ik natuurlijk niet.... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

het verbaast me dat veel mensen zo weinig meenemen of alles kwijt kunnen in broek/shirt. Hoe doe je dat?
Biba, pomp (of CO2 spul) kun je toch al niet meer kwijt in je broek? Multitool met kettingpons en missing link, wat drinken, eten, telefoon, sleutel, geld. Dat is toch wel een beetje de minimale basis? Maar dat is al een uitdaging om in je broek of shirt kwijt te kunnen (komt nog bij dat de MTB jerseys die ik draag helemaal geen zakken hebben maar dat terzijde)
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Ik heb de telefoon in mijn linker broekzak; sleutels in mijn rechter broekzak (beide achter een rits, telefoon is waterdicht dus geen zakjes o.i.d.)

Onder mijn zadel heb ik een reserveband en een bandenlichter (Specialized SWAT)
Aan de bidonhouder hangt een pomp van OneUp (EDC Systeem) met daarin de tools en bacon strips mocht het nodig zijn.

Geen rugzak, geen heuptasje, vrij gevoel, toch alles bij me.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

@Doezel, dan rijd je niet lang neem ik aan, met maar één bidon?

@Bram, ik denk dat die mensen erop rekenen dat ze wel worden opgehaald door het thuisfront bij pech, of dat er een andere biker voorbijkomt die ze helpt.

Natuurlijk stop ik als ik iemand met pech zie staan (dat doet niet iedereen, maak vaak genoeg mee dat ik even stilsta en er bikers passeren die niet groeten, niks vragen...), en ik help ook als het kan.
Maar eigenlijk vind ik dat je je eigen kleine pech onderweg moet kunnen oplossen, beetje egoïstisch om daar anderen mee op te zadelen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik hoor ook regelmatig van mensen die moesten lopen ivm lekke band of gebroken ketting. Zonde en onnodig.
Zelf ook 1x de fout gemaakt zonder Biba op pad te gaan, zonsondergang + sneeuw + posbank. Nooit weer. Sindsdien alles mee, inclusief derriekabel, tiewraps enz. Want ook bij een lokaal rondje ben je binnen 30 minuten zomaar 10 km van je auto of huis verwijderd.
Dat EDC systeem van One Up is wel mooi inderdaad. Maar telefoon in broekzak (Hummvee bijvoorbeeld?) blijf je toch voelen? En als je er op valt, is dat niet pijnlijk?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Voor mezelf heb ik verschillende setups om spullen mee te nemen.
De handigste twee tools die ik daarvoor gebruik (zeker met kortere ritten): een frame tasje en de pomp/CO2 aan de bidonhouder.
Op die manier heb ik alle simpele tools gelijk bij me en wat te drinken in een bidonnetje.
Dat bidonnetje kan ik in de randstad tegenwoordig steeds vaker bijvullen bij een dunea waterpunt, anders wandel ik even een of andere kantine in.

In het tasje:
Binnenband
Derailleur hanger
bandenlichters
muesli reepje
multi-tool
ketting pons
derailleur kabeltje

Telefoon gaat in m'n broekzak, voel je niets van en in de praktijk val je daar ook niet op, ik heb het getest :lol:
(endura hummvee, klittenband zak aan de achterkant van m'n bovenbeen)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik heb een kleine telefoon die of op het stuur zit of in m’n broekzak. Merk ik niks van.

In een gereedschapsbidon zit een mini pomp , multitool , 3 plastic bandenlichters , plakspullen , nagelknippertje (ik zet de snelspanners van de naven altijd vast met ty-raps) , ID kaart en bankpas en wat briefgeld. Binnenband gaat met de Cannondale soms wel mee soms niet , bij een lekke band word dat soms dus plakken onderweg. Er zitten wel Schwalbe Marathon Plus banden op dus die gaan niet snel lek. Met de fatbike heb ik bijna nooit een reserve biba bij me. Die dingen zijn zo groot dat ze niet in een gereedschapsbidon passen en in een achterzak van m’n shirtje fietst echt niet lekker. Ik moet daar nog iets op verzinnen.

Bij grotere pech die ik niet verhelpen kan bel ik de anwb pechhulp. Die brengen mij met fiets dan naar plaats van bestemming. Ze helpen in heel Nederland en België.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik neem mijn telefoon en portemonnee altijd mee in mijn shirt. Eten gaat ook mee in het shirt. Bij georganiseerde tochten kan het toch wel worden aangevuld en als ik niet georganiseerd fiets dan zijn de ritten (tot nu toe) maximaal 120km. Daar kan ik het eten ook wel voor in mijn shirt krijgen. In mijn zadeltasje zitten een binnenband en een multitool. En op het frame daarnaast uiteraard de bidons en een pompje. CO2 pompje en patroon heb ik nog maar net aangeschaft, dus die gaan binnenkort ook mee.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Met fietsen neem ik altijd een goedkoop prepaid toestelletje mee in toolbidon
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dennis1987 schreef:Ik heb een kleine telefoon die of op het stuur zit of in m’n broekzak. Merk ik niks van.

In een gereedschapsbidon zit een mini pomp , multitool , 3 plastic bandenlichters , plakspullen , nagelknippertje (ik zet de snelspanners van de naven altijd vast met ty-raps) , ID kaart en bankpas en wat briefgeld. Binnenband gaat met de Cannondale soms wel mee soms niet , bij een lekke band word dat soms dus plakken onderweg. Er zitten wel Schwalbe Marathon Plus banden op dus die gaan niet snel lek. Met de fatbike heb ik bijna nooit een reserve biba bij me. Die dingen zijn zo groot dat ze niet in een gereedschapsbidon passen en in een achterzak van m’n shirtje fietst echt niet lekker. Ik moet daar nog iets op verzinnen.

Bij grotere pech die ik niet verhelpen kan bel ik de anwb pechhulp. Die brengen mij met fiets dan naar plaats van bestemming. Ze helpen in heel Nederland en België.
Dan moet je wel je anwb pas en ID mee hebben.....anders geen hulp, ID lees ik in de uitrusting :-q de anwb hulp pas niet... :-? :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

https://www.unihertz.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Blijkbaar ben ik de eige die gebruik maakt van een lederen heuptasje met ritsen.
Ding gebruik ik voor bijna alle sporten, gaan mijn sleutels, telefoon, pinpassen/geld, zakmes en evt wat energierepen in mee.
Met fietsen draai ik hem achter op mijn rug, en merk er dan helemaal niets van.
Kan er prima bij tijdens het rijden om mijn telefoon te pakken en fotos te maken.

Zoiets:
https://www.bol.com/nl/p/safekeepers-pl ... 079764768/" onclick="window.open(this.href);return false;

In mijn zadeltasje heb ik alleen een binnenband, bandenlichters en 2 CO2 patronen zitten.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Mark-V schreef:Blijkbaar ben ik de eige die gebruik maakt van een lederen heuptasje met ritsen.
Ding gebruik ik voor bijna alle sporten, gaan mijn sleutels, telefoon, pinpassen/geld, zakmes en evt wat energierepen in mee.
Met fietsen draai ik hem achter op mijn rug, en merk er dan helemaal niets van.
Kan er prima bij tijdens het rijden om mijn telefoon te pakken en fotos te maken.

Zoiets:
https://www.bol.com/nl/p/safekeepers-pl ... 079764768/" onclick="window.open(this.href);return false;

In mijn zadeltasje heb ik alleen een binnenband, bandenlichters en 2 CO2 patronen zitten.
Je bent niet de enige die een heuptasje gebruikt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Tasje..... :o :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zondag is alles goed verlopen :-D ....de mtb staat nu wel met twee zachte banden :D de voorkant merkte ik (gelukkig op de terugweg) tijdens het rijden en dacht rij door tot het niet meer gaat en heb er mijn ronde mee kunnen uitrijden de achterkant is een verrassing :lol: maar dus ook lek.... :( maar weer niet onderweg hoeven te plakken :-D voor aankomende zondag ga ik Afbeelding deze ff halen :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie