NTFU of KWNU lid

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Een vriendin van mij wil lid worden van de club (voor de damestraining) en vroeg aan mij waar ze nou het beste lid van kon worden.
En ik weet het eerlijk gezegd niet.

Behalve dat de KNWU met 11,50 euro een stuk voordeliger is dan de NTFU €38,95, vind ik de verschillen met name de laatste jaren steeds kleiner worden. Beide geven korting op toertochten en volgens mij kan je zelfs met beide fun-klasse wedstrijden rijden.

Ik heb zelf de KNWU gekozen destijds omdat je toen nog niet met de NTFU aan wedstrijden kon meedoen. Maar heb er verder niet echt naar gekeken en de ntfu ook niet echt overwogen.

Kan iemand mij vertellen wat nou doorslaggevende redenen zijn om voor het één of het andere te kiezen. De vriendin in kwestie gaat waarschijnlijk niet heel veel wedstrijdjes rijden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ze is al lid van een lokale club neem ik aan? En waar zijn die leden vooral lid van?

KNWU is in eerste instantie voor de wedstrijdrijders. En bieden buiten wedstrijden weinig meer.

NTFU is voor de toerders. Bieden feitelijk voor het hele jaar voordelen aan (bijvoorbeeld een verzekering voor iedere rit die je maakt).


Als je inderdaad met een NTFU lidmaatschap mee mag doen met funklasse wedstrijden, dan lijkt mij in dit geval toch een NTFU lidmaatschap het beste. Maar anders dus gewoon KNWU om aan wedstrijden mee te doen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Polly1950
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 23:18
Mijn mountainbike: Cube Reaction Race 2015 1 x 11 XT

In de prijs van NTFU zit ook een fietsverzekering tot € 1000,-. Duurdere fiets is voor meerprijs verzekeringsdeel ook te verzekeren. Verzekering dekt alleen geen diefstal. Zie verder de site van NTFU.
Xtrailer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 maart 2014, 21:53
Mijn mountainbike: Mondraker Factor Plus customized | Liteville H-3 MK2 29+
Contacteer:

Wanneer je lid wordt van een club doe je dat voor de interactie en het lokale gevoel. Sommige clubs zijn aangesloten bij de NTFU waar je dan aanvullend wel of geen lid van kunt worden. Het verschil zit 'm dan in de extra verzekering die de NTFU biedt vooral op gebied van schade aan je bezittingen.
Een (tevens) KNWU aangesloten club is vaak wedstrijd georiënteerd. Daar kun je dan een KNWU (basis) licentie krijgen die je slechts toegang geeft tot wedstrijden en een WA dekking biedt. Dus alleen schade die jij aan anderen toebrengt tijdens wedstrijd of training en alleen het deel dat je eigen WA verzekering niet dekt. Geen dekking voor eigen schade dus! En hier heb je eigenlijk ook geen club voor nodig.
Oprichter & voorzitter @ MBC XTRAIL | For the love & fun of it!
Plaats reactie