mtb zoektocht

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
seels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 oktober 2018, 23:38

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 31 oktober 2018, 00:51 Seels, goed dat je zelf singlespeed ter sprake brengt. Was namelijk ook mijn idee.
Maar 2e hands is de keuze wel wat beperkt. Zoals George al zegt, singlespeed gaat beter op een singlespeed specifiek frame, met een singlespeed specifieke achternaaf.
Die zijn 2e hands dunner gezaaid dan een alu versnellingsfiets.

Maar in NL is alles te rijden op een starre (stalen) singlespeed. Slijtage in de modder is minder (tenzij je NovaX heet)..
Je rijdt lachend door diepe modderpoelen waar anderen hun drivetrain slopen.

Afbeelding
In binnen-

Afbeelding
en buitenland
Echt wat ik wil ;)

Woon wel in België maar daar zal het ook wel lukken zeker ;)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

52cm is 20" is L
Dat lijkt me voor een mtb geen goed plan, bij 1,72m.

Ik zie net Kermit zn reactie in het Te Koop topic, plak ik hier ff onder voor de duidelijkheid.
kermit schreef: wo 31 oktober 2018, 10:47 Met 1.72m zul je niet erg gestrekt kunnen zitten, dus als je dat wilt is dit niet de beste keus. Ik ben zelf 1.70m en zoals hij er nu bij staat zit ik er vrij recht op (wat ook de bedoeling was). Het stuur heeft vrij veel rise en de huidige stuurpen is 70mm maar ik heb ook nog een passende 90mm liggen.

Mijn racefiets heeft net als de jouwe ook een 52~53cm frame.
Staal en slank, precies wat je in een mtb zoekt las ik ;-)


Je bent altijd welkom om te komen kijken, stuur me dan maar een pb-tje om wat af te spreken.
Ik vermoed dat je met 1,72m bij veel merken in het grensgebied van S en M valt.
Als je een XC-kanon zoekt, dan zou ik het afronden naar M.
Zoek je een speels fietsje waarmee je flink kan gooien en smijten, (waarvoor de El Camino bedoeld is) dan zou ik het juist afronden naar S.

Dus het is net wat je zoekt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
seels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 oktober 2018, 23:38

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 31 oktober 2018, 14:44
Ik vermoed dat je met 1,72m bij veel merken in het grensgebied van S en M valt.
Als je een XC-kanon zoekt, dan zou ik het afronden naar M.
Zoek je een speels fietsje waarmee je flink kan gooien en smijten, (waarvoor de El Camino bedoeld is) dan zou ik het juist afronden naar S.

Dus het is net wat je zoekt.
Wacht effe.

xc kanon? is dat waarmee je lange gerekte stukken kan rijden tegen een hogere snelheid?
ik nijg net meer naar het speelsere dn hoge snelheden te halen op lange stukken.

Ik denk! dat ik voo rmijn mtb net het tegenovergesteld wil dan op mijn racer. mijn racer is net heel aero afgesteld, ik denk dat ik in het bos wat meer comfi wil zitten.

niet tegenstellend dat de aangeboden fiets geen ss is. wel lekker vlakbij in tilburg.
seels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 oktober 2018, 23:38

Nu ik toch weer aan het zoeken ben geweest kwam ik ook bij fatbikes uit. Kende ze wel maar als het bij mij puur voor fun en cardio gaat zou het iets zijn? Toertochten zijn leuk om mee te kunnen rijden wel
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

1) Kermit woont ook in Tilburg, ga eens proefrijden, misschien is die Camino wel wat je zoekt.
2) Fatbikes zijn leuk, maar hun inzet is beperkt, dwz. minder universeel. Nu zijn er waarschijnlijk veel fatbike bezitters die me tegen gaan spreken, maar het is een heel specifieke fiets. Fatbikes doen het t best in droog los zand en in de sneeuw. In modder zijn ze hopeloos. Rondom Tilburg kan je in de zomer dus veel profijt hebben van een fatbike. In de winter moet je wachten op sneeuw. In voor en najaar zijn ze af en toe bruikbaar.
Verder hebben ze een grote Q-factor, dwz de trappers staan wijd uit elkaar (vanwege dw dikke achterband), je fietst wijdbeens. Niet iedere knie kan daar tegen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
seels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 oktober 2018, 23:38

Budget kan mss wel wat opgetrokken worden. Dan wordt het aanlokkelijk op naar de Carbon 29s te kijken.

Canyon exceed lijkt me wel wat maar wat een lelijke kleur bij de instappers.

Wat zijn nog degelijke merken die de moeite waard zijn?

(Tweedehands is ook nog steeds een optie)

Ps zou ik dan voor Carbon gaan of alu?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Inmiddels hebben we alles wel gehad... .


Wat denk je dat carbon je gaat brengen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
seels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 oktober 2018, 23:38

Lars TB schreef: za 3 november 2018, 17:21 Inmiddels hebben we alles wel gehad... .


Wat denk je dat carbon je gaat brengen?
Lichter gewicht als ik toch voor een 29er ga.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het zal je 300-500 gram schelen. Daar komt dan waarschijnlijk weer 200-400 gram bij omdat de fiets met goedkopere onderdelen afgemonteerd wordt... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: za 3 november 2018, 17:21 Inmiddels hebben we alles wel gehad...
Doe maar een fietsje.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
seels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 oktober 2018, 23:38

Zit waarschijnlijk tussend de oren dat Carbon beter is.
seels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 oktober 2018, 23:38

Ben nu enorm aan het kijkenbnaar een specialized rockhopper.
redelijk slank,
mijn favoriet merk (voor zover dat iets moet uitmaken)
lightweight alu

mooie purpere kleur

geen ss en 2 tandbladen van voor. is dit eventueel makkelijk om te bouwen naar 1x12?

Is het uberhaupt iets zo een rockhopper?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De Rockhopper is een van de oudste modelnamen van Specialized, het zou dus helpen als je het bouwjaar er bij noemt ;)
seels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 oktober 2018, 23:38

George schreef: zo 4 november 2018, 14:18 De Rockhopper is een van de oudste modelnamen van Specialized, het zou dus helpen als je het bouwjaar er bij noemt ;)
Staat een expert te koop bj2018
Vraagt nog wel bijna nieuw prijs. Bijna de prijs waar je een model 2019 van kan kopen
seels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 29 oktober 2018, 23:38

Damn net ook de pitch ontdekt.
Iemand ervaring met een pitch vs een rockhopper
Plaats reactie