Nieuw of 2de hands?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

kermit schreef: vr 9 november 2018, 10:08
Jer_81 schreef: vr 9 november 2018, 09:49 Hoe handig is een internetfiets voor een beginner die niet kan inschatten wat de staat is van een 2e hands fiets? Je hebt voor hetzelfde geld (of minder aangezien er bij de FM nog wat te onderhandelen valt) bijvoorbeeld een gelijkwaardige Cube. Dan kan je wel voor kleine dingetjes nog eens terug naar de fietsenmaker die dan kosteloos de eerste beurt doet of even tussendoor de versnellingen opnieuw afstelt. Om maar wat te noemen. Ook handiger bij garantie gevallen.
Dat wordt vaak gezegd, maar niemand garandeert je dat je een Cube (of ander merk) inderdaad voor een vergelijkbare prijs kunt vinden.
Lukt dat wel is het natuurlijk een goede optie. Niks mis met een Cube.
Met een beetje googelen kan je de prijslijst van Cube gewoon vinden. Daarop staat elke fiets die ze leveren en wat de vraagprijs is. Daar kan je eventueel in onderhandeling met de FM nog wat vanaf krijgen. Toen ik ging informeren bij de FM kreeg ik de prijslijst gewoon uitgedraaid.
Overigens zijn er ook genoeg lbs-en waar ik geen hoge pet van op heb, een beginner gaat dat kaf ook niet van het koren kunnen onderscheiden.
Ongetwijfeld. Toch kan je vaak ook van fietsenmakers wel het een en ander vinden op internet aan beoordelingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Woon je in Utrecht dat wil ik je helpen jouw mtb opbouwen. En ook om samen langs gaan bij een plaatselijke Marktplaats mtb.
Karin_1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 8 november 2018, 10:03

Allen,

Ontzettend bedankt voor alle bruikbare tips en de aangeboden hulp 😊👍! Ik ga inderdaad nog even langs een lokale winkel om een paar fietsen te proberen. Qua onderhoud lijkt dat mij inderdaad wel fijn.

Ik ga de fiets stallen bij bekende in Rijen. Dus tips voor fietsenwinkels met groot mtb assortiment in noord Brabant zijn van harte welkom!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Of ze iets voor je hebben weet ik niet, maar Ventoux in Tilburg is iig een goede shop.
Ben er zelf in het verleden veel geweest en die durf ik wel aan te raden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik durf in Breda niets aan te raden!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie