Voorstelletje en koopadvies MTB

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
TukWieler
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 november 2018, 23:00

Hallo allemaal,

Aangezien ik nieuw ben op het forum én na een bezoekje aan een lbs al gelijk een prangende vraag heb, hierbij alles in één.

Ik ben 22 jaar, geboren en getogen op het Twentse platteland. Inmiddels een jaartje wonend in Enschede i.v.m. studie, maar bos en veld blijven trekken. Als kind al vele uren gemaakt op kinderfietsjes door bossen, velden, modder, zand e.a. maar pas enkele maanden geleden een MTB voor het eerst geprobeerd (Merida Big Nine 300). Ik was gelijk verkocht, en volgens mijn zussen die ook mee waren op ons MTB-huurtochtje had ik al 10 jaar eerder een MTB moeten hebben... :D
Ben dus een beginner, inmiddels op huurfietsen wat rondgereden op beginnerstrails, maar ik wil wel graag vorderen en dus voor een MTB wel een goede investering doen.
Ik ga 'm denk ik gebruiken voor bos- en heuveltrails, maar ook voor de wat langere asfalt-commuterritten lijkt het mij fijner dan mijn zware stadsfiets.

Afijn, na wat huiswerk over alle mogelijkheden en categorieën MTB's vandaag langs een LBS geweest, en daar zag ik de volgende tweedehands staan:
(zo gauw geen goede link gevonden)
Cube Reaction C62 Pro (bj volgens mij 2017 of 2018)
- Hardtail
- Carbon frame maat 21" (ik ben 1,87 lang)
- 29" banden
- Voor- en achterderailleur Shimano XT
- Shifters en cranks Shimano SLX
- De lbs heeft nieuwe cassette en ketting gemonteerd
- Manitou Marvel Expert luchtvork

De prijs die ze vragen is 649 euro.
Mijn originele idee was zo'n 500 euro voor een hardtail met minimaal Deore afmontage en luchtvering, maar dit klinkt wel echt als een uitstekende fiets, helemaal voor deze prijs.
Dus mijn vraag: is dit ook een goede investering, waarmee ik ook wat jaartjes vooruit kan en ook op termijn wat zwaarder trailwerk aankan?

Succes met dit hele verhaal lezen en ik zie uit naar de reacties :wink:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik zou max 600 bieden. Die marge hebben ze meestal wel. Dan heb je een behoorlijke fiets om jezelf de komende jaren te verbeteren op de diverse tracks.
TukWieler
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 november 2018, 23:00

Bedankt voor de tip! Ik ga 'm vanmiddag kopen, er volgen dus vast nog wat plaatjes! :)
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Zou wel even testritje maken of de maat voor jou juist is.....
21 inch zou zo maar eens te groot kunnen zijn voor iemand van 1,87m
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

ook voor 649 zou ik hem wel kopen, goede fiets, niet te oud en de fun die je er mee beleeft is priceless :)
Plaats reactie