'Nieuwe MTB'

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
MTB _Enschede
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 13 januari 2019, 17:31

Hallo, ik ben op zoek naar een MTB om wat serieuzer te gaan fietsen. Tot nu toe altijd een goedkope hardtail gereden. Qua comfort en ivm rugklachten nu op zoek naar een FS. Ik kan een 2de hands carbon Scott Spark 730 kopen, X9 afgemonteerd met CTD suspension (TwinLoc op t stuur), fox evolution 120mm CTD voor en FOX nude CTD achter. Tips een dubbel (38 24) en netjes onderhouden. Kan 'm na wat onderhandelen overnemen voor 800 euro. Fiets is van 2015. Proefgereden en rijdt en schakelt heerlijk. Eigenaar meerdere fietsen in de schuur, zelf alle onderhoudt gedaan en echt een liefhebber. Wat mij betreft een erg goede koop, wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vork + demper ook onderhoud gehad ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
MTB _Enschede
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 13 januari 2019, 17:31

Enrico schreef: zo 20 januari 2019, 09:00 Vork + demper ook onderhoud gehad ?
Dat gaf hij wel aan. Hij deed alles zelf alleen vork door de FM. Hij zou nog de papieren erbij zoeken, eind 2017 heeft dat een 'kleine' beurt gehad (weet niet precies wat dat inhoudt).
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Zie voor verschil klein / groot onderhoud vork & demper:
https://www.rings-goirle.nl/content/13-werkplaats

Als de vork en demper in drie jaar tijd nog nooit een grote oh-beurt hebben gehad dan is dat (hoogstwaarschijnlijk) op korte termijn nodig.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ligt er ook een beetje aan hoeveel er mee gereden is, zeker een punt als er meer fietsen in de schuur staan.


Klinkt als een goede deal, maar reserveer inderdaad wel wat geld om aan het eind van het jaar de boel te laten servicen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MTB _Enschede
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 13 januari 2019, 17:31

Lars TB schreef: zo 20 januari 2019, 16:52 Ligt er ook een beetje aan hoeveel er mee gereden is, zeker een punt als er meer fietsen in de schuur staan.


Klinkt als een goede deal, maar reserveer inderdaad wel wat geld om aan het eind van het jaar de boel te laten servicen.
Ok thnx. Budget is ongeveer 1100 max 1200, dus dan heb ik nog zo'n 300 tot 400 voor achter de hand. Ga het maar doen denk ik, heb er een goed gevoel bij.
Plaats reactie