MTB trekking met neefje

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Kris Merckx
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:41

Vraagje.
Om de plechtige communie van mijn neefje te vieren, had ik hem graag uitgenodigd op een weekendje bikepacking met de mountainbike. Maar ik weet niet goed waar. Ik ken routes in de Vogezen, Alpen en Pyreneeën, maar dat lijkt mij voor een 12 jarige toch te zwaar en is ook te ver voor een weekend. Zelfs de Ardennen lijkt mij nog te veel hoogtemeters, het moet tenslotte voor hem plezant zijn. Hij zit wel in een bmx club, maar heeft nog nooit de hele dag op een fiets gezeten.
Dus ik ben op zoek naar een regio, streek, plek waar er wel wat uitdagingen zijn voor een jongen zonder dat hij zich kapot rijdt en waar we een tentje kunnen opzetten en een vuur kunnen/mogen maken. En liefst binnen de 150km of zo.
Merci!

Kris
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Is een rondritje op de Utrechtse Heuvelrug iets?
Genoeg campings te vinden.
Of je vuur mag maken weet ik niet. Dit vanwege de droogte, maar dat zal in meer gebieden zo zijn.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

MTB route 'Rijk van Nijmegen'? Midden in het bos en (aan de route) ligt een natuurkampeerterrein waar je (volgens mij) ook een vuurtje kunt stoken. https://www.natuurkampeerterreinen.nl/t ... /groesbeek. Op een steenworp afstand van Groesbeek (boodschappen), ijsje halen bij het zweefvliegveld, lunchen bij 'Het zwaantje'... Je kunt ook doorsteken naar het Reichswald en dan ben je opeens 'in het buitenland', hoe cool is dat! Enige nadeel is (misschien) dat de route soms een beetje saai kan zijn voor een 12-jarige. Genoeg hoogtemeters (hard afdalen!) maar relatief weinig singletracks, maar die kun je natuurlijk wel opzoeken door hier en daar wat af te steken.
Be Nice, Say Hi!
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

De Sallandse Heuvelrug of de Utrechtse Heuvelrug zijn beiden wel leuk voor je neefje als hij in de bmx wereld zit. De vele slingerende singeltracks zullen hem wel aanspreken en beide gebieden zijn routes goed met elkaar te combineren. En in zulke toeristische gebieden zijn campings zat.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Plaats reactie