Goedemorgen,
Mijn naam is Don Verhoof,
ik ben compleet nieuw hier en ben op zoek naar een all round MTB waar ik lekker mee kan baggeren in de Nederlandse bossen en singletracks en zeer waarschijnlijk ook de Ardenne en de Eifel.
Zelf ben ik 1.93m en rond de 110kg. mijn binnenbeenlengte heb ik nog niet gemeten.
Na veel lezen hier op het forum, kom ik regelmatig de term 'LTHT' tegen, buiten de volledige benaming, Long travel hardtail, kom ik niet echt verdere informatie hierover tegen(waarschijnlijk door mijn gebrekkige kennis van dit forum en ongeduld om verder te zoeken )
Heeft dit alleen maar te maken met de veerweg van de voorvork of is de gehele geometrie van een LTHT anders tov bijvoorbeeld een XC?
mijn budget ligt rond de 1000 euro en ben ik in eerste instantie ben ik, bij de plaatselijke fietsenmaker, een Haibike seet hardnine 6.0 tegengekomen.
[url]https://www.haibike.com/nl/en/bikes/mou ... 150940[url]
na enige zoekwerk kwam ik ook een Grand Canyon al sl 8.0 tegen. deze ligt eigenlijk boven mijn budget.
[url]https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... 5.html[url]
Heeft iemand ervaring met deze fiets en uberhaubt canyon opzich. aangezien de fietsen alleen maar online zijn te bestellen.
Gr Don
beginnende MTBer
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Een LTHT is een hardtail die een wat langere vork heeft, ongeveer vanaf 130mm.
Die fietsen zijn wat meer op fun en afdalen gericht (dus ook geo-wise) dan de doorsnee, op snelheid gerichte XC HT, die meestal (al is dat de afgelopen jaren wel langzaam aan het veranderen) met een steilere balhoofdshoek, een racey zithouding en een 100mm vork hebben.
De LTHT is dus wat meer allround en trail-gericht, veelal ook speelser, heeft een relaxtere zit en stuurt wat gemoedelijker. Ze zijn ook wat steviger en dus ook zwaarder (tenzij je écht geld uitgeeft ) waardoor je er wat lomper mee kan omgaan.
Die fietsen zijn wat meer op fun en afdalen gericht (dus ook geo-wise) dan de doorsnee, op snelheid gerichte XC HT, die meestal (al is dat de afgelopen jaren wel langzaam aan het veranderen) met een steilere balhoofdshoek, een racey zithouding en een 100mm vork hebben.
De LTHT is dus wat meer allround en trail-gericht, veelal ook speelser, heeft een relaxtere zit en stuurt wat gemoedelijker. Ze zijn ook wat steviger en dus ook zwaarder (tenzij je écht geld uitgeeft ) waardoor je er wat lomper mee kan omgaan.
Laatst gewijzigd door TenZNL op za 15 juni 2019, 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4831
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Mijn vorige 2 fietsen waren van Canyon. Mooie fietsen, doordachte geometrie, prijs/kwaliteit vind je nergens anders en de (online) service is top.
Nadeel: Je kan niet proefrijden, of je moet er een ritje naar Koblenz voor over hebben. Maak je niet druk over onderhoud, de meeste lbs zien je graag komen.
Die Canyon AL SL 8.0 is die paar honderd euro extra zeker waard! Lukt dat niet, kies dan sowieso voor een fiets met luchtgeveerde vork.
Nadeel: Je kan niet proefrijden, of je moet er een ritje naar Koblenz voor over hebben. Maak je niet druk over onderhoud, de meeste lbs zien je graag komen.
Die Canyon AL SL 8.0 is die paar honderd euro extra zeker waard! Lukt dat niet, kies dan sowieso voor een fiets met luchtgeveerde vork.
Hoe zit het met de kwaliteit van de sr suntour vork? lees wel is dat de kwaliteit een vork van sr suntour niet super is tov bijv rockshox of fox, klopt dit?
,Giant-E schreef: ↑za 15 juni 2019, 11:37 Mijn vorige 2 fietsen waren van Canyon. Mooie fietsen, doordachte geometrie, prijs/kwaliteit vind je nergens anders en de (online) service is top.
Nadeel: Je kan niet proefrijden, of je moet er een ritje naar Koblenz voor over hebben. Maak je niet druk over onderhoud, de meeste lbs zien je graag komen.
Die Canyon AL SL 8.0 is die paar honderd euro extra zeker waard! Lukt dat niet, kies dan sowieso voor een fiets met luchtgeveerde vork.
Hoe zit het met de geometrie van de canyon? kan je deze toevallig ergens mee vergelijken?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2127
- Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
- Mijn mountainbike: Massi Team advanced
De Raidon is vergelijkbaar met de recon, zo niet beter.
Ik vind de BSA BB van de Canyon ook wel een voordeel. Kan niet goed achterhalen wat de Haibike voor BB heeft.
Je kunt die Canyon tot een 30 dagen proberen.
Ik vind de BSA BB van de Canyon ook wel een voordeel. Kan niet goed achterhalen wat de Haibike voor BB heeft.
Je kunt die Canyon tot een 30 dagen proberen.