Redelijke prijs voor Giant Terrago Team Rabobank Mountainbike?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Nürburgring
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 juni 2019, 08:02

Oke, ja een nieuwe lijkt mij ook het fijnste. Hebben jullie nog aanraders of adviezen? Ik zoek dus eentje van max 600 euro ofzo. Is deze Cube Analog 2018 wat? https://www.12gobiking.nl/cube-analog-2018
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Een prima fiets voor een beginner lijkt mij .En je kan bepaalde onderdelen later nog upgraden als je er behoefte aan hebt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een 26" upgraden ?
Hoe dan?

Kijk even naar het andere topic (26 vs 27,5 vs 29) .
Daar worden zinnige dingen gezegd en daar gaat de mening een heel andere kant uit.
Dat is niet ineens anders omdat het hiet om een 2e hands gaat.
Hooguit kan je besluiten een sloot water bij de wijn te doen, maar je geeft aan dat je ook denkt aan een nieuwe fiets voor ongeveer het dubbele bedrag van deze oude/ouderwetse (maar weing gebruikte) Giant.

Natuurlijk is op deze 26" Giant ook te fietsen, maar de inzichten en ervaringen vd afgelopen 10 jaar leren ons dat het behelpen is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 23 juni 2019, 15:47 Een 26" upgraden ?
Hoe dan?

Kijk even naar het andere topic (26 vs 27,5 vs 29) .
Daar worden zinnige dingen gezegd en daar gaat de mening een heel andere kant uit.
Dat is niet ineens anders omdat het hiet om een 2e hands gaat.
Hooguit kan je besluiten een sloot water bij de wijn te doen, maar je geeft aan dat je ook denkt aan een nieuwe fiets voor ongeveer het dubbele bedrag van deze oude/ouderwetse (maar weing gebruikte) Giant.

Natuurlijk is op deze 26" Giant ook te fietsen, maar de inzichten en ervaringen vd afgelopen 10 jaar leren ons dat het behelpen is.
Als je de moeite had genomen om terug te lezen, dan weet je waar het over gaat. 😉
Gebruikersavatar
Nürburgring
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 juni 2019, 08:02

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 23 juni 2019, 15:47 Een 26" upgraden ?
Hoe dan?

Kijk even naar het andere topic (26 vs 27,5 vs 29) .
Daar worden zinnige dingen gezegd en daar gaat de mening een heel andere kant uit.
Dat is niet ineens anders omdat het hiet om een 2e hands gaat.
Hooguit kan je besluiten een sloot water bij de wijn te doen, maar je geeft aan dat je ook denkt aan een nieuwe fiets voor ongeveer het dubbele bedrag van deze oude/ouderwetse (maar weing gebruikte) Giant.

Natuurlijk is op deze 26" Giant ook te fietsen, maar de inzichten en ervaringen vd afgelopen 10 jaar leren ons dat het behelpen is.

Sorry wat bedoel je nu precies? Je raadt deze Giant dus af?
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Er zijn, en die zullen er altijd ook blijven, voor- en tegenstanders van een bepaalde wielmaat.
Is ook niet erg maar het gaat er nu om wat jij zelf wil. Je kunt aan de hand van de reacties, en reacties in andere topics, aangezien deze discussie al vele malen vaker gevoerd is, bepalen waar jouw voorkeur naar uit gaat.

Weet je nu al zeker dat je het mountainbiken leuk gaat vinden? Indien ja, hou je spaarpot ondersteboven en besteed het aan een nieuwe fiets en uitrusting.
Twijfel je nog? Duik de tweedehandsmarkt op en koop een leuke en technisch goede bike en beschouw het als een proefperiode waarbij je voor een schappelijke bedrag kunt ervaren of het iets voor je is.

Indien je al geruime ervaring hebt met diverse fietsen, en wielmaten, is het voor de een "behelpen" om weer op een 26" fiets te moeten stappen.
Wanneer je nog geen ervaring hebt, en dus geen referentiekader of vergelijkingsmateriaal is alles nieuw en hoef je het nergens mee te vergelijken.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Nürburgring
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 juni 2019, 08:02

slapbandje schreef: ma 24 juni 2019, 11:35 Er zijn, en die zullen er altijd ook blijven, voor- en tegenstanders van een bepaalde wielmaat.
Is ook niet erg maar het gaat er nu om wat jij zelf wil. Je kunt aan de hand van de reacties, en reacties in andere topics, aangezien deze discussie al vele malen vaker gevoerd is, bepalen waar jouw voorkeur naar uit gaat.

Weet je nu al zeker dat je het mountainbiken leuk gaat vinden? Indien ja, hou je spaarpot ondersteboven en besteed het aan een nieuwe fiets en uitrusting.
Twijfel je nog? Duik de tweedehandsmarkt op en koop een leuke en technisch goede bike en beschouw het als een proefperiode waarbij je voor een schappelijke bedrag kunt ervaren of het iets voor je is.

Indien je al geruime ervaring hebt met diverse fietsen, en wielmaten, is het voor de een "behelpen" om weer op een 26" fiets te moeten stappen.
Wanneer je nog geen ervaring hebt, en dus geen referentiekader of vergelijkingsmateriaal is alles nieuw en hoef je het nergens mee te vergelijken.
Bedankt voor je uitleg, ik snap wat je bedoelt. Maar is 350 voor deze fiets (volgens mij al 10 jaar oud) dan een schappelijk bedrag? Ik heb een dagje gemountainbiked bij Leersum, fiets gehuurd bij de Cube Store (29 inch). Dit beviel erg goed en het ging al best aardig. Omdat ik al veel fiets lijkt het mij leuk om dit doen als uitdaging. Daarom zou ik het liefste een nieuwe willen zodat ik zeker weet dat alles nog goed is en lekker loopt. Hiernaast vind ik het fijner om bij een winkel te kopen ivm de service en garantie, in dat geval zou een tweedehands dus ook kunnen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

29" beviel je erg goed.... Dan gaat de 26er je erg tegenvallen.... Dus let op zou ik zeggen :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nürburgring schreef: ma 24 juni 2019, 13:49 Maar is 350 voor deze fiets (volgens mij al 10 jaar oud) dan een schappelijk bedrag? Ik heb een dagje gemountainbiked bij Leersum, fiets gehuurd bij de Cube Store (29 inch). Dit beviel erg goed en het ging al best aardig. Omdat ik al veel fiets lijkt het mij leuk om dit doen als uitdaging. Daarom zou ik het liefste een nieuwe willen zodat ik zeker weet dat alles nog goed is en lekker loopt. Hiernaast vind ik het fijner om bij een winkel te kopen ivm de service en garantie, in dat geval zou een tweedehands dus ook kunnen.
Als die Giant voor die €350,- gewoon in goede staat is, dan is dat een nette prijs. Meestal als je iets koopt van onder de €300,- dan moet je binnen een paar maanden ketting en tandwielen gaan vervangen en ben je zo weer €100,- verder.

Ja, er zijn vast gebruikte 29ers te koop van €500,- die ook gewoon in goede staat zijn. Loop gewoon een paar dealers bij jou in de buurt binnen, je weet maar nooit.


Kijk, die 26" is gewoon leuk om ervaring mee op te doen. De fiets heeft in vergelijking met moderne fietsen wat beperkingen, maar dat houdt in dat je hier en daar iets voorzichtiger moet doen. Het is niet dat je er in NL mee tegen grenzen aan komt. Een moderne fiets maakt het je gewoon makkelijker (zie ook mijn eerdere vergelijking, maar misschien rijd je helemaal niet op de Ring...). En heb je dan na de winter de smaak te pakken, dan is deze Giant zonder al te veel verlies best te verkopen. En tegen die tijd heb je ook wat meer kijk op wat je wilt en wat er allemaal te koop is.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: ma 24 juni 2019, 14:15 29" beviel je erg goed.... Dan gaat de 26er je erg tegenvallen.... Dus let op zou ik zeggen :-D :-q
Kom op zeg. Hij rijdt anders, niet bedroevend slecht of zo. Even wennen. En hele volksstammen rijden ook nog steeds op 26".

Twee jaar geleden ook een keer met een potentiële koper van mijn fiets (Orange Alpine 6) gaan fietsen. Mocht ik op zijn 20 jaar oude 26" rijden. Inderdaad even wennen. Maar wel grote lol. En nog steeds stukken sneller dan hij op mijn Orange op de afdalingen op Hoge Ginkel!


Overdrijf dus nou niet.

(En het is niet zo dat ik de voordelen van 29" ontken of dat er geen groot verschil is)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik bedoel ook niet meer dan dit...

(En het is niet zo dat ik de voordelen van 29" ontken of dat er geen groot verschil is)

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Nürburgring schreef: ma 24 juni 2019, 13:49
slapbandje schreef: ma 24 juni 2019, 11:35 Er zijn, en die zullen er altijd ook blijven, voor- en tegenstanders van een bepaalde wielmaat.
Is ook niet erg maar het gaat er nu om wat jij zelf wil. Je kunt aan de hand van de reacties, en reacties in andere topics, aangezien deze discussie al vele malen vaker gevoerd is, bepalen waar jouw voorkeur naar uit gaat.

Weet je nu al zeker dat je het mountainbiken leuk gaat vinden? Indien ja, hou je spaarpot ondersteboven en besteed het aan een nieuwe fiets en uitrusting.
Twijfel je nog? Duik de tweedehandsmarkt op en koop een leuke en technisch goede bike en beschouw het als een proefperiode waarbij je voor een schappelijke bedrag kunt ervaren of het iets voor je is.

Indien je al geruime ervaring hebt met diverse fietsen, en wielmaten, is het voor de een "behelpen" om weer op een 26" fiets te moeten stappen.
Wanneer je nog geen ervaring hebt, en dus geen referentiekader of vergelijkingsmateriaal is alles nieuw en hoef je het nergens mee te vergelijken.
Bedankt voor je uitleg, ik snap wat je bedoelt. Maar is 350 voor deze fiets (volgens mij al 10 jaar oud) dan een schappelijk bedrag? Ik heb een dagje gemountainbiked bij Leersum, fiets gehuurd bij de Cube Store (29 inch). Dit beviel erg goed en het ging al best aardig. Omdat ik al veel fiets lijkt het mij leuk om dit doen als uitdaging. Daarom zou ik het liefste een nieuwe willen zodat ik zeker weet dat alles nog goed is en lekker loopt. Hiernaast vind ik het fijner om bij een winkel te kopen ivm de service en garantie, in dat geval zou een tweedehands dus ook kunnen.
Gooi er eens een telefoontje tegenaan en bel de Cube store in Leersum. Verhuurfietsen worden ook eens in de zoveel tijd collectief vervangen (niet omdat ze op zijn maar omdat nieuwere fietsen interessanter zijn voor klanten om te huren dus commercieel aantrekkelijker voor een verhuurder)

Wellicht hebben zij nog een leuke aanbieding voor je. Die fietsen worden over het algemeen prima onderhouden.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Nürburgring
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 juni 2019, 08:02

Lars TB schreef: ma 24 juni 2019, 14:16
Nürburgring schreef: ma 24 juni 2019, 13:49 Maar is 350 voor deze fiets (volgens mij al 10 jaar oud) dan een schappelijk bedrag? Ik heb een dagje gemountainbiked bij Leersum, fiets gehuurd bij de Cube Store (29 inch). Dit beviel erg goed en het ging al best aardig. Omdat ik al veel fiets lijkt het mij leuk om dit doen als uitdaging. Daarom zou ik het liefste een nieuwe willen zodat ik zeker weet dat alles nog goed is en lekker loopt. Hiernaast vind ik het fijner om bij een winkel te kopen ivm de service en garantie, in dat geval zou een tweedehands dus ook kunnen.
Als die Giant voor die €350,- gewoon in goede staat is, dan is dat een nette prijs. Meestal als je iets koopt van onder de €300,- dan moet je binnen een paar maanden ketting en tandwielen gaan vervangen en ben je zo weer €100,- verder.

Ja, er zijn vast gebruikte 29ers te koop van €500,- die ook gewoon in goede staat zijn. Loop gewoon een paar dealers bij jou in de buurt binnen, je weet maar nooit.


Kijk, die 26" is gewoon leuk om ervaring mee op te doen. De fiets heeft in vergelijking met moderne fietsen wat beperkingen, maar dat houdt in dat je hier en daar iets voorzichtiger moet doen. Het is niet dat je er in NL mee tegen grenzen aan komt. Een moderne fiets maakt het je gewoon makkelijker (zie ook mijn eerdere vergelijking, maar misschien rijd je helemaal niet op de Ring...). En heb je dan na de winter de smaak te pakken, dan is deze Giant zonder al te veel verlies best te verkopen. En tegen die tijd heb je ook wat meer kijk op wat je wilt en wat er allemaal te koop is.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, je hebt mij weer aan het twijfelen gemaakt :-q . Wat je in je laatste alinea zegt kan ik mij wel in vinden.
binnen een paar maanden ketting en tandwielen gaan vervangen en ben je zo weer €100,- verder
Maar hier ben ik dus bang voor. Ik ben geen kenner op dit gebied en vind het moeilijk om de staat van het product in te schatten. Kan je de staat van de fiets al een beetje inschatten na het zien van de foto's? Ik zie bijvoorbeeld geen roest, ook niet bij de schroefjes.

En nog een klein ander ding, ik las dat een beetje mtb wel minimaal een deore versnellingsgroep moest hebben. Is de deore van toen (+- 10 jaar geleden) nu ook nog goed of is de ontwikkeling zo hard gegaan dat een deore van toen nu ongeveer vergelijkbaar is met een goedkopere (zoals de tourney ofzo)?
maar misschien rijd je helemaal niet op de Ring
Toevallig ga ik er aankomend weekend heen voor een rondje! Niet met de auto maar, je raadt het al, met de Mountainbike! Lijkt mij een mooie samensmelting van twee hobby's. :D
Gebruikersavatar
Nürburgring
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 juni 2019, 08:02

slapbandje schreef: ma 24 juni 2019, 14:53
Nürburgring schreef: ma 24 juni 2019, 13:49

Bedankt voor je uitleg, ik snap wat je bedoelt. Maar is 350 voor deze fiets (volgens mij al 10 jaar oud) dan een schappelijk bedrag? Ik heb een dagje gemountainbiked bij Leersum, fiets gehuurd bij de Cube Store (29 inch). Dit beviel erg goed en het ging al best aardig. Omdat ik al veel fiets lijkt het mij leuk om dit doen als uitdaging. Daarom zou ik het liefste een nieuwe willen zodat ik zeker weet dat alles nog goed is en lekker loopt. Hiernaast vind ik het fijner om bij een winkel te kopen ivm de service en garantie, in dat geval zou een tweedehands dus ook kunnen.
Gooi er eens een telefoontje tegenaan en bel de Cube store in Leersum. Verhuurfietsen worden ook eens in de zoveel tijd collectief vervangen (niet omdat ze op zijn maar omdat nieuwere fietsen interessanter zijn voor klanten om te huren dus commercieel aantrekkelijker voor een verhuurder)

Wellicht hebben zij nog een leuke aanbieding voor je. Die fietsen worden over het algemeen prima onderhouden.
Ik dacht precies hetzelfde toen ik weer terugkwam om mijn fiets weer in te leveren. Helaas zijn ze pas net een paar maanden begonnen dus deze fietsen moesten nog een tijdje mee... Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sabai schreef: zo 23 juni 2019, 16:00
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 23 juni 2019, 15:47 Een 26" upgraden ?
Hoe dan?

Kijk even naar het andere topic (26 vs 27,5 vs 29) .
Daar worden zinnige dingen gezegd en daar gaat de mening een heel andere kant uit.
Dat is niet ineens anders omdat het hiet om een 2e hands gaat.
Hooguit kan je besluiten een sloot water bij de wijn te doen, maar je geeft aan dat je ook denkt aan een nieuwe fiets voor ongeveer het dubbele bedrag van deze oude/ouderwetse (maar weing gebruikte) Giant.

Natuurlijk is op deze 26" Giant ook te fietsen, maar de inzichten en ervaringen vd afgelopen 10 jaar leren ons dat het behelpen is.
Als je de moeite had genomen om terug te lezen, dan weet je waar het over gaat. 😉
Ik had alles gelezen voordat ik reageerde sabal.
Dat jij het niet snapt, dat kan ik niet helpen
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie