Redelijke prijs voor Giant Terrago Team Rabobank Mountainbike?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Nürburgring
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 juni 2019, 08:02

Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw hier omdat ik graag wil beginnen met mountainbiken. Nu kan ik een Giant Terrago Team Rabobank 26 inch met Deore overnemen voor 350 euro. Na een beetje googlen kwam ik erachter dat de fiets waarschijnlijk al zo'n 10 jaar oud is. De fiets is verder niet vaak gebruikt en ziet er volgens mij nog goed uit (maar ik ben geen kenner). Ook zit er een andere voorvork op van Rockshox en zijn er hydraulische schijfremmen.

Mijn grootste twijfels zijn de inchmaat en de leeftijd. Ik vroeg mij dus af of 350 euro een redelijke prijs is voor deze fiets om te beginnen met mountainbiken. Hieronder zal ik nog wat foto's toevoegen.

Alvast bedankt!

Afbeelding
Album (imgur)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Voor 350 euro zou dit best een goeie koop kunnen zijn. Het feit dat het 26ers zijn zou ik me niet bang voor zijn, je kan heerlijk fietsen op 26ers. Als na een jaar en vele kilometers blijkt dat je mountainbiken enorm leuk vindt, ga je dan kijken naar een eventuele upgrade. Kan je deze weer verkopen voor 300,-.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Deore, dart voorvork... Nee, ik vind 350 zeker geen goede deal!
Ik zou er hooguit de helft voor geven.

Snap nooit hoe mensen nog 26" fietsen voor deze prijs kwijtraken. Heb zelf tijdje mijn 26" met reba en x0 op marktplaats gehad, maar kwam nooit verder dan biedingen van 150 euro.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

maaf2 schreef: vr 21 juni 2019, 11:23 Deore, dart voorvork... Nee, ik vind 350 zeker geen goede deal!
Ik zou er hooguit de helft voor geven.

Snap nooit hoe mensen nog 26" fietsen voor deze prijs kwijtraken. Heb zelf tijdje mijn 26" met reba en x0 op marktplaats gehad, maar kwam nooit verder dan biedingen van 150 euro.
Och, met wat afdingen kom je op 300 uit, en dan heb je een fiets waar je prima een jaar op kan fietsen. Verkoop hem de helft, en bent ongeveer een tientje per maand kwijt. In een ander topic heeft een andere beginnende mountainbiker een budget van 2000 euro, die zou 16 jaar op z'n nieuwe hardtail moeten fietsen om dat bedrag per maand te halen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

26" kan prima om mee te beginnen, maar die Dart vork brengt je meer ongemak dan vering.
Veel te zwaar, dempt slecht en is na zoveel jaar vaak in slechte staat door de stalen poten.
Voor 350,- kan je echt wel een betere fiets kopen als je goed op MP zoekt.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

2 minuten op MP gekeken en zie al een Cube met Fox vork en XT/Deore afmontage.
Weet niet waar je woont of dat dit jouw maat is, maar zoek goed tussen de 300 en 450 en je zal zien dat je mooie 26" fietsen kan scoren.

Cube Reaction ATB / Fox/ Deore XT
€ 325,00
http://link.marktplaats.nl/m1424052219? ... ialbuttons

En als je je budget wat uit rekt naar 500,- kan je ook een leuke 29'er scoren.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5870
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dart2 🤪 nee... deze heeft totaal geen vering 😟 en met geluk zou je 'm mss een keer voelen de Dart2 😟
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Jamis Diablo schreef: vr 21 juni 2019, 11:49 2 minuten op MP gekeken en zie al een Cube met Fox vork en XT/Deore afmontage.
Weet niet waar je woont of dat dit jouw maat is, maar zoek goed tussen de 300 en 450 en je zal zien dat je mooie 26" fietsen kan scoren.

Cube Reaction ATB / Fox/ Deore XT
€ 325,00
http://link.marktplaats.nl/m1424052219? ... ialbuttons
100% zeker weten doe ik het niet maar is dat model Fox nog geleverd met een veerweg van 80mm?
Wanneer ik zo naar die foto kijk is dat never nooit geen 100mm.
Of ze hebben er niet voldoende lucht ingepompt, dat kan ook.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5870
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dart2 lucht.... :~ ik ga straks gelijk kijken... :-D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

My 2 cents...

Voor 300 euro koop je er een leuke fiets aan als je er goed op zit! Dan kun je er nog een hoop plezier van hebben. Inderdaad is een Dart verre van een goede vork, maar dat hoort bij de prijs. En aangezien er genoeg mafketels zijn die zich vrijwillig een ongeveerde vork aan doen, dus veel erger kan het niet worden :roll: :winkie:
Ga je voor die fiets met een FOX, dan zou het kunnen dat die vork meteen een dure servicebeurt nodig heeft, sowieso het risico met oudere Foxen.
En dan mag je verwachten dat de onderdelen van de Giant in goede staat zijn, ook dat is bij de Cube af te wachten.

Ja, nog wat meer uitgeven levert altijd een betere fiets op. Maar ik neem aan dat je dus wel eens op de Ring rijdt? Daar is het natuurlijk het lekkerst een dikke 911 GT3 RS onder je gat te hebben. Maar het is niet zo dat je in een oude Saxo VTS heel veel minder lol hebt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5870
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Terwijl ik kijk of die Dart2 lucht heeft..... Kijken jullie of TS überhaupt reageert.... :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Nürburgring
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 21 juni 2019, 08:02

Bedankt voor de reacties, 350 is vaste prijs dus onderhandelen gaat hem niet worden..

Ik denk dat ik deze maar even aan mij voorbij laat schieten, merkte ook dat de vering lock niet werkte.

Ik ben zelf sws niet echt van marktplaats niet wetende wat precies de staat is van een fiets. Het liefst ga ik voor een nieuwe moutainbike, zo rond de 600 euro (bijvoorbeeld een 2018 model). Ook kwam ik op https://www.mtbclinic.nl/verkoop/ tegen dat in het najaar de ex-verhuur TREK X-CALIBER 7 2018 model in de verkoop komt voor 395. Dit lijkt mij ook een Interessante optie..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nürburgring schreef: vr 21 juni 2019, 19:47 Ik denk dat ik deze maar even aan mij voorbij laat schieten, merkte ook dat de vering lock niet werkte.
Een lockout is absoluut niet van belang. Je verliest er geen energie mee. En met deze fiets heb 100 andere punten die de fiets efficiënter maken, mocht je dat willen... .

Ook voor 350 is die nog netjes, als je zeker weet dat de ketting, tandwielen allemaal zgan zijn.
Nürburgring schreef: vr 21 juni 2019, 19:47 Het liefst ga ik voor een nieuwe moutainbike, zo rond de 600 euro (bijvoorbeeld een 2018 model). Ook kwam ik op https://www.mtbclinic.nl/verkoop/ tegen dat in het najaar de ex-verhuur TREK X-CALIBER 7 2018 model in de verkoop komt voor 395. Dit lijkt mij ook een Interessante optie..
Nieuw is dan toch interessanter.

Je kunt geluk hebben met die Trek's, maar sommigen zijn wel heel erg afgeragd... . Ook daar moet je er iets kijk op hebben.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Als je het echt leuk vind zou ik een nieuwe fiets kopen. Op dit moment zijn er mooie mtb aanbiedingen. Het voordeel van nieuw is dat de fiets helemaal op jou is afgestemd. Ik heb zelf pas mijn 2e fiets gekocht een nieuwe Specialized rockhopper en dit had ik veel eerder moeten doen :-D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5870
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Tweedehands moet je idd zelf de bike goed op maat zien te krijgen... Met hulp van hier en daar lukt dat ook wel :-D
Maar met de aanschaf van een nieuwe bike en alle tekst en uitleg die je daar dan bij krijgt :-q lijkt mij vooral voor een beginneling toch ook wel van belang :-D en dus ook iets van waarde heeft, dat je bv later daar zelf mee aan de slag zou kunnen :-D een bike helemaal naar je eigen idee op bouwen :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie