MTB apps

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik ben opzoek naar een app waarmee ik van mijn telefoon een fietscomputer kan maken. Is dat er? En welke raden jullie evt. aan.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Strava is het meest populair, maar daar zit (als je het inschakelt) ook een heel Social gebeuren bij, waarbij je ritten met vrienden kan delen en vergelijken, kudo's uitdelen etc.

Als het puur om snelheid en km gaat zijn er vast simpelere oplossingen.

Android of Apple?
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Als je gewoon wil registreren kan je misschien al weg met Google Fit (Samsung & Apple hebben ook vergelijkbare standaard apps).

Basis versie van Strava is gratis en meer dan voldoende. Is dus zeker ook een aanrader. Sociale features kunnen leuk zijn om te zien waar de andere lokale bikers zoal rijden.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Ik gebruik Jepster, erg tevreden over! Volledig aan te passen aan je wensenen werkt met ANT+ en Bluetooth sensoren als je dat zou willen.
Is gratis, geen reclame, vrijwillige donatie mogelijk zonder dat er op aangedrongen wordt.
Strava integratie mogelijk, kan ook gpx files inlezen om zo op GPS te kunnen rijden. Ik ben er heel erg tevreden over, al wil ik wel naar een dedicated computer in verband met batterij duur en minder lomp op het stuur.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb een tijdje Runtastic gebruikt (ook voor andere sporten), omdat de route (afgelegde afstand), tijd, gemiddelde snelheid, maximale snelheid, stijging en daling ook allemaal geregistreerd worden.
Maar aangezien ik momenteel niet verder kom dan bikeparken, straat en stunten, is dat bij mij niet belangrijk meer :D
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb nu Strava gedownload en ben het aan het uitproberen. 1e rit is wel gelijk mis gegaan en enkel de tijd is bijgehouden :-?.

Ik heb ook nog een andere app gevonden zeopoxa cycling app.
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Best buiten en met goede GPS verbinding op 'start' in de app duwen. Heb dit met lopen: als ik de app start aan de kleedkamer op het werk tijdens het naar buiten wandelen heeft ie te weinig satelieten gevonden of zo en stopt hij de gps tracking zonder verdere melding. Dit zie je natuurlijk slechts als je aankomt. :evil:
Plaats reactie