Te groot frame verkocht?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Je bbl is best lang toch? Ach, je kunt het zelf het best voelen dus misschien moet je wel voor retourneren gaan... al weet ik niet wat dat je gaat kosten?
Waar woke is, is vuur
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Met een lange bbl wil je toch juist het kleinere frame? Want met lange benen is de rest wat korter.
jeekee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 00:28

Ja ga het om laten ruilen naar een 19"
Bedankt voor alle snelle reacties.
Wat een levendige en behulpzame community hier. :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jamis Diablo schreef: za 13 juli 2019, 11:51 Ik zou zelf geen 21" willen als je 1.80 bent.
Wel als het een 21" is die kleiner valt dan 18,5" bij andere merken...
https://www.specialized.com/nl/nl/mens- ... 327-154450

Een 19" Cube is gewoon ronduit kort. En wil je tegenwoordig nog met een 90 mm pen rijden?


Het enige is dus dat je bovenbuis bijna 5 cm dichter bij je kruis staat... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ieder zijn smaak, de ETT van mijn medium Primal is 590 en rij ik met een 50mm stem.
Ik ben 1.78 met relatief kortere pootjes, dus TS kan zomaar een even lang bovenlijf hebben als ik.
Natuurlijk wil ik niet met een 90mm stem rijden, maar ook niet met een 50mm op een 615 ETT.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zeg ook niet dat het op een 19" niet gaat lukken, rijdt prima.


Maar uit mijn eigen ervaring en die van veel anderen hoor je gewoon dat die modernere geometrie stukken beter bevalt. Nu wordt ook daarmee overdreven bij sommige merken en je hoeft niet helemaal zo ver te gaan, maar Cube is toch wel heel erg old-school... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Is dat altijd zo.... Dat er van voor naar achter gewerkt wordt.... :~ :~
Als het eerder gemeld is.... excuses daarvoor.... Maar moet je niet eerst goed boven de pedalen gaan zitten en dan naar de voorkant werken.... :-D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 14 juli 2019, 10:00 Ik zeg ook niet dat het op een 19" niet gaat lukken, rijdt prima.


Maar uit mijn eigen ervaring en die van veel anderen hoor je gewoon dat die modernere geometrie stukken beter bevalt. Nu wordt ook daarmee overdreven bij sommige merken en je hoeft niet helemaal zo ver te gaan, maar Cube is toch wel heel erg old-school... .
Mijn punt is, aangezien de Cube olsschool is, ga je dat toch niet modern krijgen met een grotere maat en een kortere stem.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: zo 14 juli 2019, 12:11
Lars TB schreef: zo 14 juli 2019, 10:00 Ik zeg ook niet dat het op een 19" niet gaat lukken, rijdt prima.


Maar uit mijn eigen ervaring en die van veel anderen hoor je gewoon dat die modernere geometrie stukken beter bevalt. Nu wordt ook daarmee overdreven bij sommige merken en je hoeft niet helemaal zo ver te gaan, maar Cube is toch wel heel erg old-school... .
Mijn punt is, aangezien de Cube olsschool is, ga je dat toch niet modern krijgen met een grotere maat en een kortere stem.
Ja inderdaad! Er is wat meer nodig dan een grote fiets met een kortere pen. Zie op mtbpraat ook wel eens vragen over welke stuurpen voorbij komen met antwoorden .... Alsof je van een xc fiets een enduro bak kan maken door een kortere pen te monteren.

In dit geval komt het wiel al los met klimmen, ga je nog verder naar achter met je stuur wordt dit alleen nog erger... Misschien dat het met de huidige pen nog te corrigeren is met techniek, maar gooi je er ook nog een te korte pen in voor deze fiets....

Ik zou zeker voor de 19" gaan in dit geval
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Vraag me af/ben benieuwd of we TS nog terug gaan zien in dit topic om zijn ervaring met het kleinere frame te delen.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Plaats reactie