Eerste mountainbike

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Erik1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 augustus 2018, 10:16

Ohh lees nu het bericht pas dat het om 1 blad gaat. Maar bij een fiets met twee voorbladen moet je het toch ook kunnen vervangen voor een bergverzet? Nou ja, eerst maar op het vlakke fietsen…. :-)
Cube Reaction C:62 Race Strava
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Dat kan ook wel echter dan moet je de voorderailleur iets lager plaatsen.
Wanneer je derailleur met een klemband om het frame zit lukt dit meestal wel. Indien je derailleur rechtstreeks op het frame bevestigd zit niet.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jawel maar het bereik van een 2x is natuurlijk veel groter. Grote kans dat je niet hoeft te wisselen. Het kan natuurlijk wel en stukken goedkoper dan €179 :wink:
Erik1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 augustus 2018, 10:16

Haha het kost al geld genoeg allemaal🤣
Cube Reaction C:62 Race Strava
Erik1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 augustus 2018, 10:16

Beste MTB' ers, de kogel is inmiddels door de fietsenwinkel. Jullie hebben mij goede adviezen gegeven en daar ben ik blij mee. Uiteindelijk heb ik toch mijn eigen keuze gemaakt. Op basis van looks en de prijs. Kon het toch niet over mijn hart verkrijgen om tot (voor mijn gevoel) de hoofdprijs te gaan en heb daarom voor de Reaction C:62 Race te gaan. Aangevuld met bidon(houders), zadeltas, knog oi bel en xtr pedalen. Ik zal binnenkort proberen een foto te plaatsen.

Nu zit ik toch nog met een klein probleempje. Ik heb spd mtb schoenen gekocht en probeer deze op de pedalen te klikken. Op zich kan ik de schoen op het pedaal klikken. Maar als ik een tikje tegen de schoen aangeef, floept de schoen van het pedaal. De veer op het pedaal strakker of minder strak aandraaien heeft geen resultaat. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik zondag mijn eerste rondje kan maken :-)

Groet,
Erik
Cube Reaction C:62 Race Strava
Erik1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 augustus 2018, 10:16

De schoenen klikken inmiddels en de eerste twee rondjes zitten er op. Nof even de remhendels verschuiven want mijn duimkootjes schuren er tegen aan. En het zadel mag na eerst iets naar beneden te hebben afgeslteld, nu weer iets naar boven. Zit op zich goed maat glij heel ietsje naar beneden. Knog bel rammelt iets, even kijken of ik daar iets aan kan doen. Tot nu toe tevreden over de fiets. Foto toevoegen lukt helaas niet.

Groetjes,
Erik
Cube Reaction C:62 Race Strava
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Goed bezig en, volgens mij, mooie fiets. Goed merk ook want ik heb er twee :D , een fully en een HT.
Waarom lukt dat plaatsen van een foto niet?
Dat van die remhendels snap ik even niet, hoe krijg je het voor elkaar dat je duimkootjes die hendels raken?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Erik1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 augustus 2018, 10:16

Afbeelding

Als ik een foto wil plaatsen krijg ik bovenstaande te zien. Weet verder niet wat ik vervolgens moet doen. Nou ja remmen, de versnellingshendels. Mijn duimkootje schuurt er tegenaan. Ik had ze links en rechts al iets meer naar binnen gezet, maar ze moeten nóg een tikkie naar binnen.
Cube Reaction C:62 Race Strava
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Als het mij lukt dan lukt het jou ook, jij bent 3jr jonger dan ik :winkie:
Tussen dit: [img] [/img] plaats je de url van je afbeelding.
Dan krijg je dus [img]https://ep1.pinkbike.org/p5pb17759055/p5pb17759055.jpg[/img]
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Als je met de rechter muisklik op de foto klikt zie je iets van: "adres van afbeeling kopieren"
Dat doe je dus en zet dat adres tussen de img tags zoals JW al zegt.
Erik1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 augustus 2018, 10:16

Pff drie jaar ouder en hij kan het wel……..ik voel een druk op mijn schouders…. :-) Ik ga het proberen….

Hieronder mijn fiets
[img]C:\Users\Gebruiker\Downloads\fiets.jpg[/img]

Pedaal
[img]C:\Users\Gebruiker\Downloads\pedaal.jpg[/img]

Stuur; ik heb het schakel- en remmechanisme iets naar binnen geplaats waardoor mijn duim niet meer tegen de versnellingsschakelaar aan schuurt.
[img]C:\Users\Gebruiker\Downloads\stuur.jpg[/img]
Cube Reaction C:62 Race Strava
Erik1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: do 23 augustus 2018, 10:16

Asjemenou, geen foto's…..wat gaat er mis? Oh ja, ik heb geen https bij mijn foto's, ze staan gewoon op mijn harde schijf van mijn computer....

Ahh denk dat ik het al snap. Dit forum kan alleen foto's plaatsen die al op bijv. Instagram/facebook etc zijn geplaatst. Beetje jammer....
Laatst gewijzigd door Erik1970 op do 19 september 2019, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Cube Reaction C:62 Race Strava
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien kan je iedereen toegang geven tot je harde schijf :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

:lol:
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Erik1970 schreef: za 24 augustus 2019, 09:31 Ik vind de Merida ook een mooie fiets. Je zegt ' waarom geen alu fiets. Hebben alu fietsen vaak betere wielen dan? Of bedoel je dat alu goedkoper is en voor het verschil betere wielen kopen? Waar moet een wiel berg op/af aan voldoen dan? Ik ben 1.94 bij 100 kg. Nee ik maak het niet ingewikkeld in het buitenlands hoor. Beetje berg(je) op, meer niet.
Als je een berg(je) op wil denk ik dat je met een 26-42 voorlopig wel vooruit kan. En anders eerst eens in limburg een beetje fietsen. Zou niet gelijk 179 eu extra uitgeven. Of gewoon harder trappen dat kost alleen wat extra energie :wink:
who dares wins
Plaats reactie