tips/truuks voor een Bikepark Rookie ....

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Voor bereiding is nog steeds in gang , helaas heeft moeders een tegenslag gekregen door middel van kniebanden de verrekt zijn waarin scheurtjes zijn ontstaan .

Maar dat weerhoudt niet om eens te gaan kijken voor scheenbeschermers , die bij hockey gebruikt worden zijn van hardplastic , dus lijkt me wel geschikt als we van de flats afschieten of onderuit gaan , daarover heen een hockey kous en lijkt me weer een stukje protectie erbij....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Er zijn ook kniebeschermers met een vaste scheenbeschermer er aan.
Zit een stuk prettiger dan losse delen.
Ik heb deze aangeschaft na twee keer hechtingen in de scheen; https://m.bikester.nl/ion-k-pact-select ... 43022.html

Zitten erg fijn, goed instelbaar en prima mee te fietsen, en nog steeds een mooie aanbieding.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je glijdt ook zo vaak van je trappers, vooral op het type flowtrack...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Jamis Diablo schreef: zo 10 november 2019, 10:41 Er zijn ook kniebeschermers met een vaste scheenbeschermer er aan.
Zit een stuk prettiger dan losse delen.
Ik heb deze aangeschaft na twee keer hechtingen in de scheen; https://m.bikester.nl/ion-k-pact-select ... 43022.html

Zitten erg fijn, goed instelbaar en prima mee te fietsen, en nog steeds een mooie aanbieding.
Idd mooie aanbieding , echter heb ik al de ION kniebeschermers incl zipper.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Snelle Buffer schreef: zo 10 november 2019, 10:10 Maar dat weerhoudt niet om eens te gaan kijken voor scheenbeschermers , die bij hockey gebruikt worden zijn van hardplastic , dus lijkt me wel geschikt als we van de flats afschieten of onderuit gaan , daarover heen een hockey kous en lijkt me weer een stukje protectie erbij....
Staat ook sexy! :-q




Tenminste, bij die hockey-dames wel 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Setje voetbal scheenbeschermers gevonden incl hockey sokken :lol: , ff gepastte samen met de ION kniebeschermers om te kijken of het nog beweeglijk was , viel niet tegen :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zeg foto :bier:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zal vanavond ff kijken :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zoals beloofd :

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk is niet alles van de scheen beschermd maar zal zeker helpen bij een val ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je mag je benen wel eens beter scheren...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Lars TB schreef: zo 17 november 2019, 11:59 Je mag je benen wel eens beter scheren...
Das een andere duscussie :P

Btw als je daardoor harder daalt ? :roll: :lol:

(Eerder op je plaat )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Even een vraagje, en sorry als het al is voorgesteld want ik heb niet het hele topic gelezen..
Maar waarom heb je destijds niet voor een combinatie van knie/scheen beschermer gekozen?
Zoals deze:
Afbeelding

Ik heb heb deze (okay, wel de oudere lichtgrijze versie) en voor bikeparks (of bmx-racen) meer dan voldoende. Okay je zweet als een malle met die dingen maar dat heb je met elke protectie.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Tsja daar kwam ik later pas achter , voor mij mosterd na de maaltijd . In eerste instantie alleen gedacht aan knie bescherming , later zat ik te denken aan het evt. er van afschieten van de flat's en daarbij het scheenbeen ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Aha dan snap ik de keuze voor kniebeschermer met hockeyscheenbeschermers en lange sokken.
:-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Kleine Update ;

De Trek gaat niet worden ingezet in het bikepark , daarvoor is , de meer downhill ge-oriënteerde bike gevonden in vorm van een YT Jeffsy comp 2 van 2016 met 140mm veerweg , binnenkort meer ..
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie