Het effect van temperatuur op je banden lijkt mij hoger.
Zeker in die goede oude tijd van de velgremmen.
Vermijden van overkop te gaan in een snelle afdaling
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Een vliegtuig heeft een drukcabine, incl bagageruim. Daarin wordt een luchtdruk gebruikt die overeenkomt met 2000m tot 2400m.MVMVML schreef: De luchtdempers zijn afgesloten (metalen) cylinders he.
Je komt nooit zo hoog dat je net zoals een vliegtuig uit gaat zetten. Daar kan je nml al niet goed meer ademen.
Dus bovenop de Parpaner Rothorn, Mt Chaberton of Pic Chateau Renard is de luchtdruk lager dan in het vliegtuig.
En ontploffen je banden niet, blijft je vering gewoon werken enz.
Hooguit dat je zelf wat moeite hebt met de ijle lucht (en daardoor misschien domme dingen gaat doen).
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Bedankt dat je ons weer back on topic brengt
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- Oli4k
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
- Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
- Contacteer:
Waarschijnlijk wel een reëel gevaar als je boven de 4000 meter gaat fietsen. OTB door te weinig O2 in the brain. Wat me bij een serieus punt brengt: beetje op adem komen voordat je jezelf weer naar beneden stort. In ieder geval zorgen dat je weer scherp genoeg bent om het meest uit je afdaling te halen. Naar beneden uitrusten is voor racefietsers.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, de afdaling kan soms net zo inspannend zijn als de klim.
Dus wel zo verstandig om daar fris aan te beginnen, dus niet met je tong op het stuur.
Dus wel zo verstandig om daar fris aan te beginnen, dus niet met je tong op het stuur.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- 38x10
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2076
- Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna
Met 90 km/u omlaag over een bochtig asfaltweggetje is anders niet bepaald ontspannend kan ik je vertellen (ik moest er bij cyclo's serieus aan wennen om na een zware klim direct scherp de afdaling in te gaan)
Maar toegegeven: het is me op de racefiets nog nooit overkomen dat spierpijn had van het dalen. Op de MTB wel.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
- MVMVML
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3836
- Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
- Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
- Contacteer:
Ik ben kapot na tig afdalingen op de MTB in een bikepark38x10 schreef: ↑wo 23 oktober 2019, 12:13Met 90 km/u omlaag over een bochtig asfaltweggetje is anders niet bepaald ontspannend kan ik je vertellen (ik moest er bij cyclo's serieus aan wennen om na een zware klim direct scherp de afdaling in te gaan)
Maar toegegeven: het is me op de racefiets nog nooit overkomen dat spierpijn had van het dalen. Op de MTB wel.
Hele tijd die klappen opvangen, staan, remmen, bochten, dropjes, sprongetjes etc
Pijn in m'n handen, m'n rug etc
Kan ook de leeftijd zijn natuurlijk
Je kunt natuurlijk ook gewoon een keer op je bike blijven zitten!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di 10 september 2019, 19:10
Ondertussen al twee maanden na het ongeval en mijn nek is nog altijd onvoldoende hersteld.
Het bot is nog onvoldoende aan elkaar gegroeid, kan mijn nek door spierstijfheid zeer slecht bewegen en zit zeker nog tot eind november thuis, mogelijk langer. Mijn rugspieren zitten ook volledig geblokkeerd door lang met die halskraag rond te lopen, een onding dat ik ook nog zeker tot eind november mag aanhouden. Ik was even van de pijnstiller af, maar moet ze nu toch terug nemen.
Mannen aub, als je gaat mtbiken, altijd mooi helmpje op, ook voor ritjes bij je in de buurt, blessures aan het hoofd of de nek zijn werkelijk niet te onderschatten qua gevolgen op termijn.
Het bot is nog onvoldoende aan elkaar gegroeid, kan mijn nek door spierstijfheid zeer slecht bewegen en zit zeker nog tot eind november thuis, mogelijk langer. Mijn rugspieren zitten ook volledig geblokkeerd door lang met die halskraag rond te lopen, een onding dat ik ook nog zeker tot eind november mag aanhouden. Ik was even van de pijnstiller af, maar moet ze nu toch terug nemen.
Mannen aub, als je gaat mtbiken, altijd mooi helmpje op, ook voor ritjes bij je in de buurt, blessures aan het hoofd of de nek zijn werkelijk niet te onderschatten qua gevolgen op termijn.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Beterschap !
En inderdaad, Altijd een helm
Zonder helm was ik al een kasplantje.
En inderdaad, Altijd een helm
Zonder helm was ik al een kasplantje.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hahaha, ja maar ik ga liever vooruit ipv onderuit