2e hands 26" fully worth it? Of... nieuwe HT?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Toch heb ik niet veel anders gedaan dan jij. Ik ben 1,5 jaar geleden begonnen en heb sindsdien 2 nieuwe en 9 2e handse bikes gekocht, en nog een sh!tload aan onderdelen (vorken, frames, wielen, drivetrains, etc).
Daarvan was er slechts één bike in mindere staat dan verwacht, de rest was gewoon prima.
Ook moet ik bekennen dat ik helemaal niet zo uitgebreid de fiets inspecteer als ik hem koop, ik ga gewoon op mijn gevoel af (en bij die éne bike had ik dat nou net niet gedaan, omdat ik hem zo graag wilde hebben :roll: ).

Maar, ik heb er enorm veel van geleerd, natuurlijk het merendeel van de bikes weer geheel of gedeeltelijk weggedaan en nu rij ik op een 26" fully (van 200-160mm demping) die wel 27,5" geschikt is. Op een 26" dirtjumper en op een 24" trialsbike.
Op die fully kan ik prima de normale routes rijden, maar ik kan er ook prima al het andere mee wat ik tegenkom. Eigenlijk precies de bike waar ik 1,5 jaar geleden naar op zoek was. Maar toen had ik de kennis nog niet :winkie:

Anyway, 2e hands hoeft geen probleem te zijn, zeker niet als je bereid bent om zelf te leren en te knutselen ;)

Ik heb er zeker geen spijt van, en zou het wel iedereen aanraden die de sport ècht wil gaan beoefenen (incl. reparaties leren, etc), want het scheelt heel veel geld t.o.v. nieuw.

Mijn dempers / vorken laat ik juist wel onderhouden. Niet omdat ik het niet zou kunnen, maar gewoon omdat het prijstechnisch helemaal niet zo interessant is. De marge die er op zit is helemaal niet zo slecht.
Ik maak gebruik van bikesuspension.nl, al zullen er vast ook anderen zijn die net zo goed of nog beter zijn....
Plaats reactie