Centerlock/ 6 gaats

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mad Wally schreef: vr 27 september 2019, 17:36 Kun je ook gewoon de pennen/klinknagels uitboren en de schijf direct monteren of kan dat niet vanwege maatvoering of sterkte?
Nee, maar je doet je naam wel eer aan.
Koop gewoon de goedkope Shimano 6-gaats schijven.
Evt kan je jouw centerlock schijven nog verpatsen voor een paar euro.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: za 28 september 2019, 13:55
Mad Wally schreef: vr 27 september 2019, 17:36 Kun je ook gewoon de pennen/klinknagels uitboren en de schijf direct monteren of kan dat niet vanwege maatvoering of sterkte?
Nee, maar je doet je naam wel eer aan.
Koop gewoon de goedkope Shimano 6-gaats schijven.
Evt kan je jouw centerlock schijven nog verpatsen voor een paar euro.
Lekker subtiel hoor, en er niet bij vertellen waarom niet. Daar hebben we wat aan.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: za 28 september 2019, 17:59
ThaSingleTrackMastah schreef: za 28 september 2019, 13:55

Nee, maar je doet je naam wel eer aan.
Koop gewoon de goedkope Shimano 6-gaats schijven.
Evt kan je jouw centerlock schijven nog verpatsen voor een paar euro.
Lekker subtiel hoor, en er niet bij vertellen waarom niet. Daar hebben we wat aan.
Misschien als je eens heel goed naar je schijf kijkt, dan zie je dat de plaats van de gaten niet overeen komt. Dus uitboren is leuk, maar de schijf gaat niet meer passen.



Op sommige te ver gezochte vragen hebben degene met wat meer kennis geen zin er te veel woorden aan vuil te maken... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: za 28 september 2019, 18:52
Mad Wally schreef: za 28 september 2019, 17:59

Lekker subtiel hoor, en er niet bij vertellen waarom niet. Daar hebben we wat aan.
Misschien als je eens heel goed naar je schijf kijkt, dan zie je dat de plaats van de gaten niet overeen komt. Dus uitboren is leuk, maar de schijf gaat niet meer passen.



Op sommige te ver gezochte vragen hebben degene met wat meer kennis geen zin er te veel woorden aan vuil te maken... .
Dat is een antwoord waar je wat aan hebt. Ik stelde de vraag echter puur vanuit nieuwsgierigheid en vanwege het topic. Ik heb gewoon centerlock (en geen 6 gaats voorhanden). Op afbeeldingen leken de afmetingen en het gatenpatroon enigszins overeen te komen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zie hier heel veel verschillende centerlock schijven, waarvan de klinknagels op hele verschillende posities zitten ;-)
En ook nog eens in aantal verschillen, dus die zouden nooit allemaal kunnen passen.

https://www.google.nl/search?q=centerlo ... =570&dpr=2
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ook al zouden de 6 gaten overeenkomen, dan nog klopt de maat van L naar R niet, de schijf komt niet op de goede positie, dus nogmaals gewoon Nee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie