De tijd heeft niet stilgestaan zie ik: renoveren of nieuwe MTB?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jefro98 schreef: zo 13 oktober 2019, 10:09
Lars TB schreef: zo 13 oktober 2019, 09:55 Je rijdt ook mee met de rest, zelfde snelheid min of meer, dus het kan best zijn dat er wel 50 man/vrouw/kids op het parcours waren. Als je even stil staat dan merk je vaak dat het best wel druk is.
Of tegen de rij richting in gaan rijden, dan kom je er pas achter hoe druk het is.
:lol:

De 5 van Austerlitz! Tegen de richting in! :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Lars TB schreef: zo 13 oktober 2019, 09:55 Je rijdt ook mee met de rest, zelfde snelheid min of meer, dus het kan best zijn dat er wel 50 man/vrouw/kids op het parcours waren. Als je even stil staat dan merk je vaak dat het best wel druk is.
Zou kunnen natuurlijk. Geen idee eigenlijk hoe anderen zo'n rondje doen. Ikzelf stop nooit onderweg, maar zie wel met enige regelmaat anderen even stoppen om vervolgens weer hard door te rijden tot de volgende stop.

Dus die haal ik in tijdens hun stop. Verder wordt ik echt sporadisch ingehaald. Terwijl ik toch niet echt hard rij.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Maar wat te doen met mn oude fiets? Weggooien is zonde, frame en Shimano componenten zijn goed. Speling op het voorwiel zal een lager zijn denk ik.
En de vork, die moet gereviseerd of vervangen worden.

Doneren aan een goed doel? Opknappen? Als gratis af te halen op dit forum of MP zetten?
Uit elkaar trekken?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Streamz schreef: wo 16 oktober 2019, 10:53 Maar wat te doen met mn oude fiets? Weggooien is zonde, frame en Shimano componenten zijn goed. Speling op het voorwiel zal een lager zijn denk ik.
En de vork, die moet gereviseerd of vervangen worden.

Doneren aan een goed doel? Opknappen? Als gratis af te halen op dit forum of MP zetten?
Uit elkaar trekken?
Uit elkaar halen en de onderdelen los hier aanbieden?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zonder terug te lezen en alles van jouw oude fiets te weten zeg ik dat het waarschijnlijk niet lonend is.
Je gaat veel tijd en geld investeren en je eindigt op zn best met een fiets die zgn is, maar wel ouderwets. Ook gaat vervangen van slijtage onderdelen steeds lastiger/duurder worden, maar omdat je nu A hebt gezegd ben je geneigd straks ook B te zeggen. En C enz.
Doorbreek die cirkel door nu afscheid te nemen van je ouwe trouwe bike.
Je kunt de bruikbare onderdelen los verkopen, en zo je budget wat ruimer maken.
Als het frame er nog leuk uit ziet kan je het aan de muur hangen, spotje er op, is een leuk muurornament dat verwijst naar je hobby.
Verkopen is lastig, tenzij je gewetenloos kunt liegen.
En weggeven, tja, je weet wat je weggeeft...
Er zijn mensen die oud(retro) spul sparen en opknappen, maar die hebben vaak ook een moderne fiets ernaast.
Wellicht heeft er iemand interesse, maar dan moet het wel een bijzonder exemplaar zijn.
Als jij zo iemand bent, dan zelf opknappen, maar anders gewoon afstand van doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Geld is geen issue, ik heb al een nieuwe en voor deze oude hoef ik niets te hebben.

Het gaat me meer om het feit dat ik niet wil dat ie op de schroothoop terecht komt. Wat dat is gewoon zonde van de bruikbare onderdelen.
Ik zag dat 12go fietsen inzamelt en doneert aan kinderen Afrika, wat een prima doel is.
Mits ze daar niet op de schroothoop komen.

Maar daar specifiek voor in Moordrecht langsgaan gaat me ook weer te ver.

Als ik er hier in de buurt iemand blij mee kan maken, in zn geheel of alleen de bruikbare onderdelen is dat ook goed. Kansarme jongeren, arme gezinnen oid.

Als niemand er wat mee kan, waar ik dus geen idee van heb, kan ik m ook zelf houden en opknappen. Kosten maakt dan niet zoveel uit.

En na opknappen/veilig maken zou ik m alsnog kunnen geven aan iemand die wel zou willen fietsen maar het niet kan betalen.

Maar goed, geen idee of hier initiatieven voor zijn.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik ga in de weekends met paar uit m'n vriendenclub het bos in, ik ben begonnen en inmiddels zijn er nog 3 die een mtb hebben gekocht..heb ze aangestoken denk ik.. :winkie: Inmiddels hebben ook anderen belangstelling gekregen maar hebben (nog) geen bike maar willen eerst eens proberen of ze het wel leuk vinden. Ik ben niet onhandig dus evt zou dit een "uitleenfiets" kunnen worden... Weet niet in welke regio jij woont, als het niet te gek is qua afstand heb ik wel belang.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Als uitleenfiets kan ik m ook houden.

Welal ff rondgekeken, en veel goede doelen nemen niets of nauwelijks iets in natura aan. Denk datik m maar ga opknappen.
Plaats reactie