De tijd heeft niet stilgestaan zie ik: renoveren of nieuwe MTB?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jan Willem schreef: di 24 september 2019, 16:44 Lekker subtiele oplossing voor de brackethoogte ook :winkie:
Zo'n "elevated chainstay" had je ook al voor 26" bikes.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Met het risico voor eeuwig achtergelaten te worden in de bossen, maar kan ik WD40 gebruiken om de voorvork los te krijgen?

Vandaag kwam ik langs een Trek winkel, en even binnengelopen. Toch apart om formaat van wielen, maar ook breedte van de banden te zien.

Even gezeten op een L versie van de Procaliber 6, en dat zat niet verkeerd. Stuurpen stond 7 graden omhoog, en dat merk je wel. Veel comfortabeler zit .
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bij jouw voorvork is volgens mij alles wel toegestaan. Verder kapot maken zal je hem in ieder geval niet. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Da's ook weer zo. Morgen ff doen, nachtje laten staan en dan kijken of ik er zaterdagochtend doorheen knal. :lol:

Dan maak ik foto's, beloofd.
Langun
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 9 september 2019, 19:13

Ik heb sinds vorige week een nieuwe Procaliber 6, toevallig ook in maat L, zeker geen verkeerde fiets!

Ervoor reed ik met een Canyon Grand Canyon AL 29 uit 2014 en ik vond het al een verrassend groot verschil. Deels ook door het enkele kettingblad vooraan, iets minder keuze tov mijn 3 bladen van voordien maar het rijdt 'rustiger'. De Judy Gold vork heeft me ook aangenaam verrast.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Even voor mezelf een lijstje van te proberen fietsen.

https://www.12gobiking.nl/trek-procaliber-6-2019
29" , benieuwd naar Isospeed, 1x12. En licht. Vork goed, maar niet speciaal?

https://www.12gobiking.nl/cube-reaction-tm-race-2019
27.5", Fox 34 vork met lange veerweg, 1x12. Wel zwaar.

https://www.12gobiking.nl/cube-reaction-sl-2019
29", Fox vork, XT all the way, gewicht tussen de twee anderen in. 2x11, dat dan weer wel.

Mooie mixom te proberen lijkt me.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Vanochtend weer op pad gegaan. Mooie koprol gemaakt ook.

En vanmiddag een Cube Reaction SL gekocht. Weer een Cube dus. Zit wat rechterop als de Procaliber 6, maar minder kort dan een Roscoe. Voor mij een mooie mix van comfort en gewicht. Speelsheid moet ik nog achter komen, snelheid zal sowieso hoger liggen dan met mn stokoude 26".
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Veel plezier met de nieuwe fiets, dat zal inderdaad wel iets rapper gaan.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Vanochtend voor het eerst gereden. Rondje Austerlitz, 55min. Geen idee hoe langzaam dat is.

Fiets rijdt prima, al zijn er wel een paar puntjes die ik wil aanpakken. Ik voel het nu al in mn bovenlichaam.
Stuur iets hoger, wellicht zadel iets naar achteren. Bandenspanning omlaag en wat meer vering voorzijde. Grip lijkt wat minder te zijn.
En remmen is even wennen, deze bijten een stuk meer. :D

Stuur is breed zeg, das ook wennen. En de kettinglag er ook al af, kan me niet herinneren dat ooit meegemaakt te hebben.
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Vanochtend de stuurpen omgedraaid. En dat is een stuk prettiger . Rondje ging in 52:20. Bijna geen kip gezien, vader met 3 jochies, groepje van 2. That's it. Was prima weer, dus waarom was het zo rustig?
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Streamz schreef: zo 6 oktober 2019, 13:54 Vanochtend de stuurpen omgedraaid. En dat is een stuk prettiger . Rondje ging in 52:20. Bijna geen kip gezien, vader met 3 jochies, groepje van 2. That's it. Was prima weer, dus waarom was het zo rustig?
Austerlitz is vaker rustig hoor, zeker de noord lus. Daar kom ik niet vaak iemand tegen als ik er rij.

Maar mooi dat je geslaagd bent met de aankoop van je nieuwe bike dus... Veel plezier ermee! :-q
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

En vanochtend zelfs nog rustiger. In totaal 5 gezien.

Fiets bevalt goed tot nu toe. Vanochtend onder de 52min.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Streamz schreef: zo 6 oktober 2019, 13:54 ...... Bijna geen kip gezien, vader met 3 jochies, groepje van 2. That's it. Was prima weer, dus waarom was het zo rustig?
De Noordelijke lus niet echt uitdagend rondje voor de gevorderde biker , leuk voor af en toe en kids :-D en 75% weersomstandigheden 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je rijdt ook mee met de rest, zelfde snelheid min of meer, dus het kan best zijn dat er wel 50 man/vrouw/kids op het parcours waren. Als je even stil staat dan merk je vaak dat het best wel druk is.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Lars TB schreef: zo 13 oktober 2019, 09:55 Je rijdt ook mee met de rest, zelfde snelheid min of meer, dus het kan best zijn dat er wel 50 man/vrouw/kids op het parcours waren. Als je even stil staat dan merk je vaak dat het best wel druk is.
Of tegen de rij richting in gaan rijden, dan kom je er pas achter hoe druk het is.
Plaats reactie