MTB workshops

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Senior49
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 4 augustus 2019, 11:22

Hallo allemaal

N.a.v. Een vorige topic ( ‘ MTB boek’) van mij, kreeg ik een tip van ‘ Verhaar’ over ‘ MTBclinic’ uit Velp
Die geven workshops over wat met MTB te maken hebben

Verhaar gaf de tip om daar een workshop te gaan volgen. Ik vond dat eigenlijk niet nodig, immers, uitgezonderd de laatste 12-15 jr, had ik toch al jaren daarvoor met enig regelmaat op de mtb gezeten ( en gereden... :-{ )
Toch maar gedaan, en geen sec. Spijt van gehad.
Er was belangstelling genoeg, en er werd naar niveau gekeken. Ik ben blij, dat ik voor de beginners heb gekozen, en dat ik niet gelijk naar de hoger niveau gegaan.

Ik heb veel geleerd over bochten maken, van simpel tot stijle haarspeldbochten ( op hellingen), je fiets in balans houden tijdens tijdens moeilijke situaties, over obstakel rijden, ook kwamen de ‘ Drops’ te spraken en beoefend

ook werd er nog een leuke en pittige track gereden

Middags was iedereen bekaf; ook de jongeren.
Na afloop als extra een korte workshop onderhoud.

Dit is absoluut geen reclame en ik heb ook geen kortingen oid gekregen!
Maar voor beginners en “ her-intreders “ een absolute must.
Je krijg door alleen deze cursus gewoon veel meer zelfvertrouwen, en daardoor meer rijplezier en minder valpartijen

Er was iemand die een dag eerder was aangekomen en in dezelfde omgeving voor z’n plezier een route had gereden
Hij zei na de workshop; ‘ Had ik dit maar eerder geweten; dan was ik nu niet zo moe geweest en meer plezier gehad ‘

Groetjes
Sen.49
PocoGaucha
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 26 september 2019, 12:25

Leuk om te horen!

Ik doe 27-10 mee aan de ladies clinic! Heb er enorm veel zin in.
dverhaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 20 juni 2019, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 2019

Hi Senior49,

Leuk om te lezen dat het je zo goed bevallen is, zijn enthousiaste trainers en je steekt er altijd wat van op.
Voor ons was het ook een dagje goed besteed.
Ik volg nu ook de Start2Bike clinic bij mij in de buurt, deze heeft een iets andere insteek maar merk dat je nooit te oud bent om iets bij bij- of af te leren. Op onze leeftijd is er gewoon iets meer herhaling nodig om van sommige dingen te automatiseren, en om sommige zelf aangeleerde dingen af te leren. :wink:
Leef snel, sterf jong, dan ben je een mooi lijk.
Plaats reactie