Welke fiets kiezen?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
ArvidC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 oktober 2019, 20:21

Gisteren toevallig langs kunnen gaan bij Roger Wijnen in Geleen. Aangenaam gesprek gehad en gied uitleg over de Cube Reaction Race..

Andere mensen al ervaring mee?
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik heb zelf de ervaring dat als je een paar keer gereden hebt je toch vaak gaat experimenteren met je zadelhoogte...en dan eerder omhoog dan omlaag. Ik kocht een Cannondale Trail maat L ( 19 inch) wat op dat moment de juiste keuze leek. Totdat ik de eindmarkering vd zadelpen na wat afstelwerk in het zicht kreeg..☹. Ik had die met een leuke korting gekocht en kon m heel goed weer verkopen aan een bekende die ook wilde gaan biken. Vervolgens een Trail in maat XL gekocht (21 inch ) waar ik me veel prettiger op voel. Laatst voor de gein nog even op die maat L gereden, blij dat ik overgestapt ben. Ik zeg niet dat jij nu voor een 21 inch moet gaan , een te grote fiets is niet goed, maar te klein is ook niet alles. Een Cube 21 inch is voor mij echt te krap, dus per merk verschilt het ook nogal.
ArvidC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 oktober 2019, 20:21

Hey,

dankjewel voor je reactie, ja voor ik de maat kies, laat ik me nog even meten en adviseren.

ik heb trouwens een "Test" aangevraagd voor dit weekend, Cube Reaction Race 2019 21".
dan zal ik zien hoe het me afgaat..

welke cube had jij toen in de maat 21? type?

thx in advance..
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Dat was een Reaction met alu frame, ik heb me laten vertellen dat de Cube's met carbon frame wat "ruimer" zijn maar die heb ik niet geprobeerd..Het zou maar zo kunnen dat ik daarop met 21" wel uit de voeten zou kunnen. Enkel bij TREK ziet een 23" er nog een beetje normaal uit, bij de meeste andere merken lijken het meer tuinhekken...🤔 ( maarja, als je die maat nodig hebt dan moet je je daar overheen zetten )
ArvidC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 oktober 2019, 20:21

Welk jaar was je reaction?

Want de race ziet er vrij groot uit.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Dat was een Reaction Pro van 2018, niet gekocht maar enkel proefgezeten/gereden. Vond het allemaal net iets te krap, lange stuurpen vanwege het vrij korte frame etc etc waardoor ik voor de wat ruimere Cannondale gekozen heb. Qua afmontage had de Cube best pluspunten maar goed zitten is de basis van lekker fietsen...
ArvidC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 oktober 2019, 20:21

Uiteindelijk na een test-fiets gedurende een weekendje van bij Roger Wijnen in Geleen gegaan voor een Cube Reaction Race 2020,
met de nodige accessoires. Supercontent van ! bikefitting gehad, alles goed afgesteld,
gewoon heel tevreden! zowel van de fiets als de service !.. :-q
Plaats reactie