BMC Team Elite

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Polski
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 23:28

Hallo,

Wat is het verschil tussen een BMC TE01 TWO en een BMC TE02 TWO qua rijbeleving, kwaliteit, ? In de specs zie ik andere banden, en de 02 maakt gebruik van NX Eagle in plaats van GX Eagle op de 01. Het prijsverschil van de 01 ten opzichte van de 02 is € 700,-. Is die meerprijs het overwegen waard om toch voor de 01 te gaan ?

Graag jullie mening, aangezien ik als beginner een leek ben op dit gebied.

Sportieve groet,

Etienne (Polski)
Polski
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 23:28

Inmiddels ben ik zelf te weten gekomen wat de verschillen zijn. Bedankt voor jullie reacties! :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Hahaha, maar het zou wellicht wel helpen als je dan ook die verschillen hier zou delen zodat de volgende daar weer gebruik van kan maken.

Welkom op het forum trouwens! Czesc!
Polski
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 23:28

Ik had in eerste instantie een BMC TE02 TWO, maat XL besteld, maar kreeg te horen van de verkoper dat deze MTB pas in de 4e week van januari 2020 geleverd zou worden.

Daarop ben ik gezwicht, en heb de TE02 ONE besteld, die ik eind november krijg. Alle XL maten, zo'n 20 stuks, waren al uitverkocht; gelukkig kon de winkel waar ik mijn bestelling heb gedaan, nog 1 exemplaar bij een andere winkel overnemen.

Beide modellen van de Team Elite zijn mooie MTB's, echter de ONE heeft betere velgen en wielen, en qua afstelling is allemaal net wat luxer; of het echt beter is kan ik niet beoordelen, maar die € 700,- aan prijsverschil zit 'm voornamelijk in dat soort zaken. Ik wil wel een foto plaatsen, maar zie nergens een Link hier op het forum.
Plaats reactie