Beginner MTB voor een student

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
ChapDDR
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 4 december 2019, 16:06

Hallo allemaal!

Ik ben twee weken geleden gaan MTB'en bij Austerlitz. Ik wilde het een keer proberen om een buitensport te hebben naast gewichtheffen en ik vond het fantastisch! Ik ben een student dus het geld groeit niet bij mij op de rug. Iedere keer een fiets huren tikt nogal aan en daarnaast ben ik dan nogal afhankelijk van de beschikbaar van fietsen, die zijn vaak allemaal al verhuurd.

Daarom ben ik op zoek naar een eigen fiets met een budget van maximaal €200. Ik ben 1.71m en weeg rond de 76kg. Ik heb in mijn tienertijd veel geskateboard en vind stunts doen erg leuk, ik heb ook veel gebunnyhop't over heuvels tijdens mijn Austerlitz rit.

Ik heb zelf wat gescout op het internet en ben de volgende fiets tegen gekomen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... b9c5b7a618

Een Merida Matts 100 TFS uit 2012. Met wat Googlen krijg ik het idee dat dit een prima merk is. De fiets beschikt zelfs over remschijven en volgens wat maat-tabellen is het 18-inch frame prima voor mijn lengte (alhoewel 17" optimaal zou zijn). Met mijn budget lijkt dit een goede fiets, ik kan natuurlijk niet heel veel verwachten.

De fiets is te koop in Limburg, vlakbij mijn ouders. (Alle fietsen in regio Utrecht zijn een stuk duurder) Mijn vader zou hem e.v.t. kunnen kopen en ik kan hem dan meenemen in de trein als ik op bezoek kom tijdens kerst. Ik kan hem dus niet zelf passen. Mijn pa doet zelf aan wielrennen en kan de staat van de fiets beoordelen ter plekke. Op de foto's ziet die er prima uit. Alleen hebben hij en ik geen verstand van MTB's.

Wat denken jullie? Is dit een prima fietsje om mee te beginnen?
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel