Nieuwe canyon neuron al 7.0 loopt hakkelig op 4de blad

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Ergenic
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 5 mei 2009, 15:04

Beste mensen,

Ik heb van de week mijn canyon neuron al 7.0 binnen gekregen.
Nu heb ik alles zorgvuldig in elkaar gezet en ben een proefrit gaan maken.
Hij loopt perfect op een kleinigheid na.

Als ik hem op zijn vierde blad schakel achter, maakt hij daarna constant een tikkend geluid en lijkt de ketting niet soepel over het tandwiel te draaien.In elke andere versnelling loopt hij perfect.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
(Ik dacht zelf dat het vierde tandwiel wellicht een fabrieksfout kon hebben, of een afstelling van de derailleur (volgens de fietsenmaker was het niet de derailleur omdat hij in alle overige versnellingen perfect loopt)).

vriendelijke groet,

Tuur
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Klopt het dat je GX hebt?

Heb het namelijk ook gehad (met GX cassette, gx derrie en nx ketting) was weg nadat ik de NX ketting had gewisseld voor een GX ketting.

Maar het zou ook kunnen komen door bijv. een kromme tand op het blad, heb je dat al bekeken?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Da`s een SRAM GX-dingetje, heb ik nl ook (en meerderen met mij): viewtopic.php?f=9&t=143338&hilit=SRAM+ratel

Thnx 4 fixing, George
Laatst gewijzigd door TenZNL op di 11 februari 2020, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Is gewoon een Sram GX kwaal , je bent niet de enige ,

Wat helpt kijken bij welk tandje het is en deze " richten " dwz een tikje naar binnen of naar buiten , zo heb ik al meerdere cassette " gericht " :winkie:
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op di 11 februari 2020, 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie