Mountain bike kopen advies

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Kitzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 21 maart 2020, 23:15

Ik wil graag een mountain bike kopen met een budget rond de 1500 euro

Ik denk dat trail voor mij het best is (liefst met 27.5-29 inch wielen) omdat ik een all rounder fan ben.

Ik ben zelf 1.86m en weeg 60-62kg.

Tweede hands is ook een optie, heb liever een fiets van 1500 euro in goede staat met meer dan een fiets uit de winkel van 1500 met minder.
Laatst gewijzigd door Kitzy op zo 22 maart 2020, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Volgens mij zijn er geen trial fietsen in 27,5" / 29" :winkie:

Je zult vast trail bedoelen... Het nadeel is dat als je zo'n algemene vraag op zo'n groot forum zet, dat je dadelijk door de bomen het bos niet meer ziet.
Er zijn zoveel verschillende merken, types en afmontages dat iedereen vooral zal roepen waar hij /zij tevreden mee is (of mooi vindt).
Je zou kunnen starten bij de locale fietsenboer (lbs afgekort) om te kijken wat zij hebben staan en wat je bevalt.
Voor 1500 hoef je geen nieuwe fully (full suspension) te verwachten. 2e hands is een optie, maar ook het onderhoud bij een fully is duurder dan bij een hardtail (alleen voor een demper).Het blijft dus ook niet alleen bij de aanschaf.
Daarnaast heb je misschien ook nog alle randzaken nodig (is dit je eerste bike?) zoals helm, kleding, etc, wat ook een impact is op je budget.

Er is een topic ergens waarbij de merken per fietsenmaker en regio opgesomd staan. Daar zou je eens kunnen beginnen ;)
ik zal hem even opzoeken.

Veel plezier alvast met je nieuwe bike!

EDIT: Wel dit topic gevonden, misschien kun je er iets mee:

viewtopic.php?f=3&t=29213
Gebruikersavatar
Canard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 3 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Merida Big Nine XT Edition (2019)
Contacteer:

En wellicht kun je hiermee wat zaken voor jezelf op een rij zetten qua wensen: viewtopic.php?f=3&t=29213

Dat helpt ook bij het advies wat hier gegeven wordt... :-q

En heb je zelf al wat specifieke fietsen gezien? Benoem die hier gerust.
Kitzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 21 maart 2020, 23:15

Mark-V schreef: zo 22 maart 2020, 11:38 Volgens mij zijn er geen trial fietsen in 27,5" / 29" :winkie:

Je zult vast trail bedoelen... Het nadeel is dat als je zo'n algemene vraag op zo'n groot forum zet, dat je dadelijk door de bomen het bos niet meer ziet.
Er zijn zoveel verschillende merken, types en afmontages dat iedereen vooral zal roepen waar hij /zij tevreden mee is (of mooi vindt).
Je zou kunnen starten bij de locale fietsenboer (lbs afgekort) om te kijken wat zij hebben staan en wat je bevalt.
Voor 1500 hoef je geen nieuwe fully (full suspension) te verwachten. 2e hands is een optie, maar ook het onderhoud bij een fully is duurder dan bij een hardtail (alleen voor een demper).Het blijft dus ook niet alleen bij de aanschaf.
Daarnaast heb je misschien ook nog alle randzaken nodig (is dit je eerste bike?) zoals helm, kleding, etc, wat ook een impact is op je budget.

Er is een topic ergens waarbij de merken per fietsenmaker en regio opgesomd staan. Daar zou je eens kunnen beginnen ;)
ik zal hem even opzoeken.

Veel plezier alvast met je nieuwe bike!

EDIT: Wel dit topic gevonden, misschien kun je er iets mee:

viewtopic.php?f=3&t=29213
Woops, bedoelde inderdaad trail! Wat dom van mij.

Ik zal eens verder kijken, harstikke bedankt.
Kitzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 21 maart 2020, 23:15

Canard schreef: zo 22 maart 2020, 13:16 En wellicht kun je hiermee wat zaken voor jezelf op een rij zetten qua wensen: viewtopic.php?f=3&t=29213

Dat helpt ook bij het advies wat hier gegeven wordt... :-q

En heb je zelf al wat specifieke fietsen gezien? Benoem die hier gerust.
Ik zal even kijken, harstikke bedankt!

Ik heb wel wat fietsen gezien, meeste er van zijn tweede hands.

Haibike ATB 9.20
Cannondale Scalpel
SantaCruz Tallboy

Zijn niet altijd de volle naam dus online de perfect match erop vinden is aan de moelijkere kant, maar hopelijk geeft het een idee.

Als ik nog wat meer vindt post ik ze hier ook :-q

Allemaal full suspension tot nu toe, maar ik ga zeker ook kijken naar hard tail.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Kitzy schreef: za 21 maart 2020, 23:48 Ik wil graag een mountain bike kopen met een budget rond de 1500 euro

Ik denk dat trail voor mij het best is (liefst met 27.5-29 inch wielen) omdat ik een all rounder fan ben.

Ik ben zelf 1.86m en weeg 60-62kg.

Tweede hands is ook een optie, heb liever een fiets van 1500 euro in goede staat met meer dan een fiets uit de winkel van 1500 met minder.
Kitzy mag ik aannemen dat je een vrouw bent :D nu is een vrouw met 186 lastig in te schatten hoe de lichaam verhoudingen zijn :-{ (voor mij dan :D )
Maar heb je bijvoorbeeld een advertentie zoals deze gezien https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... nbike.html helemaal vrouw vriendelijk klaar :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Kitzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 21 maart 2020, 23:15

Haha, had ik er misschien ook beter bij kunnen zetten ^^ Mijn excuses.

Nee, ik ben een man. Maar kwa kleur etc maakt mij het echt niet uit, vind zwart en roze just heel mooi ^^

Ben ook meer vrouwelijk gebouwt dan mannelijk, "heb meer genen van mijn moeder dan vader".

Bedankt voor de suggestie, zal er naar kijken ^^
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Geen probleem verder :-q maar ik wilde alleen aangeven dat er wel degelijk iets goeds 2e hands kunt kopen :-D ik heb er ff snel op MP een adv. uitgeplukt als voorbeeld, heb je nu kennissen of in je vrienden kring (fiets) techneuten dan kun je gerust op zo een adv. afgaan en kijken wat het is en of zo een bike je dan ook past :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie