Welke bike moet ik kiezen

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
MaxN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 17:27

Goeiedag!

Ik ben bezig met de aanschaf van mijn eerste bike en het zou fijn zijn als ik wat advies zou kunnen krijgen. Ik heb een bmx achtergrond dus hou wel van een jump hier en daar.

Welke bikes gaat het om?

Trek Fuel EX 6 2011
ShockFox Float RP2 120mm achter
Rockshocks recon 120mm voor
Avid elixer 3 discs

Cube Fritzz 2010
Fox float RP23
Fox 36 Talas 160mm
Formula the One discs 180mm

Beide zijn XT afgemonteerd.
Beide bikes zijn in goede conditie, de cube heeft alleen service nodig voor de achterdemper.

Omdat ik net ga beginnen is mijn vraag: zijn beide bikes een goede basis om mee te beginnen? Of is de een kwalitaties echt beter dan de ander? Qua prijs is de cube wat duurder in aanschaf en zoals gezegd moet die gelijk geserviced worden.

Hoor het graag :)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik weet niet wat je van plan bent te gaan doen maar de Cube is volgens mij een regelrechte downhill-bak. Daar ga je niet blij van worden als je daar een normaal parcours mee gaat fietsen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Als je budget je tot zulke oude fietsen dwingt is een hardtail denk ik handiger..

Zoek ff op LTHT ivm de springbehoefte...
MaxN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 17:27

Thanks voor de reacties. Ik denk inderdaad dat de cube voor het 'gewone' werk niet optimaal is. Ik zal eens kijken naar een hardtail!
MaxN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 18 maart 2020, 17:27

Thanks voor de reacties. Ik denk inderdaad dat de cube voor het 'gewone' werk niet optimaal is. Ik zal eens kijken naar een hardtail!
Plaats reactie