Beginnen met mountainbiken

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Thijske
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 5 april 2020, 08:32

Beste allemaal,

Graag wil ik gaan beginnen met mountainbiken. Ik heb een budget van rond de 500-600 euro. Aangezien ik er geen verstand van heb, wil ik graag een nieuwe kopen. Bij het aanbod op marktplaats heb ik geen idee waar ik op moet letten.

Ten eerste zijn er zo enkele merken of typen fietsen die jullie zouden adviseren?

Ten tweede heb ik zelf al research gedaan en kwam nu uit op deze twee die ik met elkaar heb vergeleken.

https://www.mantel.com/product-compare? ... 71526,5609

Het prijs verschillen is ruim 100 euro. Zouden jullie het dit verschil waard vinden?
Oftewel heeft die cube attention inderdaad veel betere specificaties dan de cube aim SL?

Ik ben benieuwd naar jullie advies.

Bedankt!

Groetjes Sanne
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Welkom !

Er staan genoeg tips en truuks over het kopen van een 2e hands fiets op MP , lees maar eens de diverse draadjes hier , komt vaak op hetzelfde uit, waar moet ik opletten.Ook de merken en type's worden tig keer gevraagd en uitgelegd .

Over het algemeen moet je niet veel verwachten van een nieuwe fiets van jouw budget , vaak gaan fietsen en kijken waar je in de loop der tijd tegenaan loopt qwa beperkingen en onderdelen , en kan je die dingen volgende keer meenemen bij een evt,. aanschaf 2e bike .

Ga gewoon langs bij Mantel of 12 gobiking , pak de fiets , rij een rondje en vraag naar de opbouw fiets qwa onderdelen. Ook qwa geometrie kan je het "voelen"als je op de fiets zit .


Suc6 .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De research die je hebt gedaan is :-q en de bike is ook gewoon goed :-q maar ben je al een echte fietser en ook gewend bent aan het fietsen, dan zou je geen bike moeten kopen die onder jou kunnen zit, want dan is de lol van het mountainbiken er gauw vanaf....en dat wil je natuurlijk niet :-D
En het eerste advies is dan gewoon :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Je kan ook op zoek gaan naar een overjarig model, vaak net iets meer fiets voor je geld. Maar belangrijkste is dat ie lekker rijdt :-D :-D
Geert1974
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 10 april 2020, 19:57

Edit mod baron062
Geen verkoop buiten de verkoopsectie
Geen verkoop bij minder dan 25 posts
Plaats reactie