Twijfel nieuwe MTB

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Om het nog lastiger te maken, wat wil je precies doen tijdens je rondje? Zo hard mogelijk rond of ook een jumpje meepakken?

De laatste 2 modellen zijn hier wat meer geschikt voor. De grand canyon neigt wat meer richting trail wat in mijn ervaring een plus als je in de Ardenne rijdt.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mathijs_7 schreef: di 28 april 2020, 19:20 Om het nog lastiger te maken, wat wil je precies doen tijdens je rondje? Zo hard mogelijk rond of ook een jumpje meepakken?

De laatste 2 modellen zijn hier wat meer geschikt voor. De grand canyon neigt wat meer richting trail wat in mijn ervaring een plus als je in de Ardenne rijdt.
De 4.0 heeft een coil vering lijkt mij niets in de Ardennen.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Willem Altes schreef: di 28 april 2020, 19:38
Mathijs_7 schreef: di 28 april 2020, 19:20 Om het nog lastiger te maken, wat wil je precies doen tijdens je rondje? Zo hard mogelijk rond of ook een jumpje meepakken?

De laatste 2 modellen zijn hier wat meer geschikt voor. De grand canyon neigt wat meer richting trail wat in mijn ervaring een plus als je in de Ardenne rijdt.
De 4.0 heeft een coil vering lijkt mij niets in de Ardennen.
Eens, beetje onzorgvuldig.... bedankt Willem Altes :-q . Zie net dat de 4.0 maar 100 mm. veerweg heeft. De 7.0 heeft 120 :~ dat is wat meer trail gericht...

Vraag blijft hoe ga je hem gebruiken..
Balle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 22:09

Hoofdzakelijk hier in Vlaanderen op vrij vlakke routes met sporadisch een helling en af en toe eens naar de Ardennen.

Wordt het moeilijk in de Ardennen met de Orbea?

Oorspronkelijk gaat mijn voorkeur eigenlijk naar de Radon ZR Team NX, maar het gegeven dat, dit een zuiver "online bike" is schrikt mij af.
De Orbea kan ik hier bij een lokale handelaar aankopen..

Zijn er dan nog alternatieven? Is die Cannondale 4 dan misschien een betere oplossing?
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Je kan met de Orbea ook prima de Ardennen in hoor. Maar zoals met alles is er altijd iets beters beschikbaar. Ik zou gewoon een langs de lokale dealer gaan en even met hem praten, wellicht heeft ie ook nog een goed idee :D .

Wat is je twijfel bij een internetbike? Onderhoud/garantie, maat?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Balle schreef: ma 27 april 2020, 00:20 En wat is het gevolg hier van op het rijgedrag?
Niet voor je rijgedrag :-{ ....maar voor je zit :-q
Goed zitten=goed rijden :-q
Ik verder niet gelezen :oops: maar mocht al vermeld zijn :-D dan hier bijdeze nog een keer :lol: :wink:
het eerste is echt serieus, het tweede is lol.... omdat het op lol factor op het forum nergens te vinden is
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie