Analysis paralysis

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29979
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gaat meestal wel vlot.
Misschien nog een foto maken waar heel het achterwiel op staat, van de beschadigde kant (links?)
Kan je aan de chat toevoegen.
Succes.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Chat lijkt niet actief te zijn tot op heden. Ze hebben het nogal druk blijkbaar, dus wellicht gewoon uitgezet. Dus maar een formulier ingevuld. Fingers crossed op een snel antwoord. Dit is nog zuurder dan wachten op een levering, nu staat die fiets me telkens aan te staren, maar ik kan er niks mee :P
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Da's wel f%$#@*g zuur :(( :(( . Die heeft een goeie tik gehad onderweg :-{

Hopen op een snelle afhandeling.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Dat is echt wel zuur... Lang op moeten wachten, vertraagt en nu dit! Als het mooi weer was, was het helemaal k*'t.. Zucht! :lol:

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Was het nou een Boost achterwiel met XD? Dan heb ik nog wel een leenwiel voor je staan, kan je in ieder geval eens gaan rijden :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

suravida schreef: di 26 mei 2020, 16:59 Was het nou een Boost achterwiel met XD? Dan heb ik nog wel een leenwiel voor je staan, kan je in ieder geval eens gaan rijden :-q
Bedankt voor het aanbod! Ik ga eerst even wachten wat ze zeggen van PlanetX. Vooralsnog geen antwoord gehad.
Ik denk dat het het snelste is om voor een paar tientjes een paar nieuwe spaken te laten zetten door een fietsenmaker. Zou iedere willekeurige fietsenmaker die spaken op voorraad hebben?
De beschadiging aan de velg is niet zo heel groot en ik heb niet de illusie dat deze ongeschonden blijft als ik er wat rondjes op gereden heb, dus dat neem ik desnoods maar voor lief.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ga dan niet langs de lokale fietsenmaker (die raken in paniek van dit soort fietsen) maar een klein beetje verder weg: https://magowheelworks.nl/ Zit bij Koers in het pand aan de Rotte in Bergschenhoek en wordt door mensen die er verstand van hebben gezien als 1 van de betere wielenbouwers van NL.
Kan je daarna meteen een rondje Bergschenhoek doen, want dat is daar om de hoek. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

suravida schreef: di 26 mei 2020, 17:57 Ga dan niet langs de lokale fietsenmaker (die raken in paniek van dit soort fietsen) maar een klein beetje verder weg: https://magowheelworks.nl/ Zit bij Koers in het pand aan de Rotte in Bergschenhoek en wordt door mensen die er verstand van hebben gezien als 1 van de betere wielenbouwers van NL.
Kan je daarna meteen een rondje Bergschenhoek doen, want dat is daar om de hoek. :-q
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Want stel dat ze me een nieuw wiel op willen sturen, dan kan ik daar nog weinig mee aangezien ik (nog) niet de juiste tools en kennis heb om de cassette over te zetten. Tenzij iemand van jullie daar mee kan helpen?
Dus het zal wel het wiel terugsturen worden, of ze moeten met een kostenvergoeding komen zodat ik hier iets kan regelen.
Maar goed, eerst maar even afwachten waar ze zelf mee komen. Ik hou jullie op de hoogte :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29979
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Even afwachten waar ze mee komen.
Je kan dan de oplossing van Suravida voorstellen.
Dus PX betaalt een aantal nieuwe spaken, arbeidsloon en een kompensatie voor de schaafplek op de velg (die je weer zwart kan maken met wat verf of een stift)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En voor omzetten ben je hier in Berkel van harte welkom, dat is de moeite niet :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

suravida schreef: di 26 mei 2020, 19:43 En voor omzetten ben je hier in Berkel van harte welkom, dat is de moeite niet :-q
Top!

Aangezien het om een aardig bedrag ging heb ik trouwens de rekening betaald met mijn credit card. Ik dacht, dat is handig, dan is ie meteen verzekerd voor schade en diefstal. Net even de voorwaarden er op nagekeken en het ziet er naar uit dat ik dan 50 euro eigen risico moet betalen, maar dat ze verder de kosten dekken voor reparatie/vervanging. Dus mocht het met PlanetX niks worden, dan kan ik daar altijd nog gebruik van maken. Maar dan gaat er wel gewoon een nieuw wiel in.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als het wiel niet te ver is verbogen zullen een paar spaken en wat arbeid je de kop niet gaan kosten. Je krijgt er waarschijnlijk wel veel betere wielen van. Heb jaren geleden eens door hem een goedkope set van Superstar Components laten naspannen, en reden voelbaar beter daarna. Waren ook wel erg belabberd gespaakt moet ik zeggen....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29979
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En, wat is het laatste nieuws?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 mei 2020, 09:18 En, wat is het laatste nieuws?
Haha, mooi hoe jullie mee leven :)

Gisteren eind van de dag eindelijk een reactie van PlanetX via mail. Ze willen het wiel terug zodat ze het kunnen omruilen en een nieuwe opsturen. Of de doos waarin de fiets zat toevallig beschadigingen had en of ik daar evt ook een foto van kon maken? Nou zat er inderdaad wel een gat in dat er niet hoorde, maar ik had natuurlijk de boel al lang in de papiercontainer gegooid. Heb het er uiteindelijk wel uitgevist en nog een foto kunnen maken van het gat, dus wellicht dat ze er nog iets mee kunnen richting DHL.

Ze wilden een afspraak maken voor een koerier. Of ik kon aangeven wanneer ik thuis was en wat mijn adres was. Ik heb gevraagd of ze niet eerst een wiel op kunnen sturen en dat ik zelf de cassette en schijf wel over zet. Dan kan ik ze evt het kapotte wiel nog wel terug sturen.

Vanmiddag nog steeds niets gehoord. Ik werd dat wachten wel een beetje beu, dus Koers gebeld en daar kon ik eigenlijk direct langskomen. Helaas bleek het wiel inderdaad wel een flinke klap te hebben gehad en er moeten wat spaken vervangen worden. Met heel veel geluk lukt het nog voor het weekend en anders waarschijnlijk dinsdag. Geschatte reparatiekosten inderdaad een paar tientjes. Voor dat geld ga ik me alle ergernis mbt de trage communicatie en afhandeling van PlanetX niet af zitten wachten.

Dus heb dat ook aan PlanetX laten weten. Hopelijk gaan ze die paar tientjes vergoeden. Lijkt me voor hun ook de makkelijkste/goedkoopste oplossing. Geen nieuw wiel, geen arbeidskosten, geen transportkosten. Of desnoods geven ze me wat shop tegoed. Ik kan nog wel wat tools gebruiken :).

Nog steeds geen reactie trouwens.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5583
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zo zou ik het ook gedaan hebben.
Plaats reactie