Analysis paralysis

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Mathijs_7 schreef: di 9 juni 2020, 20:25 Vlaardingen al geprobeerd? Ook redelijk vlak maar wel heel leuk :-q
Staat ook zeker op de lijst om binnenkort te proberen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Veel plezier.

Ik ga ook mn hond uitlaten, vandaag naar
Caseta Forestal De La Manga.
(https://maps.google.com/?cid=14977836499432958176)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Tijd voor een update.
Na mijn vorige ritje in De Uithof zag ik wat beschadigingen achter het voorste tandwiel. Ik dacht toen nog dat er misschien iets tussen het tandwiel en de chainstay was gekomen.
Afbeelding

Gisteren nog een ritje in Bergschenhoek en nu zag ik dat de plekken erger waren geworden.
Afbeelding

Na een beetje gegoogle kom ik op chain suck uit. Alhoewel de fiets voor maar 1 tandwiel heeft.
Ik ga zo iig even de ketting en de tandwielen schoonmaken en dan met squirt lube invetten.

Maar hoe komt dit precies? En nog belangrijker, hoe voorkom ik dat het weer gebeurt?
En hoe kan ik dit het beste herstellen? Het is natuurlijk een stalen frame en roest moeten we zien te voorkomen.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

vind ik stiekem wel een vreemde plek... Zou eerder denken dat je ketting eraf is gelopen of die plek :~

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

foxie schreef: vr 12 juni 2020, 21:04 vind ik stiekem wel een vreemde plek... Zou eerder denken dat je ketting eraf is gelopen of die plek :~
Ik heb niets gemerkt tijdens het fietsen. Maar ja, ik heb ook nog niet veel ervaring.
Er is wel duidelijk te zien dat het een herhalend iets is. Na een extra ritje is de schade groter geworden. Het is op de foto misschien niet zo goed te zien, maar de beschadigingen zitten wel in lijn met de ketting.
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Net even het een en ander met de hand uit geprobeerd. Als ik in de 2 lichtste versnellingen zit en ik draai de trappers achteruit dan loopt hij er idd af aan de achterkant en verliest spanning. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat het is, want ik doe dat iig niet bewust. Meestal klim je in lage versnellingen en ga je niet achteruit trappen.
Is het normaal dat dat gebeurd, of is de afstelling dan niet goed?
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

Ik maak er wel even een apart topic voor aan. Kans dat wat meer mensen het lezen :wink:
/Edit Voor de geinteresseerden.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Leuk je even gesproken te hebben, bedankt voor je hulp aanbod. :-q

Rondje uiteindelijk uit gefietst. Resumé, tand op het grote blad krom getrokken, ketting nog eens gebroken... Uiteindelijk thuis aan komen fietsen.

Morgen even kijken wat er vervangen moet worden. Volgens mijn vriendin heb ik een dure hobby :lol:

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Arson
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 26 april 2020, 23:33

foxie schreef: ma 22 juni 2020, 22:18 Leuk je even gesproken te hebben, bedankt voor je hulp aanbod. :-q

Rondje uiteindelijk uit gefietst. Resumé, tand op het grote blad krom getrokken, ketting nog eens gebroken... Uiteindelijk thuis aan komen fietsen.

Morgen even kijken wat er vervangen moet worden. Volgens mijn vriendin heb ik een dure hobby :lol:
Leuk ja!
En toen begon je over haar schoenenverzamelng?
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Haha nee helaas. Moet mij enigszins inhouden, iets met hormonen.

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Plaats reactie