Orbea Laufey H3O

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
thomas15001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 april 2020, 11:39

Heeft iemand hier ervaring met deze fiets?
Ik zoek voor gebruik in België een fiets die ook wat speelser is dan de standaard mtb.
Na lang zoeken op internet ben ik na de Kona Honzo bij de Laufey uitgekomen maar er is niet echt veel
info over te vinden.

Zou deze fiets ook nog voor gewone tochtjes zonder veel hoogteverschil leuk fietsen mits eventueel een iets minder brede band?
Het allround karakter van deze fiets spreekt mij wel aan...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb de tweede generatie (Loki) gehad. Erg leuke fiets, perfect in NL. De 2020 is wel wat meer hardcore hardtail geworden. Wellicht is een Honzo dan iets speelser.
Waar woke is, is vuur
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

2020 versie heeft ook 29" wielen waar de Loki en eerste Laufeys 27,5 hadden. Het is wel een dikke fiets met 29x 2.6 banden maar echt speels....mwah... eerder lomp overal overheen... Heb overigens maar kort proefgereden dus misschien niet heel representatief.

Voornamelijke Engelse merken lijken nog dit soort fietsen te maken (nukeproof, ragley, vitus).
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

Ik heb sinds vier weken een laufey LTD. Ik vind het een fijne fiets. Er wordt getwijfeld aan de speelsheid door mathijs_7 maar ik heb er zeker net zoveel plezier meer als mijn scott spark en ervaar ook niet veel snelheidsverschil op de parkoersen van de UH . Tuurlijk is mijn Spark sneller in het klimmen, scheelt aanmerkelijk in gewicht qua wielen en zeker kun je lomper zijn met zijn dikke wielen maar je komt er best de bocht mee om.
Het pakket is zeker prijs/kwaliteit gunstig. Welke fiets van 2000 euro heeft een fox 34 performance 140mm, SLX/XT afmontage, Shimano MT501 met 4 zuigerklauwen V/A en een dropper?

Ik woon in Amersfoort en mocht je een fikse testrit willen maken kunnen we vast een keer samen op stap al moet er wel wat vastigheid komen in de routes want anders blijf ik niet bij op mijn Spark tov de 2.6 banden :wink: .

Patrick
Proberen lukt altijd
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Ik bedoel speelsheid ten opzichte van de eerdere Loki/Laufey en andere 27,5" LTHT. Je kan er prima een bocht mee om en zeker een dikke fiets om hard van een berg te jagen maar ik vind mijn ragley sneller om te leggen..
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Stond ook op m'n shortlist maar hij was te kort voor me (ben 2m). Zelfs de reach op de XL was niet ruim genoeg. Was te krap en knieën kwamen gemakkelijk tegen het stuur. Maar dat kan voor jou helemaal anders zijn. Ik spreek wel over de 2017-18 versie toen ie nog Loki heette en met 27,5+ rubber geleverd werd.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5247
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Je geeft zelf Kona Honzo aan. Heb je die nu? Dit lijkt me, gezien de vele goede reviews, de uitgesproken 'speelfiets'. Ook nieuw betaalbaar.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
thomas15001
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 25 april 2020, 11:39

Ik ben ook beginnen kijken naar de Kona Honzo...ga zo naar een shop waar ze nog een 2018 honzo al hebben voor 1000 euro.
Misschien is dit wel een mooie "budgetoplossing". Na veel rondkijken leek de Canyon Grand Canyon sl7 ook wel een mooie optie maar hier ben ik bang dat het speels karakter misschien wat minder is.
Plaats reactie