MTB Advies gevraagd

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ook dat idd. Ik heb voorheen met 36 voor en 11-42 gereden. Kwam overal goed boven alleen ik kreeg steeds meer moeite om het juiste verzet te rijden. Vaak ene verzet te licht, andere te zwaar. Toen terug gegaan naar 34 en dat scheelde al enorm.
Omdraaien kan altijd nog!
robinp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 6 mei 2020, 19:42

Iedereen bedankt voor de reactie, hardstikke leuk om iedereens adviezen te lezen! Hardstikke leuk om oa op dit forum meer kennis te vergaren, merk wel dat het lastig is om te wachten ik wil fietsen!

Helaas kan de fietsenhandel waar ik mijn MTB ga aanschaffen niet de modellen leveren die ik had uitgezocht.

Het schijnt momenteel erg lastig te zijn om aan een fiets te komen in het segment waar ik in zoek. Waarschijnlijk kon onderstaand model als enige!! nog geleverd worden in mijn maat.

https://www.giant-bicycles.com/nl/fathom-29-2

To be continued...
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

robinp schreef: ↑wo 13 mei 2020, 08:26 Iedereen bedankt voor de reactie, hardstikke leuk om iedereens adviezen te lezen! Hardstikke leuk om oa op dit forum meer kennis te vergaren, merk wel dat het lastig is om te wachten ik wil fietsen!

Helaas kan de fietsenhandel waar ik mijn MTB ga aanschaffen niet de modellen leveren die ik had uitgezocht.

Het schijnt momenteel erg lastig te zijn om aan een fiets te komen in het segment waar ik in zoek. Waarschijnlijk kon onderstaand model als enige!! nog geleverd worden in mijn maat.

https://www.giant-bicycles.com/nl/fathom-29-2

To be continued...
Dat is ook een hele mooie! :bier:
Omdraaien kan altijd nog!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Niks mis mee met deze Giant Fathom.
robinp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 6 mei 2020, 19:42

En hij is onderweg! Als het goed is, is de MBT er over zodat hij rijklaar gemaakt kan worden voor een proefrit!

Zijn er mensen die weten hoe ik kan achterhalen wat voor dropper zadelpen ik hier op kan bevestigen en of de kabel eventueel door het frame gevoerd kan worden?

Voor mijn gevoel is de fiets dan 100% klaar voor de komende tijd πŸ˜ŽπŸ‘Œ.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

robinp schreef: ↑do 14 mei 2020, 20:33 En hij is onderweg! Als het goed is, is de MBT er over zodat hij rijklaar gemaakt kan worden voor een proefrit!

Zijn er mensen die weten hoe ik kan achterhalen wat voor dropper zadelpen ik hier op kan bevestigen en of de kabel eventueel door het frame gevoerd kan worden?

Voor mijn gevoel is de fiets dan 100% klaar voor de komende tijd πŸ˜ŽπŸ‘Œ.
Volgens mij zijn er Fathom uitvoeringen met dropper. Intern is eigenlijk wel een beetje standaard op de moderne bikes. Het gaat dan nog om de diameter van de zadelbuis. Kan je prima achter komen door de huidige zadelpen op te meten, of even met de verkoper te overleggen. Misschien kan je iets kopen met een leuke korting, je koopt immers een hele fiets bij hem dus er is wat ruimte voor onderhandelen :-q
Omdraaien kan altijd nog!
robinp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 6 mei 2020, 19:42

Vandaag mogen ophalen! Blij mee! 😎😁
robinp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 6 mei 2020, 19:42

Vandaag mogen ophalen! Blij mee! 😎😁
robinp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 6 mei 2020, 19:42

Vandaag mogen ophalen! Blij mee! 😎😁
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

robinp schreef: ↑za 30 mei 2020, 13:32 Vandaag mogen ophalen! Blij mee! 😎😁
Dat blijkt wel, 3x. :lol:
robinp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 6 mei 2020, 19:42

massen schreef: ↑za 30 mei 2020, 15:16
robinp schreef: ↑za 30 mei 2020, 13:32 Vandaag mogen ophalen! Blij mee! 😎😁
Dat blijkt wel, 3x. :lol:
Haha, wow. Dat ging niet helemaal goed πŸ™„πŸ˜‚
Plaats reactie