Meeste bang for the buck

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Willi@m schreef: za 9 mei 2020, 17:40 Beste bikers. Jaren lang heb ik de bossen onveilig gemaakt op mijn toen zeer dikke en exclusieve Santa Cruz. Nu alweer een paar jaar niet gefietst en ik wil weer beginnen. Ivm rugklachten weet ik niet of deze keuze blijvend is. Zit te denken aan max €1000 voor een starter. Aangezien ik wel wat gewend ben wil ik zoveel mogelijk bang for the buck. Tijden zijn veranderd en geld ook voor merken en prijzen. Als jij een herintreder zou zijn wat zou je dan kopen? Merken die me aanspreken ivm de kwaliteit van toen zijn Specialized / Trek / Cannondale. Ook van Cube word ik wel vrolijk. Roept u maar! Btw 1 meter 82 en 76 a 77 kilo.
Er staat hier op het forum een hele dikke commencal meta HT am met 27,5 inch wielen. Erg speels en vergevingsgezinder voor je rug dan een XC bike.

Voor 1000,- kan je hier op het forum altijd mooie 2e hands fietsen vinden. Ik vind dat je hier op het forum betere kwaliteit kunt kopen dan op marktplaats. Ik mijd marktplaats voor fietsen, 1 keer een flinke miskoop gedaan. Hier op dit forum is over het algemeen ruime kennis en kunde aanwezig.
Omdraaien kan altijd nog!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

JMA1992 schreef: do 14 mei 2020, 20:56 Er staat hier op het forum een hele dikke commencal meta HT am met 27,5 inch wielen. Erg speels en vergevingsgezinder voor je rug dan een XC bike.
Of die vergevingsgezinder is dan een xc bike hangt af van met welke XC bike je hem vergelijkt. Mijn Niner Air9 is bijvoorbeeld comfortabeler dan mijn LTHT On One. Bovendien is de maat een L, wat misschien net te groot kan zijn voor TS. Als TS als doel heeft NL routes in lekker te verkennen is het ook de vraag of een 160mm vork hem vrolijk gaat maken, maar dat kan TS beantwoorden.
JMA1992 schreef: do 14 mei 2020, 20:56 Voor 1000,- kan je hier op het forum altijd mooie 2e hands fietsen vinden. Ik vind dat je hier op het forum betere kwaliteit kunt kopen dan op marktplaats. Ik mijd marktplaats voor fietsen, 1 keer een flinke miskoop gedaan. Hier op dit forum is over het algemeen ruime kennis en kunde aanwezig.
Helemaal eens. Op dit forum ben je toch iets minder anoniem als verkoper en zul je minder snel opgelicht worden als je iets wilt kopen (is mij nog niet gebeurd in 13 jaar).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Jan the Man schreef: vr 15 mei 2020, 12:58 Helemaal eens. Op dit forum ben je toch iets minder anoniem als verkoper en zul je minder snel opgelicht worden als je iets wilt kopen (is mij nog niet gebeurd in 13 jaar).

Ciao,
Jan
Ik kan me iets herinneren met een setje bandjes...
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Willi@m
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 17:22

Gister zoals eerder verteld 2 winkels bezocht... Helaas... Niks op voorraad en er kan voorlopig niks besteld worden. Ben dus ff gebonden aan marktplaats of online.
Willi@m
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 17:22

Na nog een paar winkels bezocht te hebben zonder resultaat ben ik gister geslaagd voor een nette gebruikte Cube Acid. Toevallig het model en kleur die ik eigenlijk nieuw wilde kopen. Met als extra klikpedalen met plaatjes en racing ralphs. Gezien de omstandigheden geen ruimte voor handelen maar toch tevreden.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Cube
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie