Eerste MTB

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
pas312
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 mei 2020, 19:14

Hoi allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in de MTB wereld en ben van plan om mijn eerste fiets te kopen.
De Cube fietsen hebben mijn aandacht getrokken door een hun mooie uitstraling.

Nu ben ik aan het kijken naar een Cube Attention SL en Cube Reaction.
Wat mij opvalt is dat deze verschillende schakelsystemen hebben. Ga je dat heel erg merken in de praktijk?

Mijn doel is om in het weekend lekker door te bossen te rijden maar wil hem ook gebruiken op verharde wegen.

Wat zou dan het beste bij mij passen? Al overige tips voor een beginner zijn ook welkom :-D


Grtz Pascal
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Plaats even een link naar de 2 fietsen, is makkelijker.
Zo moet iedereen eerst zoeken.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

1099 voor een reaction met 1 x12 speed en 899 voor een Attention SL met 2 x 11 speed
Beide met Shimano SLX / XT schakelspul en dezelfde rockshox recon silver voorvork.
Ik ben (nog) geen fan van de single voorblad bikes maar je kunt er bijna niet meer omheen..
Hoe dan ook, hetgeen je nodig hebt vind je op beide fietsen...die € 200,-- prijsverschil zit niet enkel in het " 1 x 12 of 2 x 11" gebeuren.
Cube staat bekend om value for money...dus het prijsverschil zal zondermeer terug te vinden zijn.
( misschien is het frame wel anders of lichter ?)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

pas312 schreef: di 12 mei 2020, 19:34 Hoi allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in de MTB wereld en ben van plan om mijn eerste fiets te kopen.